• City Stories

    Επτά ενδιαφέρουσες εκθέσεις με ελεύθερη είσοδο που ξεκινούν αυτή την Πέμπτη


    Δείτε παρακάτω επτά εκθέσεις που έχουν εγκαίνια αυτή την Πέμπτη, 19 Απριλίου 2018, και οι οποίες πραγματοποιούνται με ελεύθερη είσοδο σε διάφορες περιοχές της Αθήνας. Η καθεμία εξ αυτών έχει χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει, αποδεικνύοντας πως η φαντασία και η δημιουργικότητα δεν έχουν όρια! Οι εκθέσεις αφορούν διάφορες μορφές των εικαστικών, όπως ζωγραφική, γλυπτική και άλλα πολλά.

    1. Έκθεση “Εναντίωση – Η τέχνη σε σκοτεινά χρόνια, 1967-1974”

    Επιμέλεια: Γιάννης Μπόλης – Δόμνα Γούναρη

    Πώς εκφράζει ένας εικαστικός καλλιτέχνης την εναντίωσή του σ’ ένα ανελεύθερο, καταπιεστικό και απάνθρωπο πολιτικό σύστημα; Αυτό το ερώτημα εντοπίζεται στον πυρήνα της έκθεσης “Εναντίωση – Η τέχνη σε σκοτεινά χρόνια, 1967-1974”.

    Η έκθεση επικεντρώνεται στις έννοιες της εναντίωσης και της αντίστασης, όπως αυτές αποτυπώνονται στις συνθέσεις της ομάδας των Νέων Ελλήνων Ρεαλιστών (Γιάννης Βαλαβανίδης, Κλεοπάτρα Δίγκα, Κυριάκος Κατζουράκης, Χρόνης Μπότσογλου, Γιάννης Ψυχοπαίδης), καθώς και σε εκείνες των Ηλία Δεκουλάκου, Ασαντούρ Μπαχαριάν, Δημοσθένη Κοκκινίδη, Βαγγέλη Δημητρέα, Δήμου Σκουλάκη, Λευτέρη Κανακάκη, Βάσως Κυριάκη, και Σωτήρη Σόρογκα, στην ένταση των χαρακτικών της Βάσως Κατράκη και του Α. Τάσσου, στις δράσεις της Μαρίας Καραβέλα, στους γραφιστικούς σχεδιασμούς της Βουβούλας Σκούρα, στις προτάσεις των Βλάση Κανιάρη, Κωνσταντίνου Ξενάκη, Γιάννη Γαΐτη, Δημήτρη Αληθεινού και Λήδας Παπακωνσταντίνου που ανοίγονται σε μια νέα διάσταση διαμαρτυρίας, πολιτικής και κοινωνικής παρέμβασης-πράξης, μακριά από συμβάσεις, κυρίαρχες και δεσμευτικές αρχές και αξίες.

    Παράλληλα, το αρχειακό υλικό (φωτογραφίες, χειρόγραφα και μανιφέστα, κατάλογοι ατομικών και ομαδικών εκθέσεων) έρχεται καθοδηγητικά και αποκαλυπτικά, να συμπληρώσει καίρια την παρουσίαση των έργων.

    Εγκαίνια:
    Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 στις 19:00

    Διάρκεια έκθεσης:
    19 Απριλίου 2018 – 23 Ιουνίου 2018

    Ώρες λειτουργίας:
    Τρίτη έως Παρασκευή 10:00 – 17:00, Σάββατο 10:00 – 15:00

    Πού:
    Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης iset
    Βαλαωρίτου 9α, Κέντρο Αθήνας

    Πληροφορίες

    2. Ομαδική έκθεση “Το ημερολόγιο μίας μοδίστρας. Μία φανταστική βιογραφία”

    Η τέχνη συναντά τη μόδα. Καταλύτης σε αυτή τη συνάντηση σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών, σχεδιαστών και «μαστόρων της μόδας» είναι ένα Τετράδιο σημειώσεων μίας μοδίστρας του 1958, η οποία μαθήτευσε στον ελληνικό Οίκο Ραπτικής Τσοπανέλη.

