Business

Βίοι αντίθετοι: Η Creta Farms υποχωρεί, η Νίκας ανεβαίνει – «Εκτόξευση» μεριδίου στο πρώτο εξάμηνο

Σπύρος Θεωδορόπουλος


Καρπούς αποδίδει η νέα στρατηγική που υιοθέτησε η αλλαντοβιομηχανίας Νίκας με επίκεντρο τις τιμές, την αναδιοργάνωση του δικτύου διανομής και το λανσάρισμα νέων προϊόντων.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία του Σπύρου Θεοδωρόπουλου εκμεταλλεύθηκε την ανάκαμψη της κατανάλωσης αλλαντικών αλλά και την σταδιακή υποχώρηση της Creta Farms, και πέτυχε να ανεβάσει κατά 2,11% τις πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2019 στα 19,7 εκατ. Ευρώ έναντι 19,29 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2018.

Μάλιστα, χωρίς τις μη επαναλαμβανόμενες (one-off) πωλήσεις από δραστηριότητα φασόν που η εταιρεία πραγματοποίησε εντός του πρώτου εξαμήνου 2018 ύψους € 869 χιλ., οι πωλήσεις της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση 6,9% το 2019 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους.

Ανάλογη αύξηση σημειώθηκε και στα μερίδια αγοράς στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων. Ειδικότερα, στην κατηγορία προϊόντων «Πάριζα» και «Παριζάκι» η εταιρεία παρέμεινε ηγέτιδα δύναμη καθώς και στα προϊόντα ζαμπόν (μερίδιο αγοράς 22,4% σε όγκο το α’ εξάμηνο 2019 σε σχέση με 16,1% την αντίστοιχη περσινή περίοδο) ενώ πέτυχε μερίδιο αγοράς 31,8% σε όγκο στην κατηγορία προϊόντων από κοτόπουλο, στην οποία εισήλθε το Σεπτέμβριο του 2017.

Συνολικά, το μερίδιο της εταιρείας στο σύνολο της αγοράς αλλαντικών σε όγκο έχει αυξηθεί την 30.6.2019 σε 17,3% από 15,7% την 30.6.2018.

Η εταιρεία, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο σημείωμα για τα οικονομικά αποτελέσματα α’ εξαμήνου, παρέμεινε συνεπής στη στρατηγική της για διαρκή προσφορά στον καταναλωτή μέσω της προσφοράς προϊόντων υψηλής ποιότητας σε οικονομικές τιμές. Παράλληλα, τον Φεβρουάριο του 2019 εισήγαγε στην αγορά νέο κωδικό ψητής οβάλ γαλοπούλας στη σειρά ΝΙΚΑΣ σε ιδιαίτερα ελκυστική τιμή καταναλωτή με ενθαρρυντικές πωλήσεις από τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας του.

Στον αντίποδα, τα τελικά αποτελέσματα είχαν αρνητικό πρόσημο κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των τιμών αγοράς διεθνώς ιδιαίτερα όσον αφορά στη γαλοπούλα και στο χοιρινό είχε επίπτωση στο κόστος προμήθειας α’ υλών της εταιρείας. Κατά συνέπεια το μικτό κέρδος το οποίο μειώθηκε κατά 1,5% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο ενώ τα αποτελέσματα προ Φόρων διαμορφώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο σε ζημία 1,91 εκατ. έναντι ζημιών 4,19 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2018.


ΣΧΟΛΙΑ