• City Stories

    Αυτά είναι τα 8+2 χειρότερα λάθη που έγιναν σε κινηματογραφικές επιτυχίες (pics)

    game of thrones starbucks

    H σκηνή που φαίνεται το χάρτινο ποτηράκι διάσημης μάρκας καφέ


    Ο σάλος που προκάλεσε η εμφάνιση του χάρτινου ποτηριού μεγάλης εταιρείας καφέ στη διάσημη σειρά εποχής, Game of Thrones, ανάγκασε τους παραγωγούς να επεξεργαστούν εκ των υστέρων το «επεισόδιο», προκειμένου να εξαφανίσουν το επίμαχο αντικείμενο, αλλά και να αστειευτούν, ξορκίζοντας έτσι το μεγάλο λάθος που απογοήτευσε τους φανατικούς τηλεθεατές της σειράς. Στάθηκε όμως και αφορμή να θυμηθούμε μερικά από τα κορυφαία λάθη που έχουν γίνει σε μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές και έμειναν στην ιστορία, όσο και οι ίδιες οι παραγωγές.

    Το ποτήρι του διάσημου καφέ, λοιπόν, εξαφανίστηκε ως δια μαγείας, όπως φαίνεται από το ψηφιακά επεξεργασμένο επεισόδιο που μεταδίδει το τηλεοπτικό δίκτυο ΗΒΟ. Πέρα από την απολογία των υπευθύνων της παραγωγής, όπως και τη διόρθωση του επεισοδίου, ωστόσο, οι ιθύνοντες δε δίστασαν να κάνουν χιούμορ με το ατυχές περιστατικό. Συγκεκριμένα, έγραψαν «εκείνο που είχε παραγγείλει η Ντενέρις δεν ήταν καφές αλλά τσάι από βότανα». Μάλιστα, η πλάκα δε σταμάτησε εκεί, αφού στο χορό μπήκε και η εταιρεία του καφέ, απαντώντας «για να είμαστε ειλικρινείς, μας εξέπληξε που η Ντενέρις δεν παρήγγειλε ένα ποτό του δράκου», έγραψαν στο Twitter.

    Και, μπορεί το συγκεκριμένο λάθος να πήρε τεράστια έκταση και να σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως από τους θαυμαστές της σειράς, ωστόσο αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια αστοχία συμβαίνει στη δημοφιλή σειρά. Λίγα χρόνια πριν, το 2014, ένα άλλο ποτήρι καφέ έκανε την εμφάνισή του χωρίς να πρέπει, και πάλι στο Game of Thrones, κατά τη διάρκεια του τέταρτου κύκλου της σειράς. Συγκεκριμένα, ο Χάιμε Λάνιστερ (Νικολάι Κόστερ-Γουάλντο)εμφανίζεται σε ένα παρασκηνιακό γύρισμα να κρατά ένα ποτήρι καφέ. Βέβαια το «κλιπ» δεν προβλήθηκε ποτέ, όπως και ένα τμήμα του επεισοδίου εκείνου.

    game of thrones starbucks
    H σκηνή που φαίνεται το χάρτινο ποτηράκι διάσημης μάρκας καφέ

    Αβλεψίες όμως δεν έχουν σημειωθεί όμως μόνο στη σειρά εποχής, αλλά αντίθετα πολλές κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές έχουν πέσει «θύματα» μικρών αστοχιών, που τους κόστισαν το άρτιο αποτέλεσμα. Από τον Κουέντιν Ταραντίνο, τον Μελ Γκίμπσον και τον Ρίντλεϊ Σκοτ, έως τον Τζορτζ Λούκας, το διεθνές κοινό έχει πολλά να θυμηθεί.

