• Ταξιδεύουμε με το VWid3 (video)

    Μοναχικό νυχτερινό ηλεκτρικό ταξίδι με το αρτιαφιχθέν στην Ελλάδα id3. Είδαμε την πραγματική του αυτονομία και την οδηγική του αίσθηση

    Αφιέρωμα Charge N Go

    Μοναχικό νυχτερινό ηλεκτρικό ταξίδι με το αρτιαφιχθέν στην Ελλάδα id3. Είδαμε την πραγματική του αυτονομία και την οδηγική του αίσθηση.

    Όπως ίσως γνωρίζετε το VW id3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της VW που έχει σχεδιαστεί για ηλεκτρικό. Είναι το πρώτο μοντέλο της VW που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB). Προφανώς οι σχεδιαστές είναι ελεύθεροι να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό σχήμα, απαλλαγμένοι από τους περιορισμούς που επιβάλλει η χρήση θερμικού κινητήρα.

    Ο εξωτερικός σχεδιασμός του ID.3 είναι ξεκάθαρος και πρωτότυπος, οι μοντέρνοι προβολείς παρέχουν φιλικό, «ανθρώπινο» πρόσωπο και στο εσωτερικό του υπάρχουν άφθονοι χώροι, αντίστοιχοι της επόμενης κατηγορίας, χάρη στην πλατφόρμα που εξασφαλίζει κοντούς πρόβολους και μακρύ μεταξόνιο, δημιουργώντας εσωτερικούς χώρους που χαρακτηρίζουν μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων.

    Όλο το πάτωμα του αυτοκινήτου είναι μπαταρίες, μάλιστα αυτές λειτουργούν αρθρωτά και η χωρητικότητά τους μεταβάλλεται: 77kwh, 58kwh, 45kwh. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε μπαταρία 58kwh και με την μέση κατανάλωση να είναι στις 18kwh η πραγματική αυτονομία είναι λίγο πάνω από τα 300km. Εντός πόλης και χάρη στη χαρτογράφηση ECO και την ανάκτηση ενέργειας είμαι σίγουρος πως με προσοχή μπορώ να αγγίξω τα 400km, καθώς η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει γάντι με τις αστικές συνθήκες μετακίνησης.

    Σε τέτοιους ρυθμούς μάλιστα ο οδηγός δύσκολα θα καταλάβει πως το id3 είναι πισωκίνητο και έχει δύναμη 204PS. Σε άλλες εποχές θα μιλάγαμε για ένα δυνατό αυτοκίνητο με κατανάλωση τουλάχιστον 9lt/100km αν ήταν πετρελαιοκίνητο. Με τη θερμογόνο δύναμη να είναι 10kwh/lt πετρελαίου καταλαβαίνουμε πως για να ανταγωνιστεί το id3 θα έπρεπε να καίει 1.8lt/100km δηλαδή 5 φορές λιγότερο. Αυτή είναι η πρόοδος που έχει συντελεστεί με την ηλεκτροκίνηση.

    Το id3 είναι χτισμένο γύρω από τους επιβάτες του. Οι πρόβολοί του είναι ασυνήθιστα κοντοί, αλλά το εσωτερικό είναι πολύ μεγάλο επειδή οι άξονες έχουν απομακρυνθεί αρκετά. Έχει μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, σχεδόν αντίστοιχο με αυτό του Passat. Η μπαταρία βρίσκεται στο πάτωμα της καμπίνας επιβατών. Όλα τα άλλα τεχνικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο: η κινητήρια μονάδα είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα, ενώ εξαρτήματα όπως το ψυγείο και το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο κοντό μπροστινό τμήμα.

    Το λογότυπο της Volkswagen τοποθετείται κεντρικά χωρίς γρίλια ψυγείου. Ο αέρας ψύξης για το κινητήριο σύστημα ρέει μέσω μιας εισαγωγής στον προφυλακτήρα. Στην πλάγια όψη του ID.3 ξεχωρίζουν οι μεγάλοι τροχοί. Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000rpm. βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού.

    Η οδήγηση είναι τόσο αθόρυβη που δύσκολα γίνεται αντιληπτή. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα μεγάφωνο εκπέμπει έναν συνθετικό ηλεκτρονικό ήχο κινητήρα, για ταχύτητα έως περίπου 30 km/h ώστε να προειδοποιεί τους περαστικούς. Ο αεροδυναμικός συντελεστής του id3 (Cd) είναι 0.27, τιμή ασυνήθιστα χαμηλή για αυτοκίνητο.

    Οι μεγάλοι προβολείς είναι το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στο μπροστινό μέρος έχουν φιλική έκφραση όπως τα ανθρώπινα μάτια. Η τεχνολογία LED είναι στάνταρ και το IQ. Light με LED matrix προβολείς διατίθεται στο πακέτο σχεδίασης για να παρέχει μια έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη. Οι ηλεκτρικά περιστρεφόμενες μονάδες φωτός μοιάζουν με βλεφαρίδες, ενώ όταν ενεργοποιείται η έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη, φωτίζεται επίσης η λωρίδα φωτός στο μπροστινό μέρος, που ενώνει τους προβολείς. Δε σας το κρύβω πως η απορία μου για το πως αποδίδουν αυτά τα φώτα με οδήγησε στο να ταξιδέψω με το id3.

    Το φόρτισα πλήρως στο δημόσια προσβάσιμο φορτιστή που βρίσκεται στο δημαρχείο Παπάγου Χολαργού και ξεκίνησα σούρουπο. Η ένδειξη έλεγε πως είχα ενέργεια για 334km. Κινήθηκα από το κέντρο της Αθήνας, από τη λεωφόρο Αθηνών, βγήκα Δαφνί, Ελευσίνα και έπιασα την Ολυμπία Οδό. Πριν την Κόρινθο έκανα αριστερά για Τρίπολη και μπήκα στο Μορέα και μετά από 164km έφτασα στο Λεβίδι. Η αυτονομία έδειχνε 70km. Οπότε από τα 334km αρχικής αυτονομίας 164km διανύθηκαν, 70km απέμεναν και 100km «εξαφανίστηκαν». Αυτό πιθανό συνέβη γιατί είχα αναμμένα τα φώτα (εκπληκτικά!) αλλά και γιατί η υδρόψυκτη μπαταρία υπερθερμάνθηκε λόγω του σταθερά υψηλού έργου που απαιτήθηκε απ’ αυτήν για 90 λεπτά.

    Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού απόλαυσα την απόλυτη ησυχία, την σταθερή και πανταχού παρούσα ροπή του ηλεκτροκινητήρα, την πλήρη απουσία κιβωτίου και τα έξυπνα φώτα led που κάνουν τη νύχτα μέρα στο ταξίδι.

    Φτάνοντας στο Λεβίδι, Σαββάτο βράδυ σκεφτόμουν σε πόσο καιρό θα υπάρxουν δημόσια σημεία φόρτισης στον Δήμο Τριπόλεως. Ακούγεται ότι θα δημιουργηθούν 40 ΣΦΗΟ στα όρια του Δήμου. Προς το παρόν πάντως υπάρχουν μόνο δυο δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές: Ένας στην Περιφέρεια που είναι ζήτημα αν θα τον βρεις ελεύθερο γιατί παρκάρουν τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα και ένας ακόμη στην αντιπροσωπεία της Audi (Serviceland) που τοποθέτησε η Blink. Έως να έρθει εκείνη η στιγμή έβαλα το αυτοκίνητο σε μια ενισχυμένη πρίζα 16Α τριφασικού ρεύματος που δίνει 2.5kwh. Χρειάστηκαν 24 ώρες για να φορτιστεί εκ νέου η μπαταρία των 58kwh. Η οποία τη στιγμή που εκκίνησα να επιστρέψω έδινε γεμάτη όπως στην αρχή, 281km αντί για 334km. Ταξίδεψα υπό βροχή και η αλήθεια είναι πως θα ήθελα πλουσιότερη οδηγική αίσθηση και πληροφορία στο βρεγμένο από ένα δυνατό πισωκίνητο αυτοκίνητο. Φτάνοντας στην Αθήνα είχα αυτονομία 100km, διένυσα δηλαδή 164km και η κατανάλωση κατέβηκε 180km. Υποθέτω πως ο χαμηλότερος ρυθμός λόγω βροχής και η κατηφόρα από το Μαίναλο προς την Αθήνα έπαιξαν ρόλο.

    Εν κατακλείδι το id3 είναι ασυναγώνιστο για κίνηση εντός πόλης. Κανένα μοντέλο της VW δεν μπορεί να προσφέρει, την οικονομία την άνεση και την πολυτέλεια μετακίνησης που προσφέρει το id3 εντός πόλης. Για το ταξίδι τώρα θα προτιμούσα ένα Passat GTE. Θα μου πείτε σιγά το νέο, επιβεβαιώνεις ακόμη μια φορά ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για ταξίδι. Αξίζει πάντως να σημειώσουμε πως η Kosmokar έχει αυτή την εποχή μια ελκυστική προσφορά «We Charge» για την τοποθέτηση φορτιστή και την παροχή ρεύματος 20.000km που αξίζει να αξιολογήσετε. Επίσης Η Volkswagen εγγυάται ότι η μπαταρία θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας ή 160.000km

    Επιλογέας ταχυτήτων είναι ένας περιστροφικός διακόπτης

     

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA VW id3

    Κινητήρας: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
    Ισχύς: 150kw/204PS
    Ροπή: 310Nm
    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
    Κιβώτιο: 1 σχέσης
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
    Τελική ταχύτητα: 160 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 18kwh/100 km (δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 0 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
    Βάρος: 1794 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.261/1.809/1.552 mm
    Μεταξόνιο: 2.765 mm
    Χώρος αποσκευών: 385lt
    Τιμή: από 39000 € (περιλαμβάνει την κρατική επιδότηση)

    Διαβάστε επίσης:

    Οδηγούμε το Hyundai Kona Electric (video)!

    Δοκιμή Mazda MX30: Παιδί της πόλης!

    Αλεξάνδρα Σδούκου: Η επόμενη μέρα της ηλεκτροκίνησης!

    Διαβάστε περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας στο μεγάλο αφιέρωμα Charge N Go του mononews.gr