Με ιστορία 75 χρόνων και διαδρομή που τον έχει καθιερώσει ως έναν από τους κορυφαίους ομίλους λιανικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ο όμιλος Fourlis εισέρχεται σε μια νέα φάση στρατηγικής εξέλιξης.

Με δραστηριότητες σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία και με ξεκάθαρο στόχο περαιτέρω διεύρυνσης σε συνολικά οκτώ αγορές, ο όμιλος βρίσκεται σήμερα μπροστά σε έναν ευρύ μετασχηματισμό, με στόχο να διαμορφώσει μια ενιαία και σύγχρονη επιχειρησιακή βάση που θα μπορεί να υποστηρίξει την επόμενη ημέρα των brands του και την επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης στο εξωτερικό.

1

Σε αυτό το πλαίσιο, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιάννης Βασιλάκος, περιέγραψε στο περιθώριο της εκδήλωσης για τον εορτασμό των 75 χρόνων Fourlis το πλάνο που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη. Κεντρικός άξονας είναι η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας λιανικής, πάνω στην οποία θα «κουμπώνουν» όλα τα concepts του ομίλου, από την ΙΚΕΑ και την Intersport έως τη Footlocker που αποτελεί τη νεότερη προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο.

Πώς θα λειτουργήσει το νέο μοντέλο

Το μοντέλο αυτό, όπως εξήγησε, δεν αφορά απλώς την τεχνολογική αναβάθμιση αλλά τη δημιουργία ενός λειτουργικού πυρήνα που θα ενοποιεί συστήματα, αποθήκες, διανομές, CRM, forecasting και οικονομικές διαδικασίες σε όλες τις χώρες. Η λογική είναι ότι το ίδιο επιχειρησιακό υπόβαθρο θα μπορεί να στηρίζει πολλά διαφορετικά retail concepts, αξιοποιώντας κοινές υποδομές και επιτρέποντας στον όμιλο να προσθέτει ή να αφαιρεί αλυσίδες με μεγαλύτερη ευελιξία, μειώνοντας την πολυπλοκότητα και ενισχύοντας την παραγωγικότητα.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, η λειτουργία της ενιαίας πλατφόρμας πρακτικά σημαίνει ότι σε ένα σενάριο εισόδου σε έναν νέο κλάδο λιανικής, το υπερσύγχρονο δίκτυο αποθηκών και διανομών, τα συστήματα που επιτρέπουν το γρήγορο ανέβασμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και ένα ενιαίο CRM που συγκεντρώνει το πελατολόγιο της Fourlis μπορούν από την πρώτη ημέρα να στηρίξουν ένα νέο concept. Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη για συστήματα που πραγματοποιούν γρήγορη ενοποίηση (consolidation) των εταιρειών στις διάφορες χώρες και διασφαλίζουν σταθερό έλεγχο της λειτουργίας.

Όπως είπε, πρόκειται για διαδικασίες που στις πολυεθνικές είναι ήδη έτοιμες, αλλά στον Fourlis πρέπει να χτιστούν από την αρχή, καθώς ο όμιλος αναπτύσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Τόνισε μάλιστα το παράδειγμα της Footlocker, η οποία έχει παρουσία σε οκτώ χώρες και χρειάζεται ενιαίο μοντέλο λειτουργίας για την επέκταση σε νέες αγορές όπως η Κροατία και η Σλοβενία. Το μοντέλο που σχεδιάζεται, πέρα από τις ιδιαιτερότητες κάθε concept, θα έχει έναν κεντρικό, στιβαρό κορμό που δίνει κοινές υπηρεσίες σε όλους.

Απαντώντας σε ερώτηση του mononews για το ενδεχόμενο συνεργασιών ή εξαγορών, ο Γιάννης Βασιλάκος σημείωσε ότι όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά. Όπως ανέφερε, ο όμιλος κινείται πιο κοντά στη λογική της επιχειρηματικότητας και λιγότερο σε ένα αυστηρά προκαθορισμένο μοντέλο πολυεθνικής, γεγονός που επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στις κινήσεις του. Τόνισε ότι η φιλοσοφία του Fourlis είναι να διαμορφώσει μια σύγχρονη και παραγωγική πλατφόρμα που θα μπορεί να «δεχτεί» ή να αφαιρέσει concepts με σχετική ευκολία, στηρίζοντας με ενιαίο τρόπο διαφορετικές δραστηριότητες. Όπως είπε χαρακτηριστικά «Φτιάχνουμε μια σύγχρονη και παραγωγική πλατφόρμα ώστε να μπορούμε και να είναι θωρακισμένη η εταιρεία στο μέλλον, να έχει πολυκαναλική λειτουργία, να μπορεί να κινεί πολύ καλά τα προϊόντα, να δίνει πολύ customers promises υποσχέσεις στους πελάτες και να τις τηρεί. Και να μπορείς εύκολα και να βάλεις concepts και να βγάλεις».

Ενιαία συστήματα και ταχύτερη ψηφιακή ανάπτυξη

Σημείωσε δε ότι ο μετασχηματισμός αυτός συνοδεύεται από σημαντικές επενδύσεις σε τεχνολογία και supply chain, καθώς το νέο operating model απαιτεί ενιαία συστήματα στις χώρες, καλύτερο έλεγχο και διαχείριση ζήτησης, ταχύτερη ψηφιακή ανάπτυξη και δυνατότητα γρήγορης εισαγωγής νέων brands στο online περιβάλλον.

Παράλληλα, ο Γιάννης Βασιλάκος στάθηκε και στο κομμάτι του ΙΤ, υπογραμμίζοντας ότι ο μετασχηματισμός αυτός απαιτεί πλήρη ομογενοποίηση των συστημάτων σε όλες τις χώρες. Όπως είπε, «Επίσης, αυτό σημαίνει ένα τεράστιο μετασχηματισμό στο ΙΤ, όπου θα πάμε να χτίσουμε κάτι παρόμοιο που είχαμε στον Κωτσόβολο. Ενιαία συστήματα στις χώρες και στο financial κομμάτι και στα προϊοντικά και στο supply chain και στον πελάτη. Άρα μπαίνουμε σε ένα μεγάλο ταξίδι μετασχηματισμού».

Εντός τριετίας η υλοποίηση του πλάνου

Το χρονοδιάγραμμα είναι τριετές, με την υλοποίηση του πλάνου να προχωρά σε φάσεις περίπου το ένα τρίτο κάθε χρόνο. Το «αεροπλάνο» της εταιρείας θα συνεχίσει να πετά, ενώ ο όμιλος θα «αλλάζει τον κινητήρα», υλοποιώντας ταυτόχρονα επένδυση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη.

Την ίδια ώρα, το επενδυτικό βάρος κατευθύνεται στις δραστηριότητες που προσφέρουν την υψηλότερη απόδοση, την ΙΚΕΑ, κυρίως μέσα από μικρότερα και πιο ευέλικτα formats, και τη Footlocker, η οποία εμφανίζει ήδη πολύ ισχυρή δυναμική και αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη ευκαιρία για κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

Διαβάστε επίσης

Χριστιάννα Β. Βαρδινογιάννη: Η Ελπίδα δυνατή τα Χριστούγεννα

Montblanc: Το παλάτι των Βερσαλλιών γίνεται πένα υψηλής κομψότητας

Τι θα κάνει το Μαξίμου για να σβήσει τη «φωτιά» του αγροτικού – Τρεις βουλευτές μιλούν στο mononews