• Business

    Volton: Στρατηγική ανάπτυξης και δημιουργίας υπεραξιών με ανταγωνιστικά πακέτα ενέργειας-τηλεπικοινωνιών

    ΕΛΛΑΚΤΩΡ

    Δημήτρης Μπάκος


    Η πρώτη συμφωνία MVNO μετά από πολύ καιρό ήρθε στην αγορά τηλεπικοινωνιών με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ του ομίλου Volton και της Vodafone Ελλάδος.

    Η εμπορική συμφωνία των δύο πλευρών δημιουργεί ακόμη ένα παίκτη στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας που θα αναπτυχθεί ως εικονικός πάροχος (Mobile Virtual Network Operator – MVNO).

    Στο πλαίσιο αυτό, o ενεργειακός όμιλος πρόκειται να αναπτύξει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο με την παροχή καινοτόμων συνδυαστικών υπηρεσιών ενέργειας και τηλεπικοινωνιών (κινητή, σταθερή τηλεφωνία & internet συμπεριλαμβανομένου και του 5G) με ιδιαίτερα ανταγωνιστικά τιμολόγια. Στόχος είναι η εταιρεία να προσφέρει ακόμη περισσότερη οικονομία στο σύνολο των δαπανών των οικιακών και επαγγελματιών πελατών της, που αυτήν τη στιγμή ξεπερνούν τους 200.000.

    Η κίνηση αυτή γίνεται σε μια εποχή που οι τιμές είναι στο επίκεντρο για τους καταναλωτές και η Volton συνδυάζοντας τα πακέτα ενέργειας, που ήδη είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά με τηλεπικοινωνίες μπορεί να προσεγγίσει την αγορά να διεκδικήσει μερίδιο στις τηλεπικοινωνίες και να αυξήσει τα μερίδιά της στην προμήθεια ενέργειας, που σήμερα είναι 1,6%. Με τη νέα της στρατηγική η Volton, μπορεί να αυξήσει την υπεραξία της αναπτύσσοντας μια νέα δραστηριότητα και αποκτώντας και μια νέα επιχειρηματική ταυτότητα.

    Ως “Full MVNO” η Volton θα λειτουργεί ως ολοκληρωμένος πάροχος, με πλήρη έλεγχο των προϊόντων και των υπηρεσιών που θα προσφέρει στους πελάτες της, ενώ στη Vodafone θα αποδίδει συγκεκριμένο τίμημα. Η Vodafone παράλληλα με τη συμφωνία αυτή εξασφαλίζει ένα έσοδο από το μελλοντικό πελατολόγιο της Volton.

    Τι σημαίνει Εικονικός Πάροχος – Ποιοι ήταν οι πρώτοι στην αγορά

    Oι εικονικοί πάροχοι είναι εταιρείες που δε διαθέτουν δικές τους υποδομές ή άδειες αξιοποίησης φάσματος, αλλά αντίθετα “μισθώνουν” το δίκτυο από τους παρόχους κινητής έναντι συμφωνημένου τιμήματος. Συνήθως οι εταιρείες MVNO στοχεύουν σε ειδικό κοινό και αγορές προσφέροντας ειδικά πακέτα και προσφορές.

    Το μοντέλο αυτό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο σε άλλες χώρες, καθώς υπολογίζεται ότι οι MVNO παγκοσμίως ξεπερνούν τους 1.000. Στην Ευρώπη οι περισσότεροι εικονικοί πάροχοι βρίσκονται στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι Εικονικοί Πάροχοι συνήθως διαθέτουν ήδη ένα πελατολόγιο από άλλη δραστηριότητα (παροχής υπηρεσιών ή εμπόριο) και θέλουν να το αξιοποιήσουν και στις τηλεπικοινωνίες.

    Στην Ελλάδα σήμερα δεν υπάρχει κανένας Εικονικός Πάροχος, αλλά στο παρελθόν με αυτόν τον τρόπο είχε λειτουργήσει πρώτη η Q Telecoms (που ακολούθως εξαγοράστηκε από την Wind), ακολούθως η Cyta (που εξαγοράστηκε από τη Vodafone) και μετέπειτα είχε επιχειρήσει και η Forthnet, ωστόσο τελικά δεν το έκανε γιατί ακολούθησε η εξαγορά της από την United και το σχέδιο συγχώνευσης με την Wind.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η Cyta Hellas όταν εξαγοράστηκε το 2018 από τη Vodafone με μια συμφωνία ύψους 118 εκατ. ευρώ, είχε περίπου 300.000 συνδρομητές σταθερής και ιντερνετ και περίπου 40.000 πελάτες κινητής τηλεφωνίας ως εικονικός πάροχος.

    Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η υπεραξία της Volton μπορεί να πολλαπλασιαστεί αν κερδίσει το στοίχημα εξασφάλισης έστω και μικρού μεριδίου στην αγορά των τηλεπικοινωνιών.



    ΣΧΟΛΙΑ