    Το εύρημα, ανασύρεται από τον εγγονό της Μαρίκας Χαντζή, αρχιτέκτονα Γιώργο Καλύβη και οι παραδόσεις του Τσοπανέλη προς τις μαθήτριες του προσφέρουν μια διαφορετική ανάγνωση της νεωτερικότητας. Από τις κατευθύνσεις του savoir vivre, την εκμάθηση πατρόν γυναικείων ρούχων και τις τεχνικές οδηγίες χρήσεις της ραπτομηχανής, οι σημειώσεις αυτές αποτελούν πηγή ερμηνείας μίας εποχής αλλά και του ίδιου του φαινομένου της μόδας στην Ελλάδα του 1958. Εποχή άλλωστε που ο μοντερνισμός διαχέεται και σκορπίζει σε όλα τα κοινωνικά στρώματα μέσα από τους νέους τρόπους ζωής, τις νέες συνθήκες εργασίας και του ελεύθερου χρόνου όπως η διασκέδαση, οι εκδρομές, τα πάρτι και ο παραθερισμός.

    Η μόδα, γνώμονας της συμπεριφοράς ανδρών και γυναικών, στα τέλη της δεκαετίας του 1950, σπάει τα όρια της «ευπρέπειας» και του «καλλωπισμού» των σωμάτων και αναδεικνύεται σε κατ’ εξοχήν παράδειγμα του μοντερνισμού. Καθώς μέσα από αυτήν εκδηλώνονται μια σειρά ριζικές μεταβολές (νέες στιλιστικές εφαρμογές, νέες συμπεριφορές, διάδοση της μίνι φούστας και άλλων αξεσουάρ, νέες αναπαραστάσεις του σώματος κ.ά.). Ως εκ τούτου, η μόδα διαπλέκεται με το σύνολο των έμφυλων κοινωνικών φαινομένων και θεσμών και συμβάλλει στον εκδημοκρατισμό του καινούργιου και, προπάντων, στον εκδημοκρατισμό των επιθυμιών. Το ένδυμα αφορά πλέον όλες τις σχέσεις του ανθρώπου με το σώμα του, όπως και τις σχέσεις του σώματος με την κοινωνία.

    Η έκθεση «Το ημερολόγιο μιας μοδίστρας: Μία φανταστική βιογραφία» σε επιμέλεια της Έφης Φαλίδα παρουσιάζεται στην a.antonopoulou.art.

    Είναι μία συνάντηση καλλιτεχνικής δημιουργίας και σχεδιαστικής πρακτικής. Εικαστικοί και σχεδιαστές παρουσιάζουν μέσα από τα έργα τους την προσωπική τους ανάγνωση αυτού του ευρήματος. Με αυτόν τον τρόπο εξετάζουν και ανασυνθέτουν το αφήγημα της διάχυσης της νεωτερικότητας. Ενώ ταυτόχρονα θέτουν ερωτήματα για τον τρόπο που η ελληνική πραγματικότητα αφομοιώνει, επεξεργάζεται και οικειοποιείται το φαινόμενο της μόδας ή απαξιώνει την παραγωγή του.

    Η έκθεση επανεξετάζει το Τετράδιο σημειώσεων της Μαρίκας Χαντζή ως σημείο αφετηρίας των 18 προσκεκλημένων δημιουργών, επειδή διαθέτει τα χαρακτηριστικά της «γραπτής μόδας», δηλαδή της μόδας που μεταφράζεται σε γλώσσα και σχέδιο, με αναγνωρίσιμα στοιχεία νεωτερικής συμπεριφοράς (στο savoir-faire) και διακοσμητικής αφαίρεσης (στα πατρόν).

