• Business

    Yoleni’s: Η «επιστροφή στις ρίζες» και η εκτόξευση των ηλεκτρονικών παραγγελιών έως και 100%

    yoleni's

    Γιάννης Γεωργιάδης, διευθυντής μάρκετινγκ και εκ των ιδρυτών της εταιρείας


    Την απόφαση να στηρίξει το ηλεκτρονικό της κατάστημα μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και το καθολικό κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων πήρε η Yoleni’s και μέχρι στιγμής δικαιώνεται.

    Οι παραγγελίες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και νέοι καταναλωτές προστίθενται καθημερινά στο πελατολόγιό της, παρ’ ότι η γκάμα της απαρτίζεται από delicatessen τρόφιμα που προμηθεύεται από επιλεγμένους μικρούς παραγωγούς ανά την Ελλάδα. Υπολογίζεται πως το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας επισκέπτονται καθημερινά περίπου 7.000 με 8.000 νέοι χρήστες, νούμερα αρκετά μεγάλα για ένα delicatessen.

    Μάλιστα, η ζήτηση για αποστολές προϊόντων στις αγορές του ευρωπαϊκού Βορρά έχει αυξηθεί κατά 100% ενώ αρκετά μεγάλη είναι η άνοδος και στην χώρα μας. Σύμφωνα με τον διευθυντή μάρκετινγκ της Yoleni’s, Γιάννη Γεωργιάδη, η εταιρεία ήταν κατάλληλα οργανωμένη και διέθετε την υποδομή να ανταποκριθεί, αφού οι διαδικτυακές πωλήσεις ήταν η πρώτη επιχειρηματική της δραστηριότητα και είχε την τεχνογνωσία. Όχι βέβαια, για μια τόσο απότομη έκρηξη της ζήτησης.

    Η εταιρεία πάντως καταφέρνει με υπερπροσπάθεια να ανταποκριθεί και να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές όσο το δυνατόν καλύτερα. Όπως λέει ο κ. Γεωργιάδης, οι παραδόσεις εντός Αττικής γίνονται μέσα σε επτά ημέρες, στην επαρχία έως τέσσερις μέρες και στο εξωτερικό -όπου τα προϊόντα μεταφέρονται αεροπορικώς- μέσα σε δυο μέρες.

    Στην Γηραιά Ήπειρο βοηθάει βέβαια και το γεγονός πως τα δίκτυα διανομής είναι περισσότερο οργανωμένα και ανεπτυγμένα.

    Οι εκτός συνόρων παραγγελίες γίνονται κυρίως από Έλληνες που ζουν και εργάζονται στην Ευρώπη και αφορούν κυρίως ελαιόλαδο, ελληνικά αλλαντικά και τυρί φέτα, με την μέση αξία παραγγελίας να ανέρχεται στα 94 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Στην Ελλάδα, η μέση αξία παραγγελίας κυμαίνεται στα 58 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

    Ανάλογη κινητικότητα υπάρχει και στην εσωτερική αγορά, μετά και την τηλεοπτική διαφήμιση που έδωσε επιπλέον αναγνωσιμότητα στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας. Ιδιαίτερη απήχηση αυτό το διάστημα έχουν οι προτάσεις για πασχαλινά δώρα καθώς και τα πακέτα με υγιεινά σνακ.

    «Έχουμε συνεχώς αιτήματα από εταιρείες που θέλουν να στείλουν healthy snack pack στους υπαλλήλους τους που εργάζονται από το σπίτι. Με αυτό τον τρόπο θέλουν να τους επιβραβεύσουν», αναφέρει χαρακτηριστικά το στέλεχος της Yoleni’s και τονίζει πως πρόκειται κυρίως για εταιρείες από τον χώρο του φαρμάκου, της διαφήμισης και γενικότερα πολυεθνικές.

    Ο κ. Γεωργιάδης δηλώνει ικανοποιημένος από την μέχρι τώρα πορεία και την αντίδραση των καταναλωτών στις υπηρεσίες που προσφέρει το e-shop μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Όπως λέει, το 30% των πελατών επανέλαβαν την παραγγελία τους, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό για τόσο σύντομο διάστημα. Αυτό ακριβώς είναι και το μεγάλο στοίχημα, όχι μόνο για την Yoleni’s αλλά και για τα περίπου 7.000 e-shops που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα: να κρατήσουν την πελατείας τους και μετά την υποχώρηση της πανδημίας.

    Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, όλα δείχνουν πως το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει.

    «Όπως το 2015 οι καταναλωτές έμαθαν να αγοράζουν με κάρτες λόγω capital controls έτσι και τώρα, θα μάθουν να ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα», σημειώνει και προσθέτει πως όποια επιχείρηση επιδείξει γρήγορα αντανακλαστικά και προσφέρει τις κατάλληλες υπηρεσίες θα βγει νικητής στην επόμενη μέρα.

    Και αυτό γιατί η ζήτηση θα συνεχίσει να υπάρχει και αφού κοπάσει η υγειονομική κρίση. Οι καταναλωτές θα παραμείνουν επιφυλακτικοί για κάποιο διάστημα και θα διατηρήσουν κάποιες από τις συνήθειες που απέκτησαν ελέω… κορονοϊού.

    Η Yoleni’s ξεκίνησε το 2011 και μέσω της ιστοσελίδας της προσφέρει περισσότερα από 2.500 προϊόντα από 230 καταξιωμένους παραγωγούς της Ελλάδας καθώς και πληροφορίες για την κάθε περιοχή, τοπικές συνταγές και τρόπους σερβιρίσματος. Οι δραστηριότητες επεκτείνονται και στην παροχή υπηρεσιών εταιρικού δώρου, με ευρύ δίκτυο πελατών ενώ το καλοκαίρι του 2016 άνοιξε φυσικό κατάστημα στο Κολωνάκι.



    ΣΧΟΛΙΑ