• First Top Stories

    Γιάννης Κούστας: 560 εκ. δολάρια κινδυνεύει να χάσει η Danaos από την κατάρρευση της Hanjin

    γιαννης κουστας

    Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping


    Ο Έλληνας εφοπλιστής κ. Γιάννης Κούστας εμφανίζεται ιδιαίτερα ανήσυχος από την είδηση της πτώχευσης του άλλοτε κραταιού ναυτιλιακού κολοσσού από τη Νότιο Κορέα, Hanjin Shipping, που ανακοίνωσε ότι κατέθεσε αίτηση για πτώχευση. Γεγονός είναι ότι η Danaos Corporation, συμφερόντων του κ. Κούστα, παρακολουθεί τα τεκταινόμενα “με απογοήτευση” καθώς έχει πολλά να χάσει, μιας και όπως ανακοίνωσε, το μέγεθος της έκθεσής της στη Hanjin είναι μεγάλο και σημαντικό.

    Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι τα ναύλα των οκτώ πλοίων που έχει ναυλώσει στη πτωχευμένη πλέον νοτιοκορεάτικη εταιρεία ανέρχονται στο ιλιγγιώδες ποσό των  560 εκ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι, από τα τέλη του Ιουνίου του 2016, η Danaos είχε επίσημα συνολικά έσοδα από τα ναυλοσύμφωνα που έχει συνάψει ύψους 2,8 δισ. δολαρίων.

    Ο κ. Κούστας, που διατελεί διευθύνων σύμβουλος της Danaos, προχώρησε σε δηλώσεις σχετικά με την κατάρρευση της Hanjin: “Μας έχει απογοητεύσει το γεγονός ότι η Korean Development Bank απέτυχε στο έργο της να στηρίξει έναν από τους σημαντικότερους παίκτες της παγκόσμιας ναυλαγοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η Danaos έχει ενεργά υποστηρίξει τη Hanjin στις προσπάθειες της τελευταίας να πραγματοποιήσει αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της και ευελπιστούμε πως η Hanjin θα κατορθώσει να πετύχει την αναδιάρθρωση αυτή και να αναδυθεί από την διαδικασία της πτώχευσης πιο υγιής και ισχυρή”.

    Ο κ. Κούστας κατέληξε στις δηλώσεις του λέγοντας πως “Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά τις διαδικασίες και να αναζητούμε τρόπους να διαχειριστούμε τα κεφάλαιά μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος των μετόχων μας”.

    Σε αυτό το σημείο, υπενθυμίζεται ότι η Hanjin Shipping βρισκόταν το τελευταίο διάστημα σε επαφές με την Danaos του κ. Κούστα με αντικείμενο τη μείωση των ναύλων των οκτώ πλοίων που έχει ναυλώσει από την τελευταία. Αυτό είχε γίνει γνωστό μετά τη δημοσιοποίηση της είδησης ότι ο ναυτιλιακός γίγαντας από τη Νότιο Κορέα σκόπευε να πραγματοποιήσει αναδιάρθρωση του ισολογισμού του και ότι αναζητούσε διάφορες παραχωρήσεις από τους πλοιοκτήτες με τους οποίους συνεργάζεται.

    Ο κ. Κούστας είχε δηλώσει σχετικά με τις διαπραγματεύσεις με τη Hanjin ότι “Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το πότε και το τι είδους λύση θα βρεθεί”, μιας και οι συζητήσεις δεν είχαν ολοκληρωθεί εκείνη την περίοδο.

    Όμως, όπως έγινε γνωστό την Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου, η ελληνική ναυτιλιακή δεν κατάφερε να “κλειδώσει” τη συμφωνία για μείωση των ναύλων με τη Hanjin, προτού η τελευταία κάνει την αίτηση για πτώχευση. Ως αποτέλεσμα, η Danaos είναι η ναυτιλιακή εκείνη που έχει τη μεγαλύτερη έκθεση στη Hanjin από τις υπόλοιπες εισηγμένες στη Wall Street, έχοντας ναυλώσει τρία πλοία χωρητικότητας 10.100-teu και πέντε πλοία χωρητικότητας 3.400-teu στην εταιρεία από τη Νότια Κορέα.

    Οι αναλυτές, όπως ήταν αναμενόμενο, έχουν θορυβηθεί μεν αρκετά από την απειλή που συνοδεύει την κατάρρευση της Hanjin – κυρίως για τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό το γεγονός βραχυπρόθεσμα – όμως προσπαθούν να κατευνάσουν τα πνεύματα. Ο Mark Suarez της McQ Holdings δήλωσε ότι η Danaos δε θα έχει πρόβλημα στο να αποπληρώσει το χρέος της και τα έξοδά της στο εγγύς μέλλον. Δεν παρέλειψε βέβαια να τονίσει ότι η ελληνική εταιρεία “μπορεί να βρεθεί σε μια περίεργη κατάσταση το 2018”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/john-fredriksen-danio-868-ek-dolarion-gia-ti-frontline-gia-enischisi-tou-stolou/70711



    ΣΧΟΛΙΑ