    Πρόκειται για ένα πολύτιμο τεκμήριο μιας άγνωστης μαθητευόμενης μοδίστρας, που φανερώνει τα ίχνη ενός επαγγέλματος που εξοβελίστηκε από την ιστορική και την καλλιτεχνική έρευνα και αφήγηση. Μπορεί τα χρόνια που ακολούθησαν η ελάσσων αισθητική πρακτική της μοδιστρικής που εκπροσωπεί αυτή άγνωστη γυναίκα να βυθίστηκε στη λήθη, αξίζει, ωστόσο, να την αναθεωρήσουμε και να την διασώσουμε από τη σιωπή και την «καταφρόνια των μεταγενεστέρων» -όπως σημειώνει ο Βρετανός ιστορικός E.P.Thompson- μαζί με μια σειρά άλλες χειροτεχνικές δραστηριότητες όπως η υφαντική, η κοπή υφασμάτων, ακόμη και του «ουτοπιστή» βιοτέχνη καθώς και όλες εκείνες τις μορφές γυναικείας οικιακής οικονομίας που αναπτύχθηκαν την προ-βιομηχανική εποχή. Κι αυτό όχι για λόγους νοσταλγικής αναπόλησης. Αλλά επειδή σήμερα αποκτούν πολυσήμαντο ενδιαφέρον και προοπτική σε όλες τις εκδοχές της μεταβιομηχανικής οικονομίας και των νέων πολιτισμικών πρακτικών που αναπτύσσονται. Το Τετράδιο σημειώσεων της μαθητευόμενης μοδίστρας προσδίδει νέα σημασία όχι μόνο στο υποκειμενικό «άλγος του αρχείου» αλλά και σε μια σειρά αγνοημένων αισθητικών μεθόδων της νεωτερικότητας που συνδέονται με την χειροτεχνική (craftsmanship) και οι οποίες κατά τη διάρκεια των τριών περασμένων δεκαετιών πολλοί περιφρόνησαν.

    «Πόσο μακριά μπορείς να πας;» Το ερώτημα που θέτει κάθε γενιά στον εαυτό της αναζητώντας το μοντέρνο παίρνει πολλαπλές απαντήσεις μέσα από τα έργα των συμμετεχόντων δημιουργών. Το Τετράδιο παραδόσεων της μοδίστρας μετασχηματίζεται σε ένα εργαλείο καταγραφής και αναθεώρησης. Ως «Ημερολόγιο» γίνεται το υπόβαθρο της αλλαγής στις κοινωνικές συμπεριφορές οι οποίες επιδρούν όχι μόνο στις γυναίκες, στα ζητήματα του φύλου ή της ηθικής αλλά διεκδικούν με ένταση την ανακατανομή της κοινωνικής ισχύος. Άλλωστε ακόμη και σήμερα το ερώτημα που απλά αλλάζει διατύπωση -«πόσο μπροστά φτάνουν οι ιδέες;»- δίνει έμφαση στις μεταβολές της ένδυσης και της μόδας. Η οποία ενισχύει ένα πεδίο μάχης ανάμεσα στην παλιά φρουρά (των οίκων ραπτικής που εγκλωβίζονται στο ρόλο του épater le bourgeois των κυρίαρχων κοινωνικών τάξεων) και στους «νέους βάρβαρους» που νιώθουν ότι έχουν δικαίωμα να ζητήσουν οτιδήποτε σηκώνει στην ατμόσφαιρα ο αέρας του σύγχρονου.

    Επιμέλεια έκθεσης από την Έφη Φαλίδα

    Συμμετέχουν:

    Αρχιτέκτονες της Φάλαινας
    Κωστής Βελώνης
    Bespoke Athens (Βασίλης Μπουρτζάλας)
    Angelos Frentzos
    Ντέμη Κάια
    Γιώργος Καλύβης
    Ειρήνη Καραγιαννοπούλου
    Ηλίας Καφούρος
    Sophia Kokosalaki
    Μαρία Μάστορη
    Όλγα Μηλιαρέση-Φωκά
    Λήδα Παπακωνσταντίνου
    Εύα Παπαμαργαρίτη
    Νάνα Σαχίνη
    Serapis Maritime Corporation
    Στεφανία Στρούζα
    ΦΙΡΜΑ GYPSY GLOBALES
    Αλέξανδρος Ψυχούλης
    Zeus & Dione
    και το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα (από το αρχείο του με ρούχα του οίκου Τσοπανέλη)

    Εγκαίνια:
    Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 στις 19:00

    Διάρκεια έκθεσης:
    19 Απριλίου 2018 – 26 Μαΐου 2018

    Ώρες λειτουργίας:
    Τετάρτη – Παρασκευή: 14:00-20:00 & Σάββατο 12:00-16:00

    Πού:
    A.Antonopoulou.Art
    Αριστοφάνους 20, Ψυρρή

    Πληροφορίες

    Το ημερολόγιο μίας μοδίστρας

    3. Δημήτρης Βλάσσης έκθεση γλυπτικής “…όταν ξυπνά του σώματος η μνήμη…”

    Ο Εικαστικός Κύκλος Sianti παρουσιάζει μια σειρά γλυπτών του Δημήτρη Βλάσση με θέμα τον έρωτα που ξεκινά από το βλέμμα για να απογειωθεί στην πιο απελευθερωμένη του πράξη.

    Ανήκει στους καλλιτέχνες που δεν εμμένουν στον ίδιο τρόπο, έκφρασης που- ίσως- προσφέρει «αναγνωρισιμότητα». Έχει «περιόδους», που θα μπορούσαν, κάθε μία ξεχωριστά, να ανήκει σε διαφορετικό δημιουργό.

    Πιστεύει πως όλα στην τέχνη ξεκινούν από την πρόθεση να εκφραστεί μία ιδέα, αισθάνεται την ανάγκη- σε κάθε καινούρια του δουλειά- και με οδηγό την αφαίρεση, να προχωρεί σε διαφορετική απόδοσή της ανάλογη με την «πλαστικότητα» του υλικού και την «ποιητική» του, δηλαδή την προσωπική του αφαιρετική προσέγγιση.

    Σκιτσάρει ρεαλιστικά την αρχική ιδέα και ξεκινά διαδοχικές μεταπλαστικές αφαιρέσεις για να καταλήξει σε γλυπτικές φόρμες που συνειρμικά οδηγούν τον θεατή να απολαύσει μέσα από την αλληλουχία των όγκων το αισθητικό αποτέλεσμα, να «εισπράξει» την «αναφορά» στον «μύθο» του έργου, και να κεντρίσει την φαντασία του για ν’ αποκαλύψει την διαδρομή από το ρεαλιστικό ιχνογράφημα στην αφαίρεση και στο αφηρημένο.

    “Κάθε φορά που δοκιμάζω την αφαιρετική προσέγγιση σε νέο υλικό εκπλήσσομαι με το πόσο η αδρότητα του υλικού δεν μου αφήνει το παραμικρό περιθώριο να επεκταθώ σε κάποια επί πλέον «πληροφορία». Η κάθε προσθήκη «λεπτομέρειας» «φορτώνει» το περιττό. Και όσο οι μορφές προχωρούν σε μεγαλύτερη λιτότητα στην έκφρασή τους τόσο η σύνθεση ηρεμεί. τόσο το ίδιο το υλικό με καθοδηγεί σε μεθόδους δομής, με στηρίζει στα τολμήματα, μέχρι που μου υποβάλλει μορφές. Και «μνημονεύω» Διονύσιο Σολωμό στον εκπληκτικό του στίχο «Σ’ ελέγχει η πέτρα που κρατείς και κλει φωνή κι αυτήνη».”

