ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το 2012, στην καρδιά της κρίσης, η Μελίνα και η Έλλη που γνωρίζονταν από παλιά, γεμάτες δημιουργικότητα, φαντασία, όρεξη και αισιοδοξία, λάνσαραν τα μοναδικά προϊόντα τους. Τα καλοκαιρινά αξεσουάρ που δημιούργησαν και συνεχίζουν να δημιουργούν εξελίσσοντάς τα, χαρακτηρίζονται, αφενός, από υψηλή ποιότητα και, αφετέρου, από καλαισθησία.
Συνομιλήσαμε με την κ. Έλλη Ρούντου και συζητήσαμε για το ξεχωριστό αυτό brand, τόσο για θέματα επιχειρηματικού περιεχομένου, όσο και για θέματα μόδας. Διαβάστε παρακάτω τη συνέντευξη που μας παραχώρησε και την επόμενη φορά που θα επισκεφτείτε την παραλία, φροντίστε να έχετε μια πετσέτα θαλάσσης με στυλ!
Πώς θα μας συστήνατε τον εαυτό σας και πώς γεννήθηκε η ιδέα του Sun of a Beach;
Αυτό που κάναμε είναι ότι πήραμε την πετσέτα θαλάσσης και από ένα χρηστικό αξεσουάρ, το κάναμε μόδα. Η ιδέα του “Sun of a Beach” γεννήθηκε όταν συνειδητοποιήσαμε ότι, ενώ η πετσέτα “καταλαμβάνει” τον περισσότερο χώρο στην παραλία, είναι το πιο παραμελημένο αξεσουάρ. Δηλαδή, οι γυναίκες ασχολούνταν περισσότερο με το μαγιώ που θα φορέσουν ή την τσάντα που θα χρησιμοποιήσουν, αλλά πετούσαν απλώς μια πετσέτα μέσα. Εμείς αποφασίσαμε να την κάνουμε αξεσουάρ μόδας. Ξεκινήσαμε με τις πετσέτες θαλάσσης, που είναι το βασικό και αγαπημένο μας προϊόν. Στην πορεία, όμως, επειδή ένα brand πρέπει συνεχώς να εξελίσσεται, δημιουργήσαμε και άλλα καλοκαιρινά είδη.
Το όνομά σας είναι πολύ ευφάνταστο, καθώς έχει μια διττή έννοια. Πώς το σκεφτήκατε;
Καταρχάς κάναμε πολύ brainstorming. Θέλαμε κάτι που να είναι international και να μην το ξεχνάς με τίποτα. Κάποια στιγμή ο αδερφός μου το σκέφτηκε και μας άρεσε πάρα πολύ, γιατί δεν το ξεχνάς και κάνει ένα παιχνίδι με την αγγλική έκφραση. Ήταν το τέλειο όνομα και η αλήθεια είναι πως όλοι μας κάνουν θετικά σχόλια για το όνομά μας και κανείς δεν το ξεχνάει.
Είστε ένα brand με αποκλειστικά καλοκαιρινά προϊόντα. Αυτό έχει κάποιες επιπτώσεις στις πωλήσεις σας κατά την χειμερινή σεζόν;
Επειδή είμαστε ένα brand, που μας ενδιαφέρει πολύ το international κομμάτι και η ανάπτυξη στο εξωτερικό, αυτό που κάνουμε τον χειμώνα είναι να προσπαθούμε να πουλάμε σε χώρες που έχουν αντίθετη καλοκαιρινή σεζόν, όπως είναι η Αυστραλία και να ψάχνουμε για χώρες όπου μπορούμε να αναπτυχθούμε, ώστε τον χειμώνα να μην καθόμαστε. Από την άλλη, η καλοκαιρινή σεζόν καλύπτει το 70% περίπου (ακόμη και στην Ευρώπη) γιατί ξεκινάει με το pre-collection την άνοιξη και τελειώνει με το resort collection. Έτσι, η καλοκαιρινή σεζόν, στην ουσία, διαρκεί ένα μεγάλο διάστημα και έχουμε πράγματα να κάνουμε και τον χειμώνα.