    Στο «The Pulp Fiction» του Ταραντίνο (1994), η εικόνα του τοίχου πίσω από τις πλάτες του κινηματογραφικού Βίνσεντ Βέγκα (Τζον Τραβόλτα) και του Τζουλς Γουίνιφιλντ (Σάμιουελ Τζάκσον) προκάλεσε την αμηχανία των θεατών, που αντιλαμβάνονται πως είναι ήδη διάτρητη από σφαίρες πριν καν αρχίσει η ανταλλαγή πυροβολισμών. Αυτό, μάλιστα, δεν είναι το μόνο λάθος που έχει γίνει σε ταινία του σπουδαίου δημιουργού. Στο «Django» του 2012, ο Τζέιμι Φοξ φοράει γυαλιά που στις ΗΠΑ έκαναν την εμφάνισή τους 100 χρόνια μετά την εποχή όπου διαδραματίζεται η ιστορία. Αλλά στην περίπτωση αυτή, τα γυαλιά ταίριαζαν τόσο πολύ με την προσωπικότητα του Django, που κανείς δεν θα ήθελε να του τα αφαιρέσουν, ή να τα αντικαταστήσουν με άλλα.

    pulp fiction
    Η σκηνή με το διάτρητο τοίχο, πριν πέσουν οι πυροβολισμοί
    django
    Τα υπερσύγχρονα γυαλιά ηλίου του Τζέιμι Φοξ.

    Ένα κινηματογραφικό λάθος που ξεχωρίζει είναι αυτό στον «Μονομάχο» του Ρίντλεϊ Σκοτ (2000), όταν η ματιά των θεατών έρχεται αντιμέτωπη με μια φιάλη υγραερίου, που βρίσκεται στο πίσω μέρος ενός άρματος, στη σκηνή της αναπαράστασης της μάχης της Καρχηδόνας στο Κολοσσαίο. Το αναχρονιστικό στοιχείο αποκαλύπτεται σε μια σκηνή, όπου ένα από τα άρματα ανατρέπεται. Η φιάλη υγραερίου δεν ήταν μόνο λανθασμένη παρουσία στη συγκεκριμένη ταινία εποχής, αλλά ταυτόχρονα αποκάλυψε το τέχνασμα, χάρη στο οποίο το άρμα επί της οθόνης φαίνεται να σύρεται από άλογα.

    μονομάχος
    Η σκηνή που αποκαλύπτεται η φιάλη υγραερίου

    Από τα χαρακτηριστικότερα ίσως λάθη που έχουν γίνει ποτέ σε κινηματογραφική δουλειά είναι στην ταινία «Μαρία Αντουανέτα» της Σοφία Κόπολα του 2006, όταν, σε ένα πλάνο που η πριγκίπισσα δοκιμάζει τα γοβάκια της, λίγο πιο δίπλα απεικονίζεται ένα ζευγάρι αθλητικά, πασίγνωστης μάρκας, σύγχρονης εποχής. Η ταινία είναι μάλιστα βραβευμένη, αφού κέρδισε το Όσκαρ καλύτερων κοστουμιών.

    μαρια αντουανετα
    Η σκηνή που αποκαλύπτονται τα διάσημα σύγχρονα αθλητικά στην ταινία εποχής

    Το 1995 ο Μελ Γκίμπσον κέρδισε πέντε Όσκαρ για την υπερπαραγωγή του Braveheart, αλλά θα μπορούσε δυνητικά να τιμηθεί και για το σύνολο των αβλεψιών του. Στη μεγαλειώδη σκηνή της μάχης, ξέφυγε στο πλάνο ένα φορτηγάκι σύγχρονου τύπου, το οποίο διακρίνεται στο βάθος της σκηνής. Επιπροσθέτως, ο ήρωας Ουίλιαμ Ουάλας στη διάρκεια του ορυμαγδού της μάχης, όταν κεντρίζει το άλογό του, οδηγώντας τους στη μάχη, φορά ένα απαστράπτον ένδυμα, αντί για μία ταλαιπωρημένη, βρώμικη στολή. Πέρα από την άριστη κατάστασή του, όμως, το συγκεκριμένο ένδυμα, τύπου κιλτ είναι ασύγχρονο συγκριτικά με την εποχή που υποτίθεται ότι διαδραματίζεται η υπόθεση του έργου, καθώς το ένδυμα έγινε παραδοσιακό στη Σκωτία μόλις από το 1700 και μετά, ενώ ο Braveheart έζησε νωρίτερα από την περίοδο αυτή.