    Δημήτρης Βλάσσης

    Εγκαίνια:
    Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 στις 19:00

    Διάρκεια έκθεσης:
    19 Απριλίου 2018 – 26 Μαΐου 2018

    Ώρες λειτουργίας:
    Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή 10:00-20:00, Τετάρτη 10:00-15:00, Σάββατο 10:00-16:00

    Πού:
    Εικαστικός Κύκλος – Σιαντής
    Λεωφόρος Βασιλέως Αλεξάνδρου 2, Ευαγγελισμός

    Πληροφορίες

    4. Ρένα Παπασπύρου έκθεση “Κλίμακες”

    Το Σπίτι της Κύπρου παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση της Ρένας Παπασπύρου με τίτλο “Κλίμακες”, σε επιμέλεια του Χριστόφορου Μαρίνου.

    Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 και ώρα 20:00.

    Η έκθεση περιλαμβάνει έργα που ολοκληρώθηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια και αποτυπώνουν ένα βασικό στοιχείο του αστικού χώρου, τη σκάλα. Με τις “Κλίμακες”, η Παπασπύρου θέλει να τονίσει τη σημασία που έχουν οι σκάλες για την κατοίκηση και την ποιητική βίωση του αστικού χώρου. Υλικότητα/αϋλότητα, κίνηση/στατικότητα, δυνατότητα/αδυνατότητα είναι ορισμένα από τα δίπολα εννοιών που απαντάμε στη νέα εικαστική πρόταση της καταξιωμένης καλλιτέχνιδος.

    Επιμέλεια: Χριστόφορος Μαρίνος
    Συντονισμός: Μαρία Ραγιά

    Εγκαίνια:
    Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 στις 20:00

    Διάρκεια έκθεσης:
    19 Απριλίου 2018 – 18 Μαΐου 2018

    Ώρες λειτουργίας:
    Τρίτη και Πέμπτη: 10:00 – 15:00, Δευτέρα και Τετάρτη: 10:00 – 18:00

    Πού:
    Σπίτι της Κύπρου
    Ξενοφώντος 2Α, Σύνταγμα

    Πληροφορίες

    5. Ατομική έκθεση του Tao Hui

    Η γκαλερί THE BREEDER παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του ανερχόμενου Κινέζου καλλιτέχνη Tao Hui στην Ελλάδα.

    Ο Tao Hui εξετάζει στο έργο του τη θεατρικότητα της καθημερινότητας, πραγματικής ή φανταστικής. Στο Joint Images ένα έργο που αποτελείται από δέκα βίντεο και εκτείθεται στο ισόγειο της γκαλερί ακούμε τους πρωταγωνιστές άλλοτε σε απόγνωση, άλλοτε σε θλίψη ή συγκίνηση να βιώνουν στιγμές συναισθηματικής έντασης αλλά εμείς βλέπουμε την εικόνα ενός παράλληλου τηλεοπτικού κόσμου. Με μελοδραματική διάθεση το έργο εξετάζει τη δυνατότητα μιας παγκοσμοιοποιημένης εμπειρίας καθώς όλοι ερχόμαστε σε επαφή με συλλογικά ερεθίσματα μέσω των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου. Θέτει έτσι το ζήτημα της σχέσης του πυρήνα της κοινωνίας με την περιφέρεια, μέσω των αξιών και των ιδεών που είτε γεφυρώνουν το χάσμα ανάμεσα τους ή το εντείνουν.

    Εγκαίνια:
    Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 στις 20:00

    Διάρκεια έκθεσης:
    19 Απριλίου 2018 – 19 Μαΐου 2018

    Ώρες λειτουργίας:
    Τρίτη – Παρασκευή 12:00 – 20:00, Σάββατο 12:00 – 18:00

    Πού:
    The Breeder
    Ιάσονος 45, Μεταξουργείο

    Πληροφορίες

    6. Γιάννης Γρηγοριάδης και Γιάννης Ισιδώρου έκθεση “Δecades”

    Ο Γιάννης Γρηγοριάδης και ο Γιάννης Ισιδώρου συμπληρώνουν δέκα χρόνια συνεργασίας. Προαναγγέλλοντας ένα ευρύτερο εγχείρημα παρουσιάζουν δέκα νέα έργα.

    Η έκθεση Δecades επισημαίνει τη διαρκή συνομιλία τους για τα ζητήματα της μνήμης και της απώλειας, της επιστροφής αλλά και των παγιωμένων πεποιθήσεων ως αρνητικών (αυτό-)προσδιορισμών.

    Τα θέματα που τους απασχολούν μορφοποιούνται από παράδοξες υλικότητες-διαδικασίες, από τη συνειρμική παράθεση που προσπαθεί να δημιουργήσει το χώρο του στοχασμού τους, και να διαχωρίσει τη θέση τους από την συλλογική γνώση. Μια προσέγγιση του μοναδικού. Η διεκδίκηση της λήθης ως μηχανισμού ενός διαρκούς μετασχηματισμού.

    Στιγμιότυπα που υπονομεύουν την αφήγηση, αποδίδουν το χώρο, το σχήμα και το υλικό επιχειρώντας να αναδείξουν την ταυτοχρονία και την συνύπαρξη.

    Εγκαίνια:
    Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 στις 20:00

    Διάρκεια έκθεσης:
    19 Απριλίου 2018 – 5 Μαΐου 2018

    Ώρες λειτουργίας:
    Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 18:00 – 21:00, Σάββατο 13:00 – 17:00

    Πού:
    CHEAPART
    Α. Μεταξά 25, Εξάρχεια

    Πληροφορίες

    7. Ομαδική έκθεση “Συνάνθρωπος”

    Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος εγκαινιάζει την Πέμπτη 19 Απριλίου την ομαδική εικαστική έκθεση «Συνάνθρωπος» που θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 19 Μαΐου 2018, σε επιμέλεια Σαράντη Γκάγκα, και σε συνεργασία με τον Ιστορικό τέχνης, Miguel Fernandez Belmonte. Στην έκθεση συμμετέχουν οι πολύ σημαντικοί καλλιτέχνες διεθνούς βεληνεκούς, Mohamed Abou Elnaga εξ Αιγύπτου, Wolfgang Brenner από τη Γερμανία, Rolana Ceckaiskaite από τη Λιθουανία, Σαράντης Γκάγκας από την Ελλάδα, Ohno Kouji από την Ιαπωνία, Paula Kouwenhoven από την Ολλανδία και Miodrag Peric από τη Σερβία.

    Όπως αναφέρει ο Ιστορικός τέχνης Miguel Fernandez Belmonte: «Τι ενώνει τα έργα επτά σύγχρονων καλλιτεχνών από επτά διαφορετικές χώρες; Ποιος είναι ο ιστός στον οποίο αλληλοεπιδρά η τέχνη τους και αποκτά μια άλλη εμβέλεια; Μια πρώτη σημαντική παράμετρος είναι η ίδια η τέχνη τους. Μέσω αυτής, ήρθαν σε επικοινωνία μεταξύ τους, γνωρίστηκαν και μοιράστηκαν τις ανησυχίες και τις απόψεις τους. Δημιούργησαν σταδιακά έναν χώρο συνάντησης, ανταλλαγής και επικοινωνίας, πέρα από σύνορα, ο οποίος δεν είναι ριζωμένος σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία, αλλά όπου τους φέρνει η δημιουργία τους. Αυτοί οι καλλιτέχνες έχουν πραγματοποιήσει κατά καιρούς συλλογικές εκθέσεις, αλλά για πρώτη φορά το κάνουν ομαδικά.

    Ο Mohamed Abou Elnaga από την Αίγυπτο, καλλιτέχνης, επιμελητής και καθηγητής, δουλεύει με διάφορα μέσα, όπως φωτογραφία, ζωγραφική και σχέδιο. Στα έργα του, προβάλλονται έντονα τα συναισθήματα των υποκειμένων και ενώνονται οι αιώνιες μνήμες της χώρας του με τις πιο σύγχρονες προκλήσεις και γεγονότα.

