Από τα corners στα Attica και τα Intersport μέχρι τα νέα καταστήματα στη Ρουμανία, η Altex, η ελληνική εταιρεία ένδυσης γνωστή κυρίως από το σήμα Funky Buddha, χτίζει την ανάπτυξή της σε ένα πολυκαναλικό μοντέλο που φαίνεται να αποδίδει.
Το 2024 η εταιρεία της οικογένειας Αλεξίου κατέγραψε πωλήσεις 43,1 εκατ. ευρώ, ιστορικό υψηλό για τον όμιλο, με το δίκτυο καταστημάτων είτε εταιρικών είτε franchise, τα corners σε πολυκαταστήματα και το ηλεκτρονικό εμπόριο να λειτουργούν συμπληρωματικά στην επέκταση του brand.
Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση 2024, που δημοσιεύτηκαν χθες, η Altex ΑΕ πέτυχε αυξημένο κύκλο εργασιών κατά 9,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση με το μικτό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται στο 61,64%. Η αύξηση του κύκλου εργασιών προήλθε κυρίως από τα νέα εταιρικά καταστήματα λιανικής με επιπλέον συνεισφορά ύψους 1,61 εκατ. ευρώ, την ανάπτυξη της εγχώριας και διεθνούς χονδρικής (+0,79 εκατ. ευρώ) και τη σταθερή απόδοση του e-commerce με τις πωλήσεις να φτάνουν στα 3,84 εκατ. ευρώ και το μικτό περιθώριο στο 57,9%. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν στα 2,524 εκατ. ευρώ από 2,874 εκατ. ευρώ το 2023 ενώ τα καθαρά κέρδη περιορίστηκαν στα 1,884 εκατ. ευρώ από 2,216 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Εκτιμήσεις για ανάπτυξη πωλήσεων 9% το 2025
Ενώ για το 2025, η διοίκηση της Altex, υπό τον Νίκο Αλεξίου, εκτιμά ότι θα πετύχει ανάπτυξη της τάξης του 9%, ως αποτέλεσμα ενός πλάνου που υλοποιείται με πυλώνες την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας σε νέα σημεία στην Ελλάδα και την επέκταση στη Ρουμανία, όπου ήδη λειτούργησε το πρώτο κατάστημα στο Βουκουρέστι και δρομολογούνται δύο ακόμη σημεία σε Fashion House Pallady και Timisoara.
Ειδικότερα φέτος έχουν ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία δύο νέα εταιρικά καταστήματα στον Πειραιά και στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη.
Ταυτόχρονα, λειτούργησαν δύο νέα franchised καταστήματα στο Ρέθυμνο και στον Εύοσμο στη Θεσσαλονίκη ενώ ολοκληρώθηκαν και οι πλήρεις ανακαινίσεις του flagship καταστήματος στην οδό Ερμού και στην Κηφισιά. Επιπλέον προγραμματίζεται το άνοιγμα ενός μεγάλου Bazaar Outlet καταστήματος στην οδό Αχαρνών και η μεταστέγαση του καταστήματος Περιστερίου σε νέο μεγαλύτερο χώρο. Ακόμα έχει προγραμματιστεί η μεταστέγαση σε μεγαλύτερο κατάστημα στο Outlet του εμπορικού ONE στη Θεσσαλονίκη. Πέραν των παραπάνω η εταιρεία ολοκλήρωσει την σύσταση θυγατρικής στη Ρουμανία ώστε να λανσάρει τη μάρκα Funky Buddha στην αγορά της Ρουμανίας με το ίδιο επιχειρησιακό μοντέλο, δηλαδή ανάπτυξη δικτύου λιανικής, e-commerce και χονδρική πώληση. Ήδη το πρώτο κατάστημα στο Βουκουρέστι λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο Park Lake έχει ήδη λανσαριστεί το τοπικό e-commerce κανάλι, ενώ τον Οκτώβριο θα λειτουργήσουν δύο ακόμα καταστήματα-ένα στο Βουκουρέστι και ένα στην Τιμισοάρα.