    Στην ίδια λογική κινείται και το λάθος που έγινε στην ταινία «Dallas Byers Club», του Ζαν-Μαρκ Βαλέ, του 2013. Η ταινία υποτίθεται ότι εκτυλίσσεται πίσω στο 1985. Ωστόσο σε μια σκηνή του πρωταγωνιστή, Μάθιου Μακόναχι, που κάθεται στο γραφείο του, στον τοίχο που βρίσκεται πίσω του απεικονίζεται μια αφίσα με ένα διάσημο σύγχρονο σπορ αυτοκίνητο, του οποίου η παραγωγή στην πραγματικότητα ξεκίνησε από το 2011 και μετά.

    μακοναχι
    Η σκηνή που αποκαλύπτεται το σύγχρονο αυτοκίνητο

    Στη διάσημη ταινία «Το Πράσινο Μίλι» του 1999, ο Φρανκ Ντάραμποντ επαναλαμβάνει το ιστορικό λάθος του συγγραφέα του ομώνυμου βιβλίου, Στίβεν Κινγκ. Η ηλεκτρική καρέκλα, στην οποία εκτελούνται οι μελλοθάνατοι της ιστορίας, η οποία διαδραματίζεται στα 1935 στη Λουϊζιάνα, εισήχθη ως μέσο εκτέλεσης στην πολιτεία από το 1940. Οι μελλοθάνατοι στην ταινία θα έπρεπε να εκτελούνται με απαγχονισμό, όπως συνηθιζόταν τότε, εάν οι συντελεστές της ταινίας ήθελαν να είναι απόλυτα ακριβείς ιστορικά.

    Παρ’ όλα αυτά, μερικοί δημιουργοί επιλέγουν να προσεγγίσουν διαφορετικά τα λάθη που γίνονται. Για παράδειγμα, στο τέταρτο επεισόδιο του «Πολέμου των Άστρων», το «Μία νέα Ελπίδα», ο σκηνοθέτης Τζορτζ Λούκας βρήκε στην έκδοση του dvd του την ευκαιρία να υπερτονίσει το σκηνοθετικό λάθος της πρωτότυπης ταινίας του 1977. Σε μία σκηνή, που διαρκεί μόλις ένα δευτερόλεπτο, εμφανίζεται μία ομάδα Stormtroopers να εισέρχεται σε ένα δωμάτιο, οπότε ένας πολύ ψηλός ηθοποιός κτυπά το κεφάλι του στο υπέρθυρο της περιστρεφόμενης πόρτας. Στο dvd, ο Λούκας πρόσθεσε και τον ήχο του χτυπήματος.

    πολεμος των αστρων
    Η σκηνή που ο ψηλός πολεμιστής χτυπάει στο τοίχο

    Όπως και να το προσεγγίσει κανείς πάντως, τα λάθη που έχουν γίνει στις μεγάλες κινηματογραφικές δουλειές είναι άπειρα, ακόμη και αν αυτό φαντάζει απίστευτο στους τηλεθεατές, δεδομένου το ότι γίνεται λόγος για παραγωγές εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων εργαζομένων, που θα περίμενε κανείς ότι το λάθος θα εντοπίζεται εύκολα, όταν κάθε σκηνή περνάει από το «κόσκινο» του μοντάζ, αλλεπάλληλους ελέγχους και τα μάτια πολλών συντελεστών. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι στην ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα, με τίτλο «Αποκάλυψη Τώρα», μία από σημαντικότερες αντιπολεμικές ταινίες όλων των εποχών, διαπιστώθηκαν, μετά την παγκόσμια προβολή της 391 λάθη. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη ταινία κατέκτησε ένα Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών, ενώ προτάθηκε και για 8 βραβεία Oscar. Επιπλέον, τη δεύτερη και τρίτη θέση σε λάθη καταλαμβάνουν αντίστοιχα ο «Μάγος του Οζ» με 300 λάθη και ο «Χάρι Πότερ και ο αιχμάλωτος του Αζκαμπάν» με 296 λάθη.



    ΣΧΟΛΙΑ