    Ο Wolfgang Brenner, από τη Γερμανία έχει πάντα μια κοινωνικό-πολιτική διάσταση στα έργα του, πολλές φορές με κριτική σκέψη και καυστικό χιούμορ. Προτάσεις, σαν αυτές μέσα στα κινέζικα τυχερά μπισκότα (Glückskekse) συνδυάζονται με μεταξοτυπίες, κολάζ και έργα με μικτές τεχνικές, δημιουργώντας καινούργιες αναγνώσεις.

    Ο Miodrag Peric, γλύπτης από τη Σερβία, παρουσιάζει τα έργα “The blue yonder”, “Totally pissed”, “Excess baggage corkscrew”, “The black telephone”, “The call”. Συνδυάζοντας στοιχεία που αναγνωρίζουμε ως διαφορετικά μεταξύ τους, ο Peric δίνει ζωή σε όντα και αντικείμενα που αποκτούν μια εντελώς διαφορετική οντότητα και νόημα.

    Η Paula Kouwenhoven από την Ολλανδία, παρουσιάζει μια σειρά έργων που βρίσκονται σε μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο παραστατικό στοιχείο και την ελεύθερη επεξεργασία και ερμηνεία του καλλιτέχνη.

    H Rolana Ceckauskaite από τη Λιθουανία, παρουσιάζει το έργο “Knock and maybe someone will open”. Διάφορα ρόπτρα παραπέμπουν σε παλαιότερες, αλλά όχι και τόσο μακρινές εποχές, όπου ίσως υπήρξε μια πιο άμεση επικοινωνία με τον γείτονα, με τον αλλοδαπό, με τον ξένο.

    Ο Sarantis Gagas από την Ελλάδα, παρουσιάζει το έργο Αδιάρρηκτο νήμα. Πάνω σε έναν μεταλλικό κύκλο, ο καλλιτέχνης έχει φτιάξει μια ανομοιόμορφη και ασύμμετρη δομή από μεταξένιες κλωστές. Με ένα φυσικό υλικό, ο Γκάγκας έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο μικρόκοσμο. Πάνω σε αυτόν, για ένα διάστημα, αναπτύσσονται και ζούνε οι γνωστοί μεταξοσκώληκες. Σχηματίζουν διάφορους περιπάτους πάνω στην προηγούμενη δομή και προσθέτουν το δικό τους χρόνο και ίχνη στον χρόνο του ανθρώπου.

    Ο Ιάπωνας Ohno Kouji, παρουσιάζει το έργο “Dulce bellum inexpertis –Adagiorum Collectance IV,I,I”- δηλαδή, Για τους άπειρους, ο πόλεμος είναι γλυκός. Το δεύτερο μέρος του τίτλου αναφέρεται στη συλλογή από adagio, δηλαδή από συγκεκριμένες εκφράσεις που συνήθως εμπεριέχουν ένα ηθικό δίδαγμα και μνημονεύονται εύκολα.

    Εγκαίνια:
    Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 στις 20:00

    Διάρκεια έκθεσης:
    19 Απριλίου 2018 – 19 Μαΐου 2018

    Ώρες λειτουργίας:
    Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30, Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00, Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

    Πού:
    Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
    Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα (metro Ακρόπολη)

    Πληροφορίες

    ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ_Συνάνθρωπος_Miodrag-Peric

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Vintage Toys 2018: Μια νοσταλγική έκθεση-bazaar που θα μας ταξιδέψει στο παρελθόν

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: The City Reads: Ένα καλλιτεχνικό project που ξεδιπλώνεται στο κέντρο της Αθήνας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μοναδικές αναγνώσεις – εκπλήξεις και ονειρικά σύμπαντα στους δρόμους της πόλης



    ΣΧΟΛΙΑ