• City Stories

    Οι ταινίες της εβδομάδας: Ξεχωριστά βιώματα και περιθωριοποίηση

    σινεμά


    Μια ακόμη εβδομάδα με πρεμιέρες ξεκινά και στο μενού περιλαμβάνεται πλήθος θεματικών που εξετάζονται στις νέες δημιουργίες.

    Με εξαιρετικό ενδιαφέρον αναμένεται η κινηματογραφική απόδοση της προσπάθειας του υπεραθλητή Σπύρου Χρυσικόπουλου να διανύσει κολυμπώντας μέρος του Αιγαίου, ενώ ξεχωρίζει και η παρουσία της νέας δημιουργίας του Ρεμί Μπεζανσόν. Με απορία μας αφήνει το «Η πιο μεγάλη απάτη», ενώ το «Μια ιδιαίτερη οικογένεια» μας θυμίζει κάτι από τα παλιά.

    -«Άκρα»

    Σκηνοθεσία: Δήμητρα Μπαμπαδήμα

    Το εγχείρημα του υπεραθλητή Σπύρου Χρυσικόπουλου, που τον Οκτώβριο του 2018 κολύμπησε στο ανοιχτό Αιγαίο Πέλαγος, θέλοντας να διανύσει μια απόσταση 140 χιλιομέτρων, από τη Ρόδο στο Καστελόριζο, προκειμένου να τραβήξει εκ νέου την προσοχή στο ακριτικό νησί, «επανατοποθετώντας το» στον ελληνικό χάρτη. Η επιθυμία των ανθρώπων να υπερβούν τα κατακτημένα όρια, να κατανικήσουν τις ψυχικές και σωματικές αντοχές τους, καθώς και να αναδείξουν το αθλητικό σθένος και το άπιαστο όνειρο, απεικονίζονται στη δημιουργία ντοκιμαντέρ της πρωτοεμφανιζόμενης Δ. Μπαμπαδήμα, που καλύπτει σταθερά την απόπειρα του Χρυσικόπουλου και της ομάδας του, με επικεφαλής τον συναθλητή του, Αλέξανδρο Παρθένη, από τις προπονήσεις του, μέχρι και την αναμέτρησή του με τη θάλασσα και τα στοιχεία της φύσης.

    – «Το μυστήριο του κυρίου Πικ» («Le Mystere Henri Pick»)

    Σκηνοθεσία: Ρεμί Μπεζανσόν
    Παίζουν: Φαμπρίς Λουκινί, Καμίλ Κοτέν, Αλίς Αϊσάζ, Χάνα Σιγκούλα

    Η αναπάντεχη επιτυχία του μυθιστορήματος του Ανρί Πικ, ιδιοκτήτη πιτσαρίας, το συγγραφικό ταλέντο του οποίου ανακαλύπτει μετά τον θάνατό του, βρίσκοντας το ξεχασμένο χειρόγραφό του σε βιβλιοθήκη της Βρετάνης που στεγάζει απορριφθέντα βιβλία μία νεαρή εκδότρια, ωθεί έναν διάσημο κριτικό λογοτεχνίας, πεπεισμένο ότι πρόκειται για απάτη, να ερευνήσει την υπόθεση, με την απρόσμενη βοήθεια της κόρης του αινιγματικού συγγραφέα. Μια απολαυστική μεταφορά, στη μεγάλη οθόνη, του ομότιτλου μυθιστορήματος του Γάλλου συγγραφέα, Νταβίντ Φενκινός από το σκηνοθέτη Ρεμί Μπεζανσόν («Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής σου», «Το μεγάλο ταξίδι της Ζαράφα»), που σατιρίζει την εμμονή των Γάλλων με την λογοτεχνική παράδοση, αλλά και την ελιτίστικη συμπεριφορά του λογοτεχνικού κατεστημένου, σε μια αφηγηματική δομή τύπου «ιστορία μέσα στην ιστορία».