Τα πολυκαταστήματα που δίνουν ώθηση
Η στρατηγική ανάπτυξης της Altex βασίζεται σε περισσότερα από 300 σημεία πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό, με τα corners σε πολυκαταστήματα να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Στα Attica, όπου πρόσφατα αναβαθμίστηκε το corner στο City Link και διατηρείται παρουσία και στο Mediterranean Cosmos Θεσσαλονίκης, η εταιρεία βλέπει θετικά αποτελέσματα, καθώς απευθύνονται σε διαφορετικό πελατειακό κοινό και δεν δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στα υπόλοιπα φυσικά καταστήματα. Αντίθετα, η συνεργασία με τα Notos Πολυκαταστήματα δεν απέδωσε, ενώ θετικά κινούνται τα corners της αλυσίδας Κανελλόπουλος (τρία σημεία) και πιο πρόσφατα το franchised corner στο πολυκατάστημα Πολιτικός στη Λαμία. Παράλληλα, η παρουσία σε αλυσίδες όπως η Intersport ενισχύει τη διείσδυση του brand σε νέα κοινά.
Παράλληλα, το franchising και το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργούν ως συμπληρωματικοί άξονες, δίνοντας στην εταιρεία τη δυνατότητα να διευρύνει την κάλυψη της αγοράς και να διατηρεί υψηλά επίπεδα ανάπτυξης.
Ισχυρή παρουσία και στην Κύπρο
Συνολικά, το δίκτυο της Altex αριθμεί 72 σημεία φυσικής πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό (25 εταιρικά, 26 franchise, 14 corners και 7 καταστήματα στο εξωτερικό). Η διεθνοποίηση αποτελεί τον τρίτο άξονα της στρατηγικής, με πρώτη αγορά την Κύπρο. Εκεί, από το 2021 μετατράπηκαν δύο καταστήματα franchise σε συνεργασίες χονδρικής, διατηρώντας τον monobrand χαρακτήρα τους, ενώ συνεχίζεται η συνεργασία με τα ERA Department Stores που λειτουργούν πέντε corners. Συνολικά, στο τέλος του 2024 η Funky Buddha είχε παρουσία σε οκτώ σημεία πώλησης στην Κύπρο, εκ των οποίων πέντε corners και τρία καταστήματα με την επωνυμία της (ένα στην Πάφο και δύο στη Λάρνακα).
Σημειώνεται ότι στη χρήση 2024 η Altex προχώρησε σε διανομή μερισμάτων ύψους 2,8 εκατ. ευρώ και διανομή κερδών στο προσωπικό ύψους 214 χιλ. ευρώ, σύμφωνα με τις προτάσεις του ΔΣ που εγκρίθηκαν από τη Γενική Συνέλευση. Στην προηγούμενη χρήση 2023 είχαν διανεμηθεί μερίσματα 2,59 εκατ. ευρώ και κέρδη στο προσωπικό 184 χιλ. ευρώ, βάσει των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων της 2/1/2023 και 28/7/2023.
Επενδύσεις 2 εκατ. ευρώ για ψηφιακό μετασχηματισμό
Παράλληλα, η Altex υλοποιεί φιλόδοξο πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού, αξιοποιώντας τις δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η εταιρεία έχει υποβάλει επιλέξιμες επενδύσεις άνω των 2 εκατ. ευρώ προς επιδότηση, όντας από τις πρώτες που κατέθεσαν φάκελο. Οι δαπάνες αφορούν λύσεις όπως e-payments, e-invoicing, marketplaces, business intelligence και big data analytics, τεχνητή νοημοσύνη, cloud υπηρεσίες, ψηφιακές δεξιότητες και πλατφόρμες ψηφιακού marketing. Το σχέδιο έχει ήδη υλοποιηθεί κατά το ήμισυ, με πρόβλεψη ολοκλήρωσης έως το τέλος του 2026.
Διαβάστε επίσης
H οικογένεια Πινό σχεδιάζει να πουλήσει τη Puma – Ράλι 19% για τη μετοχή
Συμφωνία για την εξαγορά της αλλαντοβιομηχανίας Νίκας από την Υφαντής
Το μεγάλο crash test της αυτοκινητοβιομηχανίας – Πώς η «πολυκρίση» αλλάζει τον κλάδο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δημοσιεύτηκε ΚΥΑ για πρόγραμμα πρακτικής άσκησης προσφύγων και μεταναστών
- Ρωσία: Ελπίζει σε επιστροφή της κοινοπραξίας τιτανίου με την αμερικανική Boeing
- Reuters: Μυστική διπλωματία Τραμπ – Πούτιν για deals στην ενέργεια στο περιθώριο των διαπραγματεύσεων για την Ουκρανία
- ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν οι πίνακες με τους προσωρινούς και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
