F

Business

Β. Βαλέντης: Στο «κόκκινο» η Pyxis Tankers το τρίτο τρίμηνο

Βαλέντιος Βαλέντης ναυτιλία

Βαλέντιος Βαλέντης, εφοπλιστής Pyxis Tankers


Οι συνεχιζόμενες πιέσεις που δέχεται η ναυλαγορά υγρού φορτίου άφησαν το σημάδι τους στη ναυτιλιακή Pyxis Tankers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Βαλέντιου Βαλέντη, η οποία στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο του 2016 εμφάνισε εκτεταμένες ζημίες.

Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του τρέχοντος έτους κατέγραψε ζημίες ύψους 1,46 εκατ. δολαρίων, έναντι κερδών ύψους 1,26 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι. Παράλληλα, τα έσοδα μειώθηκαν στα 7,19 εκατ. δολάρια, έναντι 8,23 εκατ. δολαρίων που είχαν διαμορφωθεί την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

Ακόμη, σημαντική μείωση κατέγραψαν τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) που εμφάνισε η Pyxis Tankers κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους και διαμορφώθηκαν στα 800.000 δολάρια, έναντι EBITDA 3,3 εκατ. δολαρίων που είχε ανακοινώσει το τρίτο τρίμηνο του 2015. Η μείωση αυτή υπολογίζεται σε 2,5 εκατ. δολάρια, γεγονός που καταδεικνύει τις πιέσεις που δέχτηκε η εταιρεία.

Επιπλέον, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη Pyxis Tankers ανακοίνωσε ότι το ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) για το τρίτο τρίμηνο του 2016 – το οποίο έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου – διαμορφώθηκε στα 10.406 δολάρια ημερησίως, έναντι 13.514 δολαρίων ημερησίως το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του έτους 2015 – δηλαδή, κατέγραψε μείωση ύψους 3.108 δολαρίων.

pyxis tankers βαλεντης
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς χημικών προϊόντων και προϊόντων πετρελαίου «Pyxis Epsilon» της Pyxis Tankers είναι χωρητικότητας 50.295-dwt και κατασκευής του έτους 2015

Ο κ. Βαλέντης, που είναι ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της εταιρείας, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα τόνισε ότι «Τα αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2016 σχετίζονται άμεσα με τους χαμηλούς ναύλους των πλοίων μας. Η συνεχιζόμενη πτώση των τιμών των ναύλων στη spot αγορά – η οποία είχε ξεκινήσει ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του έτους – έχει επηρεάσει αρνητικά όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές προϊόντων πετρελαίου, συνεπώς κι εμάς».

Ωστόσο ο κ. Βαλέντης επεσήμανε ότι αισθάνεται αισιόδοξος πως οι τιμές των ναύλων θα παρουσιάσουν βελτίωση μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους δεδομένου ότι είναι μια περίοδος που τυπικά η αγορά είναι πιο ισχυρή εξαιτίας και των δυσμενών καιρικών συνθηκών στο βόρειο ημισφαίριο που οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης ανάμεσα στα άλλα.

Σημειώνεται ότι το χρέος της Pyxis Tankers παρέμεινε στάσιμο στα 71,4 εκατ. δολάρια μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου, όταν και έληξε το τρίτο τρίμηνο του 2016.

Παρά το γεγονός ότι τα αποτελέσματα του τριμήνου ήταν σαφώς αδύναμα, ο κ. Βαλέντης πρόσθεσε ότι τα πλάνα της Pyxis Tankers για εξαγορές δεξαμενόπλοιων εξακολουθούν να ισχύουν καθώς «Σε μακροπρόθεσμο οικονομικό ορίζοντα, οι ευκαιρίες για εξαγορά δεξαμενόπλοιων τύπου MR2 είναι ελκυστικές από τη στιγμή που οι τιμές κυμαίνονται σε χαμηλά 10ετίας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: Ξεπέρασαν τις προσδοκίες τα κέρδη της Dynagas Partners

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε νέα υψηλά 15 μηνών ο Baltic Dry – Κέρδη για τις μετοχές του dry bulk


ΣΧΟΛΙΑ