F

First Top Stories

Έλληνες παραγωγοί: Συσπειρώνονται και «πετάνε το γάντι» στις πολυεθνικές

ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ


«Ανάχωμα» στην επέλαση των πολυεθνικών επιχειρούν να στήσουν οι ελληνικές εταιρείες, οι οποίες συσπειρώνονται και οργανώνουν την δράση τους για να κρατήσουν τη θέση τους. 

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ, η οποία έφθασε πλέον να αριθμεί δεκάδες αμιγώς ελληνικές εταιρείες. Τελευταία προσθήκη ήταν η Galenica, μια από τις μεγαλύτερες φαρμακευτικές της χώρας με σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της βιοτεχνολογίας.

Το ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ επιδιώκει να πείσει τους καταναλωτές να στηρίξουν τους Έλληνες παραγωγούς και όχι τις πολυεθνικές που παράγουν στην Ελλάδα.

Όπως λέει ο Άγις Πιστιόλας, Διευθυντής marketing κι εξαγωγών της βιομηχανίας τροφίμων Agrinο και εκ των εμπνευστών της πρωτοβουλίας, «προσπαθούμε να περάσουμε το μήνυμα στους καταναλωτές πως «επιλέγοντας αμιγώς ελληνικά προϊόντα στηρίζετε την ελληνική παραγωγή» και τονίζει πως «έτσι συμβάλουν στο να παραμένει εδώ η μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία και μαζί το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων που ξοδεύουν».

Το εγχείρημα που έχουν αναλάβει δεν είναι εύκολο. Αντίθετα, κρύβει πολλά εμπόδια, με πρώτο και κύριο τις τιμές. Με το διαθέσιμο εισόδημα να… αγνοείται, οι καταναλωτές εξακολουθούν να κοιτάνε πρώτα απ’ όλα την τσέπη τους.

Η τιμή στα χρόνια της κρίσης έχει μετατραπεί στο κριτήριο για την επιλογή ενός προϊόντος, ένας χώρος που οι ελληνικές εταιρείες δεν έχουν πολλές δυνατότητες ή τουλάχιστον τις δυνατότητες των πολυεθνικών.

Σύμφωνα με έρευνα της Kapa Research ένας στους δυο καταναλωτές (ποσοστό 49,5%) αγοράζουν με βάση την τιμή και μόλις ένας στους πέντε (ποσοστό 20%) με βάση το εάν είναι ελληνικό.

Ειδικά στις κατηγορίες της ένδυσης/υπόδησης και στα είδη προσωπικής υγιεινής η τιμή έχει το πάνω χέρι, με μόλις ένας στους δέκα να ενδιαφέρεται για τη χώρα προέλευσης.

«Ανηλεής πόλεμος»

Την ίδια ώρα, οι πολυεθνικές κλιμακώνουν την αντεπίθεσή τους και γίνονται όλο και πιο επιθετικές όσο βλέπουν την πίτα της αγοράς να συρρικνώνεται.

Ο Θανάσης Συριανός της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης μιλώντας πρόσφατα στο mononews.gr έκανε ιδιαίτερη στην επιθετική πολιτική τιμών που ακολουθούν το τελευταίο διάστημα οι μεγάλες πολυεθνικές στο χώρο της ζυθοποιίας, λέγοντας πως έχουν μειώσει κατά πολύ τα τιμολόγιά τους και ασκούν ασφυκτικές πιέσεις στους συνεργάτες τους να προωθήσουν πιο έντονα τα προϊόντα τους.

Πέρα από τις παραπάνω δυσκολίες, οι πρωτοβουλίες στήριξης των Ελλήνων παραγωγών γίνονται αντικείμενο κριτικής από ανθρώπους του χώρου  που θεωρούν υπερβολικές τις κινήσεις τους.

Όπως χαρακτηριστικά λένε σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις, οι πολυεθνικές που έχουν εργοστάσια παραγωγής στην χώρα μας δεν αξίζουν τέτοια αντιμετώπιση και θεωρούν λάθος την «πόλωση» και τον διαχωρισμό που επιχειρείται. «Δεν μπορείς», σημειώνουν, να επικαλείσαι τον πατριωτισμό των Ελλήνων για οικονομικούς σκοπούς.

Επιπλέον θεωρούν πως είναι άδικο έναντι των πολυεθνικές που έχουν εργοστάσια στην Ελλάδα, οι οποίες συνεισφέρουν στα δημόσια ταμεία και απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους»

«Ή αλλάζουμε, ή βουλιάζουμε»

Από την άλλη πλευρά, οι Έλληνες παραγωγοί επισημαίνουν πως οικονομικός πατριωτισμός υπάρχει και στις μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη, όπως οι ΗΠΑ και η Νορβηγία και μάλιστα είναι πολύ ισχυρός.

«Αυτόν τον πατριωτισμό χρειάζεται και η χώρα μας για να βγει από το τούνελ», σημειώνουν και προσθέτουν πως πρέπει να σταματήσουν οι ελληνικές βιομηχανίες να είναι μειοψηφία μέσα στην ίδια τους τη χώρα και να υπάρχουν ξένες εταιρείες με διψήφια μερίδια στην αγορά που δεν έχουν καν γραφεία εδώ.

Σύμφωνα με τους ίδιους, αυτή την στιγμή η κατανάλωση στην Ελλάδα δημιουργεί ανάπτυξη στην Κίνα, την Γερμανία, κα., όχι όμως στην Ελλάδα.

«Η χώρα, όπως λένε έχει δυο επιλογές: «Ή θα αλλάξει το παραγωγικό της μοντέλο, σε ένα μοντέλο που θα βασίζεται στην παραγωγή αξίας, προκειμένου να ανεβάσει το βιοτικό της επίπεδο ή θα οδηγείται σε διαρκή φτωχοποίηση…».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έτσι ο Μητσοτάκης ετοιμάζεται να «στήσει στον τοίχο» τον Τσίπρα για το Noor 1

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιάννης Αγγελικούσης: Πιστός στη στρατηγική του, επανέρχεται με νέα super deals στη ναυτιλία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Goldman Sachs: Επενδύστε σε αυτές τις options για να βγάλετε κέρδος τώρα 


ΣΧΟΛΙΑ