Οι online αγορές έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας τα τελευταία χρόνια. Πιστεύετε ότι ο κόσμος έχει εξοικειωθεί πια;
Εμείς παρατηρούμε πολύ μεγάλη αλλαγή και γενικά ο κόσμος έχει σίγουρα εξοικειωθεί με το e-shopping. Επίσης, είναι σημαντική η εξοικείωση του κόσμου με τις πιστωτικές κάρτες, γιατί πριν από μερικά χρόνια τις χρησιμοποιούσε πιο πολύ για τις δόσεις. Τα τελευταία χρόνια, κατάλαβε ότι δεν είναι κακό να χρησιμοποιεί την κάρτα του και για άλλα πράγματα. Όλοι έχουμε πλέον πιστωτικές κάρτες, οπότε σίγουρα έχει βοηθήσει κι αυτό στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.
Το brand σας ανήκει στην κατηγορία των e-shops;
Δεν είμαστε σε τόσο μεγάλο βαθμό e-shop. Όλη μας την λιανική την κάνουμε από το e-shop, αλλά κάνουμε και σε μεγάλο βαθμό χονδρική. Πάνω από το 50% των πωλήσεών μας είναι χονδρική πώληση και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα των online brands και των e-shops;
Το πλεονέκτημα είναι ότι δεν έχεις location, πουλάς σε όλο τον κόσμο, αρκεί να σε ανακαλύψουν με κάποιο τρόπο. Η αγορά είναι τεράστια και έχεις άπειρους καταναλωτές, στους οποίους μπορείς να απευθυνθείς, χωρίς να πρέπει να περιμένεις να περάσει κάποιος έξω από το κατάστημα, ώστε να κάνεις την πώληση. Από την άλλη, στο κατάστημα σε βλέπει ο κόσμος, μπαίνει και ψωνίζει, ενώ εμείς πρέπει να κάνουμε marketing για να μας μάθουν. Επίσης, είναι τεράστιος και παγκόσμιος ο ανταγωνισμός στο online, το οποίο είναι αρνητικό, αλλά από την άλλη είναι τεράστιο το κοινό, γεγονός που είναι θετικό. Όμως, σίγουρα πρέπει να επενδύσεις αρκετά χρήματα σε marketing μέσω facebook, google ads κλπ.
Στην Ελλάδα της κρίσης πώς ανταπεξέρχεστε;
Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα με την κρίση, έχει γίνει ένα μεγάλο “μπουμ” από νέες επιχειρήσεις και υπάρχει μια μεγάλη αύξηση της δημιουργικότητας. Σαφώς, το πορτοφόλι του καταναλωτή έχει μειωθεί, οπότε αυτό σε κάνει να γίνεσαι όλο και πιο δημιουργικός, πιο πρωτότυπος και σε κάνει συνεχώς να εξελίσσεσαι και να παρουσιάζεις κάτι καινούργιο. Εφόσον έχει μειωθεί το πορτοφόλι, ο κόσμος θα ξοδέψει πιο δύσκολα και γι΄αυτό θα πρέπει να τον εντυπωσιάσεις περισσότερο από ό,τι παλαιότερα. Εμείς ξεκινήσαμε μέσα στην κρίση και όχι πριν, οπότε δεν ξέρουμε πώς ήταν πριν.
Αυτό ήταν κάτι που μας έκανε εντύπωση. Το ότι ξεκινήσατε το 2012, δηλαδή μέσα στην κρίση.
Ναι, ήταν ένα ρίσκο αυτό. Για παράδειγμα, όταν ξεκινούσαμε και πήγαμε στην εφορία για την έναρξη της εταιρείας, ο εφοριακός μας έλεγε “τι πάτε να κάνετε βρε κορίτσια, καλύτερα καθίστε σπίτι”. Αυτή είναι η μία άποψη και η άλλη είναι ότι το πολεμάς και κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς για να βοηθήσεις και τον εαυτό σου και την χώρα σου. Αν όλοι καθόμαστε και περιμένουμε να περάσει η κρίση, δεν θα περάσει. Θα ήταν πολύ ωραία αν μας βοηθούσε λίγο το κράτος, αλλά έχουμε μάθει στα δύσκολα κι αυτό μας έχει δώσει ένα πλεονέκτημα.
Τα προϊόντα σας διατίθενται και στο εξωτερικό. Πώς αγκαλιάζουν οι ξένοι ένα ελληνικό brand; Eπίσης, πόσο δύσκολο είναι για ένα ελληνικό brand να συστηθεί και να εδραιωθεί στο εξωτερικό;
Εμείς έχουμε δύο τρόπους για τις πωλήσεις στο εξωτερικό. Ο ένας είναι μέσα από το e-shop μας, που όπως είπαμε πριν, μας βοηθά στο να έχουμε πρόσβαση σε όλο τον κόσμο. Εμάς κιόλας το προϊόν μας δεν έχει πάρα πολύ μεγάλο ανταγωνισμό, γιατί δεν υπάρχουν πολλές design πετσέτες θαλάσσης, οπότε οι άνθρωποι που θα ψάξουν να βρουν online πετσέτες θα μας βρουν. Ο δεύτερος είναι μέσω καταστημάτων στο εξωτερικό και εκεί είναι που χρειάζεται περισσότερη δουλειά. Μπορεί να σε διαλέξει ένα κατάστημα γιατί είσαι κάτι καινούργιο και φρέσκο, αλλά το θέμα είναι να μείνεις κι εκεί είναι που πρέπει πάλι να επενδύσεις σε PR. Θέλει επένδυση, δεν είναι απλό.
Παρατηρούμε ότι αναπτύσσονται διάφορων ειδών μόδες, όπως είναι τα φλαμίνγκο! Ποια είναι η γνώμη σας και πώς λειτουργεί μια μόδα;
Έχουμε κάποια φουσκωτά φλαμίνγκο, αλλά εμείς φέτος έχουμε, κυρίως, toucan! Είναι τρομερά στη μόδα φέτος και στη συλλογή μας σε πετσέτες, τσάντες, αλλά και φουσκωτά, κυριαρχούν τα toucan σε δύο διαφορετικά σχέδια. Εμείς πηγαίνουμε σε διάφορες εκθέσεις υφασμάτων στο εξωτερικό, ενημερωνόμαστε και αγοράζουμε ή φτιάχνουμε τα δικά μας υφάσματα μετά.
Δηλαδή, εφόσον βλέπουμε ότι υπάρχει η τάση των toucan, σχεδιάζουμε υφάσματα που να έχουν toucan μέσα. Τώρα ως προς το πώς γίνεται, ξεκινάει μια μόδα, μετά γίνεται οικεία στους ανθρώπους και το θέλουν, οπότε κι εμείς ανταποκρινόμαστε σε αυτό μέχρι να έρθει το επόμενο.
Ως εταιρεία είστε γνωστή και για τις δράσεις ευαισθητοποίησης που έχετε. Πες μας λίγα λόγια για αυτό.
Προσπαθούμε να κάνουμε “raise awareness”, να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο για το πρόβλημα που υπάρχει στη Μεσόγειο θάλασσα με την υπεραλίευση (overfishing) κι έτσι έχουμε φτιάξει 5 πετσέτες, που απεικονίζουν υποθαλάσσια ζωάκια που βρίσκονται υπό εξαφάνιση (τον ιππόκαμπο, τόνο, τον αστακό, τον καρχαρία και το καλαμάρι) και δίνουμε 10% των πωλήσεων στην WWF.
Μπορείτε να δείτε τα σχέδια και τις δημιουργίες τους στην επίσημη ιστοσελίδα τους www.sunofabeach.com και στα social media τους σε Facebook, Instagram, Tumblr, Linkedin, ενώ πατήστε εδώ για να δείτε από πού μπορείτε να προμηθευτείτε τα προϊόντα τους σε Ελλάδα και εξωτερικό.