Business

Το «μετέωρο βήμα» των ναυπηγείων Ελευσίνας

Ναυπηγεία Ελευσίνας


«Πέπλο μυστηρίου» εξακολουθεί να καλύπτει τον διαγωνισμό παραχώρησης των ναυπηγείων Ελευσίνας. Παρ’ ότι έχουν περάσει αρκετοί μήνες από την έναρξη των συζητήσεων με το μοναδικό υποψήφιο επενδυτή που εκδήλωσε ενδιαφέρον, πολύ λίγα είναι γνωστά για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων και εάν τελικά το επενδυτικό σχήμα των Inter M Traders και Sogem Holdings σκοπεύει να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της επιχείρησης μέσω της πτωχευτικής διαδικασίας.

Αν και πληροφορίες της αγοράς θέλουν τις δυο εταιρείες να έχουν υποβάλλει εδώ και περίπου ένα μήνα τα απαραίτητα έγγραφα που πιστοποιούν ότι διαθέτουν την απαραίτητη κεφαλαιακή επάρκεια ύψους 90 εκατ. ευρώ για να αναλάβουν το εγχείρημα διάσωσης και ανασυγκρότησης των ναυπηγείων, εντούτοις υπάρχει μια ανεξήγητη στασιμότητα στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Μια στασιμότητα που μεγαλώνει την αγωνία των εργαζόμενων και εγείρει μια σειρά από ερωτήματα για την κατάληξη του διαγωνισμού που μοιάζει να βρίσκεται… στον αέρα. Η κοινοπραξία Inter M Traders και Sogem Holdings, η οποία λέγεται πως είναι ρωσοκυπριακών συμφερόντων λέγεται πως έχει θέσει στην πρώτη μη δεσμευτική πρότασή της μια σειρά 13 όρων.

Ανάμεσα σε αυτούς ήταν να καταβάλει τα 90 εκατ. ευρώ του τιμήματος με βάση συγκεκριμένο πρόγραμμα καταβολής, αλλά και να παραλάβει τα ναυπηγεία καθαρά από βάρη και υποθήκες καθώς και να λάβει εξασφαλίσεις για σειρά ναυπηγήσεων και επισκευών πολεμικών πλοίων.

Το ενδιαφέρον της Onex

Από την άλλη πλευρά, ενεργό παραμένει το ενδιαφέρον της Onex, η οποία έχει αναλάβει ήδη τον έλεγχο των ναυπηγείων Σύρου.

Κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση της εταιρείας, η οποία έχει την στήριξη της αμερικάνικης κυβέρνησης υπογραμμίζουν πως παρακολουθούν την υπόθεση και δηλώνουν πρόθυμοι να συζητήσουν την προοπτική να εμπλακούν στο εγχείρημα σε περίπτωση που ναυαγήσουν οι διαπραγματεύσεις με την Inter M Traders και Sogem Holdings.

Δεν έχουν κρύψει άλλωστε ποτέ πως φιλοδοξία και όραμά τους είναι να ηγηθούν της ανασυγκρότησης της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας, η οποία σύμφωνα με τους ίδιους έχει τεράστιες δυνατότητες.

Υπενθυμίζεται πως η Onex αποφάσισε να μην λάβει μέρος στον διαγωνισμό για τα ναυπηγεία Ελευσίνας καθώς είχε εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις για τη διαδικασία ανάδειξης του προτιμητέου επενδυτή που έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας η KPMG

Οι επόμενες εβδομάδες, όπως όλα δείχνουν, θα είναι καθοριστικές για την τύχη των ναυπηγείων Ελευσίνας ενώ και αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες είχαν διαβεβαιώσει προ λίγων μηνών πως μέχρι τον Μάιο θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για την Ελευσίνα αλλά και τον Σκαραμαγκά. Κάτι που μένει να φανεί…

Να σημειωθεί πως οι συνολικές υποχρεώσεις των ναυπηγείων Ελευσίνας στο τέλος του 2016, οπότε και ο τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός, ανερχόταν στα 255 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αγορές πλοίων ξηρού φορτίου αξίας 351 εκατ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές. Οι πρωταγωνιστές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στόλος τάνκερ αποθηκεύει πετρέλαιο ενόψει «καταιγίδας»