ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παρά το ιστορικό ρεκόρ στον τουρισμό που καταγράφει η Ελλάδα, η αγορά διαμορφώνει φέτος μια καθαρή εικόνα δύο ταχυτήτων.
Η κατανάλωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ενισχυμένη μεταξύ άλλων και από τη μετατόπιση της ζήτησης σε κατηγορίες όπως τα αλκοολούχα ποτά, όπου οι τουρίστες ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο εντός καταλύματος ή μέσω all-inclusive πακέτων αντί για κατανάλωση σε μπαρ και εστιατόρια. Την ίδια στιγμή, το κανάλι του HoReCa παραμένει αισθητά χαμηλότερα των προσδοκιών. Το αποτέλεσμα είναι μια αγορά όπου το «ράφι» κινείται σταθερά ανοδικά, ενώ η κατανάλωση εκτός σπιτιού δείχνει να επιβραδύνεται.
Για την Coca-Cola Τρία Έψιλον, η οποία δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο από αναψυκτικά και χυμούς έως καφέ, snacks και premium αλκοολούχα, η εικόνα αυτή διαμορφώνει ένα περιβάλλον που εξελίσσεται διαφορετικά ανά κανάλι.
Ανοδικά το κανάλι των σούπερ μάρκετ, υποτονική η Horeca
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας για Ελλάδα και Κύπρο, Svetoslav Atanasov, στο περιθώριο εορταστικής εκδήλωσης της Coca-Cola 3Ε, η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ κινήθηκε ανοδικά κατά 4-5% σε σχέση με πέρυσι, σε αντίθεση με την αγορά HoReCa, την οποία περιέγραψε ως πιο απαιτητική για τις επιχειρήσεις του κλάδου.
Αν και απέφυγε να τοποθετηθεί για την κερδοφορία, ο κ. Atanasov σημείωσε ότι η αγορά «ελπίζει να κινηθεί σε επίπεδα flat ή ελαφρώς ανοδικά». Τόνισε, πάντως, ότι τα στοιχεία του τελευταίου τετραμήνου δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο αποκλίσεων από την αρχική εικόνα.
Το στοίχημα για την Coca-Cola Τρία Έψιλον δεν είναι μόνο η πορεία του HoReCa, από το οποίο προέρχεται σχεδόν το 25% του τζίρου της, αλλά και η ενίσχυση του πολυδιάστατου χαρτοφυλακίου της μέσα από επενδύσεις στην παραγωγή και στην καινοτομία. Σε αυτό το πλαίσιο, κομβικό ρόλο αποκτά το ελληνικό Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D), το οποίο εξελίσσεται σε περιφερειακό hub για την ανάπτυξη νέων προϊόντων σε χυμούς, νερό, snacks και πλέον και σε premium αλκοολούχα ποτά, όπως η βότκα Finlandia.
H επένδυση στο ελληνικό Κέντρο Ερευνας και Ανάπτυξης
Η αναβάθμιση του ρόλου του ελληνικού Kέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D Centre) ενισχύθηκε και με την πρόσφατη επένδυση των 350.000 ευρώ που ανακοίνωσε ο Όμιλος Coca-Cola HBC, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική σημασία της Ελλάδας ως κόμβου καινοτομίας για το 24/7 χαρτοφυλάκιο του Ομίλου. Το Κέντρο υποστηρίζει την ανάπτυξη προϊόντων για πολλές αγορές της Ευρώπης και για εμπορικά σήματα όπως Amita, Frulite, Deep River Rock, Λανίτης και Next, ενώ ειδικά για την ελληνική αγορά συμβάλλει στον σχεδιασμό και την εξέλιξη brands όπως Amita, Amita Motion, Frulite, Avra και Tsakiris Chips.
Η επένδυση περιλαμβάνει την εγκατάσταση προηγμένου τεχνολογικού εξοπλισμού και νέων σύγχρονων υποδομών, που επιτρέπουν την ταχύτερη εξέλιξη και δοκιμή νέων προϊόντων, ενισχύοντας περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβου καινοτομίας του Ομίλου.
Η αναβάθμιση του R&D εντάσσεται στο ευρύτερο επενδυτικό πρόγραμμα της Coca-Cola Τρία Έψιλον, το οποίο όπως ανέφερε ο κ. Atanasov ανήλθε την περασμένη χρονιά σε περίπου 50 εκατ. ευρώ. Σημαντικό μέρος των επενδύσεων κατευθύνθηκε στο mega plant του Σχηματαρίου, όπου υλοποιήθηκαν αναβαθμίσεις και εγκαταστάθηκε νέα γραμμή παραγωγής, ενώ κεφάλαια διατέθηκαν επίσης για την ενίσχυση του R&D Centre και την υποστήριξη της προβολής των σημάτων της εταιρείας.
Η αυξημένη κατανάλωση εντός σπιτιού ευνοεί την κατηγορία σνακ
Αναφορά έγινε και στις προϊοντικές κατηγορίες όπως αυτή των snacks, τα Tsakiris Chips παραμένουν ένας σταθερός πυλώνας για την Coca-Cola Τρία Έψιλον, προσφέροντας προστιθέμενη αξία και ενισχύοντας τη διαφοροποίησή της στο ράφι. Η εταιρεία εκτιμά ότι η αυξημένη κατανάλωση εντός σπιτιού ευνοεί την κατηγορία, η οποία διατηρεί ισχυρή δυναμική. Ενώ σε ό,τι αφορά την κατηγορία του καφέ όπου η εταιρεία την Costa Coffee και Caffè Vergnano παραμένει προτεραιότητα.
Αναφορικά με τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου, ο Country Manager της Coca-Cola 3Ε για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Σταύρος Μουρελάτος, τόνισε ότι η εταιρεία προσανατολίζεται στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της μέσω της προσθήκης νέων γεύσεων σε ήδη υφιστάμενες κατηγορίες, επενδύοντας στην καινοτομία και στη διεύρυνση των επιλογών για τον καταναλωτή. Στόχος της εταιρείας είναι τα νέα προϊόντα να έχουν τοποθετηθούν στην αγορά έως το καλοκαίρι του 2026.
Διαβάστε επίσης
Sotheby’s: Άλλη μια Hermès της Jane Birkin πωλήθηκε για 2,9 εκατομμύρια
Dolce & Gabbana, Versace, Prada, Gucci και άλλοι 9 οίκοι υπό έρευνα για παραβάσεις εργατικού δικαίου
Χριστιάννα Β. Βαρδινογιάννη: Η Ελπίδα δυνατή τα Χριστούγεννα
Montblanc: Το παλάτι των Βερσαλλιών γίνεται πένα υψηλής κομψότητας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Όμιλος Fourlis: Τριετές πλάνο μετασχηματισμού και ενιαία πλατφόρμα στα πρότυπα πολυεθνικών
- Η Ελλάδα στο ΣΑ του ΟΗΕ: «Η Ουκρανία πρέπει να έχει τον τελικό λόγο»
- Συμφωνία στην ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου κατά 90% έως το 2040
- Καιρός: Αραιές νεφώσεις – Στους 15 βαθμούς η θερμοκρασία