Με την ελληνική οικονομία να καταγράφει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και τον τουρισμό να λειτουργεί ως βασικό «αιμοδότη» κατανάλωσης, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, που παράγει τη γνωστή μπύρα Βεργίνα διανύει το 2025 με σαφές αναπτυξιακό πλάνο.

Η αύξηση του όγκου κατανάλωσης μπύρας, η ολοκλήρωση του νέου ζυθοποιείου στην Κομοτηνή και η ενίσχυση της στροφής προς ελληνικές μάρκες συνθέτουν το περιβάλλον μέσα στο οποίο η εταιρεία επιχειρεί να διευρύνει το μερίδιό της στην αγορά, όπως αναφέρει η διοίκησή της στις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2024, που αναρτήθηκαν χθες.

1

Καθαρές πωλήσεις ύψους 31,2 εκατ. ευρώ

Το 2024, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης κατέγραψε καθαρά έσοδα από πωλήσεις ύψους 31,25 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,1% σε σχέση με το 2023 (30,61 εκατ. ευρώ), με την άνοδο να αποδίδεται κυρίως στον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων μπύρας. Ο κλάδος ζυθοποιίας συνολικά διατήρησε την αυξητική τάση στην κατανάλωση, τροφοδοτούμενος από την έντονη τουριστική κίνηση.

Το μικτό κέρδος ενισχύθηκε σε 10,76 εκατ. ευρώ με περιθώριο 34,44% (έναντι 33,77% το 2023). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,99 εκατ. ευρώ (περιθώριο 9,56%), χαμηλότερα από τα 3,36 εκατ. ευρώ του 2023 (10,98%). Ενώ το καθαρό αποτέλεσμα μειώθηκε οριακά στα 2,489 εκατ. ευρώ από 2,644 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Σε επίπεδο λειτουργικών δεικτών, το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 18,19% (έναντι 17,68%), το EBIT σε 10,57% (από 11,92%), ενώ το καθαρό περιθώριο κερδοφορίας υποχώρησε σε 7,97% (από 8,71% την προηγούμενη χρονιά). Παράλληλα, οι λειτουργικές δαπάνες ως ποσοστό των πωλήσεων αυξήθηκαν σε 53,74% έναντι 52,37% το 2023. Η συνολική εικόνα, πάντως, επιβεβαίωσε την ανθεκτικότητα της εταιρείας, χάρη στη μείωση κόστους παραγωγής και στη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους.

Ώθηση από το νέο ζυθοποιείο στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής

Η ολοκλήρωση του νέου ζυθοποιείου στη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής τον Φεβρουάριο του 2024 αποτέλεσε κομβικό βήμα για την εταιρεία. Η νέα μονάδα ενισχύει σημαντικά την παραγωγική δυναμικότητα, δίνοντας στη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης τη δυνατότητα να υποστηρίξει το μακροπρόθεσμο πλάνο επέκτασης τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Παράλληλα, ενισχύει την ευελιξία της παραγωγής, επιτρέποντας τη διαφοροποίηση προϊόντων και τη δημιουργία νέων κωδικών, σε μια περίοδο που οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα περισσότερο σε ελληνικές μάρκες.

Σημαντικό βήμα ενίσχυσης της κεφαλαιακής βάσης αποτέλεσε και η πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, που εγκρίθηκε από την έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 5 Αυγούστου 2025. Η αύξηση κατά 2 εκατ. ευρώ ανεβάζει το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας σε 6,56 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση, με επικεφαλής τον Δημήτρη Πολιτόπουλο, διατηρεί θετική στάση για το 2025, εκτιμώντας ότι η σταθεροποίηση του κόστους παραγωγής, αλλά και η αποκλιμάκωση του Euribor σε χαμηλότερα επίπεδα, θα λειτουργήσουν ευνοϊκά στην κερδοφορία.

Οι αιχμές για τον ανταγωνισμό στην αγορά

Την ίδια στιγμή κάνει λόγο για «συνεχιζόμενες αρνητικές επιπτώσεις από τη μη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού, που προέρχονται από τις μακροχρόνιες στρεβλώσεις της αγοράς στην Ελλάδα».

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με τη Heineken για περισσότερο από μια δεκαετία η οποία βρίσκεται ακόμη εν εξελίξει. Η μακροχρόνια δικαστική διαμάχη ξεκίνησε το 2015 όταν μετά από απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που επέβαλλε πρόστιμο 31,5 εκατ. ευρώ στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική της Heineken, για αντιανταγωνιστικές πρακτικές στην εγχώρια αγορά ζύθου, η θρακιώτικη εταιρεία προσέφυγε κατά του ολλανδικού κολοσσού μπύρας. Τον περασμένο Οκτώβριο διοικητικό δικαστήριο του Άμστερνταμ που εξέτασε την αγωγή της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης (ΖΜΘ) περί ζημιών που υπέστη ως αποτέλεσμα παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού έκρινε ότι η Heineken είχε αποφασιστική επιρροή στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία σημειώνοντας παράλληλα ότι ο τότε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Jac Van Herpen, καταδικάστηκε ποινικά για παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, ανοίγοντας τον δρόμο για την καταβολή αποζημιώσεων.

Διαβάστε επίσης

Οι 15 εταιρείες που θα επιστρέψουν επιχορηγήσεις για επενδύσεις «φάντασμα» – Και ο Καρυπίδης του Αρη

Funky Buddha: Η συνταγή επιτυχίας που οδηγεί σε πωλήσεις ρεκόρ την εταιρεία της οικογένειας Αλεξίου

Π.Γ. Νίκας: Από τον Θεοδωρόπουλο στον Υφαντή – Το deal που φέρνει νέα δεδομένα στην αγορά αλλαντικών