• First Top Stories

    Όλοι αγαπημένοι στον Ελλάκτωρα!!!

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Γύρισε το ταμπελάκι με το όνομά του και δεν έκατσε στο προεδρείο: Όλοι αγαπημένοι εμφανίστηκαν στη γενική συνέλευση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ την Παρασκευή και ας μαίνεται επί μήνες η διαμάχη μεταξύ των αδελφών Σάκη και Δημήτρη Καλλιτσάντση και του Δημήτρη Κούτρα. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, οι δύο πλευρές μόνο που δεν αγκαλιάστηκαν στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους εξαγριωμένους μετόχους που ρωτούσαν για τις ζημιές και τις εσωτερικές έριδες.

    Στο τέλος έβγαλαν και μια πανηγυρική ανακοίνωση, η οποία συνοδεύτηκε από διαρροές που αναδεικνύουν το κλίμα σύμπνοιας, κ.λπ.

    ΕΛΛΑΚΤΩΡ
    ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Οι κ. Δ.Καλλιτσάντσης, Α. Καλλιτσάντσης, Δ. Κούτρας και Λ. Μπόμπολας

    Όσοι πήγαν στη συνέλευση, όμως, είδαν τον αντιπρόεδρο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Δημήτρη Καλλιτσάντση να μπαίνει στην αίθουσα και να οδεύει κατευθείαν προς το πάνελ που θα κάθονταν η διοίκηση.

    Με το που είδε το καρτελάκι που έγραφε το όνομά του, το γύρισε ανάποδα και πήγε και κάθισε στις καρέκλες με τους υπόλοιπους μετόχους! Λίγα λεπτά μετά ζήτησε από συνεργάτη του να διώξει εντελώς το αναποδογυρισμένο καρτελάκι με το όνομά του!

    Έτσι στην …έδρα κάθισαν οι άλλοι τρεις συνεταίροι δηλαδή ο πρόεδρος του ομίλου Σάκης Καλλιτσάντσης, ο διευθύνων σύμβουλος Λεωνίδας Μπόμπολας και ο έτερος αντιπρόεδρος Δημήτρης Κούτρας με τον οποίον είναι στα μαχαίρια (κανονικά όμως!) ο Δημήτρης Καλλιτσάντσης. 

    Οι ερωτήσεις των μετόχων έπεφταν βροχή και ορισμένοι εμφανίστηκαν αρκετά διαβασμένοι, ακόμα και με χτυπήματα κάτω από τη μέση, με αποτέλεσμα να αναρωτιούνται κάποιοι από τους συμμετέχοντες αν είχαν φτιάξει εξέδρα οι δύο αντιμαχόμενες πλευρές.

    Πάντως, μετά το θόρυβο της Παρασκευής καταβάλλεται προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι καθώς τα περιθώρια στενεύουν για τον μεγαλύτερο κατασκευαστικό όμιλο της χώρας.

    Νέες δουλειές δυσκολεύεται να πάρει, στο εξωτερικό προσπαθεί να περιορίσει τις ζημιές, ενώ αναζητείται φόρμουλα συμβιβασμού μεταξύ των δύο μετοχικών στρατοπέδων.

    O Λεωνίδας Μπόμπολας δήλωσε …ουδέτερος και ξεκαθάρισε πως ουδεμία διαφορά έχει με κάποιον από τους συνεταίρους του.

    Πέφτει η αγορά γιαουρτιού στις ΗΠΑ 

    Έπειτα από πολλά χρόνια ραγδαίας ανάπτυξης η αγορά ελληνικού γιαουρτιού των ΗΠΑ αρχίζει να κινείται πτωτικά με αποτέλεσμα να πονοκεφαλιάζει η οικογένεια Φιλίππου της ΦΑΓΕ που συνεχίζει να επενδύει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

    Τα τελευταία τρίμηνα η αγορά του ελληνικού γιαουρτιού εμφανίζει κάμψη με βάση τα στοιχεία της Nielsen, αλλά και τα τριμηνιαία αποτελέσματα που ανακοινώνει η διοίκηση της ΦΑΓΕ.

     Ενδεικτικό είναι πως ο κυρίαρχος της αμερικανικής αγοράς ελληνικού γιαουρτιού, η Chobani του τουρκικής καταγωγής Hamdi Ulukaya, αποφάσισε να επεκταθεί πλέον σε νέες κατηγορίες γιαουρτιού, με γεύσεις, κάτι που απέφευγε για χρόνια. Γιατί; Γιατί πέρυσι η αμερικανική αγορά παρουσίασε συνολικά πτώση περί το 2,8%, ενώ ειδικά το ελληνικό γιαούρτι υποχώρησε κατά 4,6%.

    Όλα αυτά συμβαίνουν όταν βρίσκεται σε εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα της ΦΑΓΕ για την αύξηση της δυναμικότητας της μονάδας των ΗΠΑ από 120.000 τόνους ετησίως σε 160.000 τόνους. Η ολοκλήρωση της επένδυσης προγραμματίζεται για το τέλος του έτους με δαπάνη περί τα 25 εκατ. δολάρια.

    Πάντως ο Ulukaya δεν είναι τυχαίος: Μέσα σε 12 χρόνια δημιούργησε στις ΗΠΑ μια αυτοκρατορία δύο δισ. δολαρίων ετησίως, με βάση το ελληνικού τύπου γιαούρτι, εκτοπίζοντας κολοσσούς όπως η General Mills και η γαλλική Danone. Η τελευταία βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση της αμερικανικής αγοράς με πρώτη την Chobani.

    Τουρκική εταιρεία πιέζει για συμμετοχή ατην επέκταση του μετρό 

    Η αδυναμία του τουρκικού κολοσσού Dogus για συμμετοχή στο διαγωνισμό το μετρό, που αφορά στο πρώτο τμήμα (Αλσος Βεϊκου – Ευαγγελισμός – Γουδή), λόγω των κοινοτικών κανονισμών απασχόλησε, σύμφωνα με πληροφορίες τη συνάντηση που είχαν προ ημερών ο Τούρκος πρωθυπουργός Μπιναλί Γιλντιρίμ με τον Αλέξη Τσίπρα.

    Μετά τη συμμετοχή στον Αστέρα Βουλιαγμένης, την από κοινού εξαγορά του Hilton με τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου και το συνεταιρισμό με τον όμιλο Λάτση στη μαρίνα Φλοίσβου, ο Φερίτ Σαχένκ έχει και άλλες φιλοδοξίες.

    Ο ισχυρός άνδρας της Dogus είχε βάλει στο μάτι το μεγάλο έργο της γραμμής 4, η πρώτη φάση του οποίου φτάνει το 1,8 δισ. ευρώ. Κατά πληροφορίες είχε, μάλιστα, συζητήσει και με την Intrakat καθώς τα άλλα σχήματα έχουν ήδη διαμορφωθεί.

    Όμως, η Τουρκία (όπως και η Κίνα) δεν έχει υπογράψει κάποιες συμφωνίες με Ε.Ε. με αποτέλεσμα οι κατασκευαστικές τους εταιρείες να μη μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων.

    Εργολάβος ήταν ο πατέρας του Φερίτ Σαχένκ και οι κατασκευές παραμένουν σημαντικό τμήμα της δραστηριότητας του ομίλου Dogus.

    Όμως, δύσκολα φαίνεται πως θα μπει στην ελληνική αγορά, αν δε λυθούν οι εκκρεμότητες μεταξύ Ε.Ε. – Τουρκίας.



    ΣΧΟΛΙΑ