• Business

    Το success story των Attica Stores

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Πρόσοψη του κτηρίου του Attica Stores

    Attica Stores


    Όταν τον Απρίλιο του 2005 το Attica Stores άνοιγε τις πύλες του στο City Link, πολλοί ήταν εκείνοι που είχαν προεξοφλήσει την αποτυχία του φιλόδοξου εγχειρήματος.

    Το εγχείρημα στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία. Περισσότεροι από 2 εκατ. καταναλωτές πέρασαν τις πύλες του νέου καταστήματος στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του.

    Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει διεθνώς, όπου τα δύο πρώτα χρόνια αντίστοιχα σχήματα εμφανίζουν ζημίες, το Attica έκλεισε με υψηλά κέρδη, όταν μάλιστα στην πρώτη χρήση καταμέτρησε έξοδα 18 μηνών και τζίρο οκτώ.

    Ένα πολυκατάστημα στα διεθνή πρότυπα του high-end shopping

    Ένα πολυκατάστημα βασισμένο στα διεθνή πρότυπα του high-end shopping έφερε τότε μια νέα πραγματικότητα στην ελληνική αγορά.

    Τα περίπου brands, τα περισσότερα διεθνούς εμβέλειας, όπως τα Burberry’s, Armani, Hugo Boss, Jo Malone, Cavali, Juicy Couture, Replay και Nike αποτέλεσαν πόλο έλξης για το καταναλωτικό κοινό, και δη για το «upper class».

    Καταλυτικό ρόλο έπαιξε και το προνομιακό σημείο στο οποίο στήθηκε το πρώτο Attica, στο κέντρο της Αθήνας, σε ένα ακίνητο – τοπόσημο στην καρδιά της πόλης και σε εξαιρετικό σημείο για τους ξένους τουρίστες.

    Σήμερα, 18 χρόνια μετά, το Αttica Stores αποτελεί τη ναυαρχίδα ενός ομίλου με πέντε πολυκαταστήματα, τρία στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη και τρία μικρότερου μεγέθους, τα «Attica Selections», με πωλήσεις πέριξ των 200 εκατ. ευρώ και με μια ισχυρή επενδυτική ομάδα που διέβλεψε από πολύ νωρίς τις προοπτικές του εγχειρήματος.

    Η εταιρεία που σήμερα πρωταγωνιστεί στο retail και γράφει την επόμενη σελίδα στην επιτυχημένη πορεία της με την εξαγορά της κατά 100% από την Ideal Holdings υπό τον Λάμπρο Παπακωνσταντίνου, στήθηκε από μια ομάδα επιχειρηματιών.

    H διορατική επιχειρηματική ομάδα 

    Επικεφαλής ο Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, προερχόμενος από μια οικογένεια με 100 χρόνια εμπορικής δραστηριότητας, καθώς είναι η τρίτη γενιά της «Aφοί Λαμπρόπουλοι». Την ομάδα των τριών συμπληρώνουν οι Κωνσταντίνος Τσουβελεκάκης που έχει συνδέσει το όνομά του με τη Brooks Brothers και τη Replay και ο Αλέξανδρος Σγουμπόπουλος, με μακρά πορεία στο λιανεμπόριο (Benetton).

    Η ομάδα των τριών όταν ξέσπασε το σκάνδαλο στη Folli Follie που είχε το 46% της «Αττικά», κινήθηκε άμεσα ξεπερνώντας τον σκόπελο και αποφεύγοντας τις μεγάλες αναταράξεις.

    Εξασκώντας τους όρους μετατρέψιμου σε μετοχές ομολογιακού δανείου 2,4 εκατ. ευρώ που είχαν χορηγήσει στην «Αττικά» το 2013 και έληγε το 2018, ανέβασαν έτσι το ποσοστό τους από 43% σε 56%. Αυτό οδήγησε αυτομάτως τη συμμετοχή της Folli Follie από 46% σε 36%.

    Στέλνοντας παράλληλα το μήνυμα προς όλους, τράπεζες, προμηθευτές, εργαζόμενους και το σύνολο της αγοράς ότι το Attica θωρακίζεται και ότι η κρίση της Folli δεν θα το συμπαρασύρει.

    «Μαγνήτης» για τους επενδυτές

    Οι στρατηγικές κινήσεις του ομίλου, με εστίαση στην επέκταση των εμπορικών χώρων και στη διεύρυνση των εμπορικών σημάτων, σε συνδυασμό με μια εταιρική διακυβέρνηση πρότυπο σε συνθήκες διαφάνειας από ανεξάρτητους μάνατζερς, αποτέλεσαν μαγνήτη για επενδυτές.

    Το 2019 ήταν η μεγάλη χρονιά για το Attica Stores. Έγινε το επόμενο μεγάλο άλμα με ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά deals στη χώρα την περίοδο εκείνη. Με εμπροσθοφυλακή το fund Vitrus του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου, συνασπίστηκαν ορισμένα από τα ηχηρότερα ονόματα της ευρύτερης επιχειρηματικής ζωής του τόπου. Ο όμιλος των αδελφών Θανάση και Παναγιώτη Λασκαρίδη, το κοινωφελές ίδρυμα Ωνάση, ο εφοπλιστικός όμιλος Τσάκου, ο εφοπλιστής Γιάννης Σαραντίτης επένδυσαν σημαντικά κεφάλαια προκειμένου τα Αttica Stores να καταστούν κεντρικό σημείο αναφοράς της ελληνικής εμπορικής αγοράς.

    Με τη νέα σύνθεση του μετοχικού σχήματος ο όμιλος προχώρησε σε νέους στρατηγικούς στόχους με επέκταση σε δραστηριότητες όπως το χονδρικό και λιανικό εμπόριο ρούχων, αξεσουάρ και καλλυντικών, τη δημιουργία νέων καταστημάτων, βάσει και των αναγκών του καταναλωτικού κοινού, σε πρωτοποριακές αναπτύξεις όπως αυτή του Ελληνικού και την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης του υφιστάμενου πολυκαταστήματος στο City Link ως ενός premium προορισμού αγορών, μέσα από την επέκτασή του.

    Υπό διαχείριση 62.000 τ.μ. εμπορικών χώρων

    Σήμερα η Attica Stores διαχειρίζεται συνολικά 62.000 τ.μ. εμπορικών χώρων, απασχολεί 2.000 άτομα και συνεργάζεται με περισσότερους από 300 προμηθευτές.

    Ήδη υλοποιείται και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο η νέα επέκταση του 2ου ορόφου στο City Link, όπου πλέον το Attica Stores έχει όλο τον διαθέσιμο όροφο (εκτός από τον χώρο που βρίσκεται το Holmes Place) και ο οποίος θα ενισχυθεί με περισσότερες luxury ανδρικές μάρκες. Υπενθυμίζεται ότι είχαν ήδη προστεθεί περίπου 4.000 τ.μ. επιφάνειας πωλήσεων, καθώς επεκτάθηκαν σε πρώτη φάση ο 3ος και 4ος όροφος ενώ σχετικά πρόσφατα δόθηκε προς χρήση στο κοινό και η επέκταση του 5ου ορόφου. Με την επέκταση του 2ου ορόφου, το Attica Stores στο City Link θα είναι 34.000 τ.μ.

    Παράλληλα, αναπτύσσεται το δίκτυο Attica Selections με το νέο κατάστημα να ανοίγει πρόσφατα τις πύλες του στο κοινό, στοχεύοντας στους ξένους τουρίστες υψηλών απαιτήσεων και δη αυτούς που προέρχονται από τις τρίτες χώρες. Άλλωστε οι πωλήσεις tax free, οι οποίες αποτελούν σημαντικό κομμάτι στον τζίρο της εταιρείας, τρέχουν με +48% στο πρώτο πεντάμηνο του έτους.

    Ισχυρές οικονομικές επιδόσεις

    Όσο για τις οικονομικές επιδόσεις, το 2022 παρουσίασε κύκλο εργασιών 190 εκατ. ευρώ, EBITDA  19,3 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων 12,4 εκατ. ευρώ, ενώ είχε μηδενικό καθαρό δανεισμό. Στο αρχικό τετράμηνο του 2023, είχε κύκλο εργασιών 58,9 εκατ. ευρώ, έναντι  49,4 εκατ. ευρώ το 2022, και EBITDA 4,84 εκατ. έναντι  1,14 εκατ. το 2022. Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα  2,5 εκατ. ευρώ έναντι των ζημιών ύψους 0,98 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022.

    Για τον όμιλο Αττικά Πολυκαταστήματα, που κατάφερε να γιγαντωθεί, μέσα από μια σειρά επιτυχημένων στρατηγικών κινήσεων,  ξεκινά μια νέα εποχή, περνώντας στον έλεγχο της Ideal Holdings.

    Η παρούσα διοίκηση της Attica, που συνέβαλε στην ανάπτυξη και μεγέθυνση της εταιρείας, στην ανάδειξή της ως πρωτοπόρα στον κλάδο της και στην ενίσχυση της αναγνωσιμότητας του brand, θα συνεχίσει να διοικεί την εταιρεία,  ενδυναμώνοντας παράλληλα τη διοικητική ομάδα της IDEAL.

    Διαβάστε επίσης:

    Τα ντεσού του deal του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου με Attica Stores – Η αύξηση κεφαλαίου και οι παρατηρητές από Citi και BNP

    Mega deal από την IDEAL: Εξαγοράζει τα Attica Stores για 100 εκατ. ευρώ

    Λάμπρος Παπακωνσταντίνου (IDEAL Holdings): Γιατί εξαγοράσαμε τα Attica Stores

    ──────────────────

    Εκλογές 2023

    Εκλογές 2023: Όλη η επικαιρότητα στο mononews.gr

    Οδηγός – Πού και πώς ψηφίζω στις 25 Ιουνίου

    Δείτε live τον χάρτη των αποτελεσμάτων



    ΣΧΟΛΙΑ