    -«Ευφορία» («Euforia»)

    Σκηνοθεσία: Βαλέρια Γκολίνο
    Παίζουν: Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Βαλέριο Μασταντρέα

    Ο Ματέο, πλούσιος γιάπης, τολμηρός, ηδονιστής και ναρκισσιστής αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την ασθένεια του αδελφού του, καθηγητή στο σχολείο της επαρχιακής πόλης από όπου κατάγονται, αποφασισμένου να χωρίσει από τη σύζυγό του, αποκρύπτοντάς του ότι βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της νόσου. Δεύτερη κατά σειρά, μετά το «Μέλι» (2013), σκηνοθετική δουλειά της Ελληνοιταλίδας Βαλέρια Γκολίνο που συνυπογράφει το σενάριο, πραγματευόμενη ξανά την ιδέα της θνητότητας και της απώλειας. Με αντιφατικά νοήματα, αφού το «Μέλι» αφορά στη συνειδητοποίηση του θανάτου, ενώ η «Ευφορία» πραγματεύεται την άρνηση και απώθησή του. Και οι δύο, ωστόσο, ιδωμένες μέσα από το πρίσμα του σκηνοθέτη, να μιλήσει για την ανθρώπινη συμπεριφορά απέναντι στη ζωή και την ελπίδα.

    Η ταινία τοποθετεί τους ήρωες σε μια ψευδαισθητική αίσθηση ελέγχου της καθημερινότητας σε σχέση με τον χρόνο, την τύχη και τον έλεγχο του σώματός τους, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον πόνο και το μοιραίο.

    -«Μια ιδιαίτερη οικογένεια» («A Sort Of Family»)

    Σκηνοθεσία: Ντιέγκο Λέρμαν
    Παίζουν: Μπάρμπαρα Λένι, Ντανιέλ Αραόζ

    Μια γιατρός ταξιδεύει από το Μπουένος Άϊρες σε μια απομακρυσμένη περιοχή της αργεντίνικης επαρχίας, προκειμένου να πραγματοποιήσει την υιοθεσία του μωρού, που εκείνη και ο εν διαστάσει πλέον σύζυγός της περιμένουν μέσω παρένθετης μητέρας, ρόλο που έχει αναλάβει μια φτωχή μητέρα αγρότισσα.

    Εκεί όμως θα έρθει αντιμέτωπη με ό,τι φαίνεται να συνιστά έναν καλοστημένο εκβιασμό. Στην Αργεντινή των ταξικών ανισοτήτων, επιχειρείται μια δυνατή απεικόνιση ηθική της υιοθεσίας και της μητρότητας, αποτυπωμένη υπό το πρίσμα της προσωπικής και κοινωνικής ευθύνης, σε ένα θέμα, που έχει χρησιμοποιηθεί αρκετές φορές στις κινηματογραφικές δημιουργίες.

    -«Η πιο μεγάλη απάτη» («JT LeRoy»)

    Σκηνοθεσία: Τζάστιν Λινγκ
    Παίζουν: Λόρα Ντερν, Κρίστεν Στιούαρτ, Τζιμ Στέρτζες

    Η Λόρα Άλμπερτ γράφει γύρω από τα όσα σημάδεψαν τη ζωή της υποδυόμενη το «avatar» της, ένα νεαρό ομοφυλόφιλο που ζει στο περιθώριο, με το όνομα JT LeRoy. Όταν το λογοτεχνικό της ντεμπούτο γίνει μπεστ σέλερ και ο άλλος της εαυτός πρέπει να αποκτήσει σάρκα και οστά, παρασύρει στη λογοτεχνική και διαφημιστική της απάτη την ανδρόγυνη αδελφή του φίλου της, Σαβάνα Κνουπ, ένα κορίτσι σε αναζήτηση ταυτότητας.

    Οι δυο τους ζουν διπλή ζωή και εισβάλλουν στον χώρο της σόουμπιζ, με τη Λόρα να κινεί τα νήματα και να δίνει τη συγκατάθεσή της για μία κινηματογραφική βιογραφία του JT. Mια κάπως μπερδεμένη και αμήχανη μεταφορά ενός αληθινού λογοτεχνικού σκανδάλου, που αφήνει μισοαναλυμένες τις θεματικές του αυτοπροσδιορισμού και των διαφορετικών ταυτοτήτων.

    Στις αίθουσες προβάλλονται και αυτή την εβδομάδα:

    -«Όλο γελούσε»

    Το ντοκιμαντέρ του Θόδωρου Μαραγκού για τον ηθοποιό Κώστα Τσάκωνα και

    -«Uglydolls: Τα ασχημογλυκούλια»

    Το animation του Κέλι Ασμπουρι με τα γνωστά λούτρινα παιχνίδια.



    ΣΧΟΛΙΑ