Με θετικό πρόσημο στις πωλήσεις αλλά με πιέσεις στην κερδοφορία έκλεισε το 2024 για τον όμιλο Βενέτη, συμφερόντων του Π. Μονεμβασιώτη.

Η χρονιά κατέγραψε ισχυρή άνοδο στον κύκλο εργασιών, αντανακλώντας τη συνεχή δυναμική του δικτύου καταστημάτων, όμως το λειτουργικό αποτέλεσμα επιβαρύνθηκε από την αύξηση των εξόδων και τις εν εξελίξει οργανωτικές και επιχειρησιακές προσαρμογές του ομίλου.

1

Το μεγάλο στοίχημα για τον όμιλο, που διατηρεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα φούρνων στη χώρα, είναι πλέον η ανάπτυξη και κεφαλαιοποίηση της Παγωτά Δωδώνη, η οποία από τον Μάιο του 2025, μετά την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης, πέρασε στη θυγατρική Κρεμέρια Δωδώνη. Η δραστηριότητα, παρά την ισχυρή αναγνωρισιμότητα του brand, συνοδεύεται από σημαντικές ζημιές, καθιστώντας την επιστροφή σε θετικά αποτελέσματα κεντρικό στόχο για την επόμενη περίοδο.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση 2024 που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα ο κύκλος εργασιών της Παγωτά Δωδώνη διαμορφώθηκε το 2024 σε 7,617 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 5,61% με ώθηση από το κανάλι Horeca (+12%) ενώ τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 4,088 εκατ. ευρώ από 3,807 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 7,37%.

Παρά τη συγκρατημένη άνοδο των πωλήσεων, το αποτέλεσμα επιδεινώθηκε σημαντικά. Τα EBITDA κατέγραψαν ζημιές 5,316 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 395 χιλ. ευρώ το 2023, εξέλιξη που συνδέεται και με τις απομειώσεις παγίων και άυλων στοιχείων, καθώς 3,6 εκατ. ευρώ αφορούν την απομείωση της αξίας του εμπορικού σήματος και επιπλέον 1,9 εκατ. ευρώ την απομείωση της αξίας οικοπέδου και κτιριακών εγκαταστάσεων.

Το στοίχημα για την Παγωτά Δωδώνη

Σε επίπεδο τελικής γραμμής, οι ζημιές μετά φόρων διευρύνθηκαν σε 7,087 εκατ. ευρώ το 2024, από 3,290 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν ότι, παρότι η εμπορική δραστηριότητα εμφανίζει ανθεκτικότητα, η εξυγίανση και η επιχειρησιακή αναδιοργάνωση αποτελούν προϋπόθεση για την επιστροφή σε θετικό αποτέλεσμα, ιδίως δεδομένου ότι η εταιρεία έχει δανεισμό στο τέλος της χρήσης ύψους 42,7 εκατ. ευρώ, ενώ το εγκεκριμένο σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει επενδύσεις περίπου 10 εκατ. ευρώ για την ανασύνταξη και ανάπτυξη της δραστηριότητας. Σε αυτό το περιβάλλον, ο νέος επενδυτής καλείται να αξιοποιήσει ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο, με 36 καταστήματα franchise, 118 γωνιές, 1.420 σημεία HoReCa και περίπου 300 σημεία πώλησης οικογενειακού παγωτού

Στα 74 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις του ομίλου

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του ομίλου οι πωλήσεις αυξήθηκαν το 2024 σε 74,044 εκατ. ευρώ, από 63,869 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας άνοδο 15,94%. Η ενίσχυση των πωλήσεων συνοδεύτηκε από βελτίωση στο περιθώριο μικτού κέρδους, με το μικτό αποτέλεσμα να διαμορφώνεται σε 38,227 εκατ. ευρώ έναντι 32,442 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 17,84%. Παρά την εμπορική ανάπτυξη, η κερδοφορία συμπιέστηκε, καθώς τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν σημαντικά. Ως αποτέλεσμα, τα EBIT υποχώρησαν σε 6,825 εκατ. ευρώ, από 7,558 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας μείωση 9,69%. Αντίστοιχα πτωτική είναι η πορεία και στην κάτω γραμμή του ισολογισμού.  Ετσι, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 5,323 εκατ. ευρώ, έναντι 6,404 εκατ. ευρώ με την πτώση στο 16,86% ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 3,791 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 21,18% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Το μέρισμα και ο στόχος διατήρησης υψηλής κερδοφορίας

Με αυτά τα δεδομένα, τον Οκτώβριο του 2024 η Γενική Συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 2 εκατ. ευρώ, το οποίο και αποδόθηκε στους μετόχους μέχρι το τέλος της χρήσης. Επιπλέον, το διοικητικό συμβούλιο προτείνει προς την επόμενη Ετήσια Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος συνολικού ποσού 1,503 εκατ. ευρώ από τα καθαρά κέρδη των χρήσεων 2022 και 2023.

Παράλληλα, ο όμιλος με ένα δίκτυο περίπου 130 καταστημάτων εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος λειτουργεί με το σύστημα της δικαιόχρησης αύξησε πέρυσι τον αριθμό των απασχολούμενων από 699 σε 814 άτομα.

Στόχος της διοίκησης, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις,  είναι η διατήρηση ισχυρής κερδοφορίας και η περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης του ομίλου, μέσα από τη συνεχή αναβάθμιση του δικτύου, τη στήριξη των θυγατρικών και τον εξορθολογισμό του κόστους. Η επίτευξη οικονομιών κλίμακας, η βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας και η διατήρηση της ποιοτικής υπεροχής έναντι του ανταγωνισμού αποτελούν τους βασικούς άξονες της στρατηγικής για το 2025.

Διαβάστε επίσης

Όμιλος Fourlis: Τριετές πλάνο μετασχηματισμού και ενιαία πλατφόρμα στα πρότυπα πολυεθνικών

Coca-Cola Τρία Έψιλον: Επενδύσεις και αναβάθμιση R&D σε περιβάλλον αγοράς δύο ταχυτήτων

Taizoon Khorakiwala: Οι επόμενες κινήσεις του Ινδού επενδυτή μετά από 10 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα