• Business

    Το «μεγάλο πλεονέκτημα» της Coca Cola HBC στην πανδημία – Γιατί «έκοψε» κατά 200 εκατ. τις επενδύσεις

    Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC

    Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC


    Δυο «ειδήσεις» έκρυβε η ανακοίνωση που εξέδωσε η Coca Cola HBC για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2020.

    Εκτός από την σημαντική κάμψη που παρουσίασαν οι πωλήσεις κατά τον Απρίλιο σε επίπεδο όγκο (υποχώρησαν κατά 37,2%, έχασε δηλαδή πάνω από το 1/3 των εσόδων της), αίσθηση προκάλεσαν δυο αποφάσεις που έλαβε ο πολυεθνικός κολοσσός των αναψυκτικών: η πρώτη αφορά στη δραστική περιστολή του κόστους λειτουργίας, η οποία συμπεριέλαβε και τη μείωση των εξόδων μάρκετινγκ σε ποσοστό άνω του 50% και η δεύτερη αναθεώρηση των κεφαλαιουχικών δαπανών κατά 100 εκατ. ευρώ για το 2020. Δυο κινήσεις που σύμφωνα με την εταιρεία αναμένεται να στηρίξουν την κερδοφορία και την ρευστότητάς της.

    Ταυτόχρονα όμως δείχνουν και την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες αφού είναι δυο σημεία κλειδιά για την επιβίωση από τις συνέπειες της πανδημίας στην οικονομική δραστηριότητα. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς πολλές είναι οι επιχειρήσεις που θα λάβουν ανάλογες μέτρα, προκειμένου να αντέξουν την ύφεση και την κατακόρυφη κάμψη της ζήτησης τους επόμενους μήνες. «Η υγιής χρηματοοικονομική βάση και η ρευστότητα είναι προϋπόθεση για να κρατηθεί κάποιος όρθιος στη λαίλαπα που έρχεται και να αξιοποιήσει από καλύτερη βάση τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν όταν θα ξεκινήσει η ανάκαμψη», υπογραμμίζουν εμφατικά.

    Η διοίκηση της Coca Cola HBC το λέει ξεκάθαρα: «Πιστεύουμε ότι ο ισολογισμός και η ρευστότητά μας αποτελούν σημαντικό πλεονέκτημα σε αυτή την χρονική περίοδο και σε συνδυασμό με τα ηγετικά μερίδια αγοράς, την ισχυρή μας παρουσία στα καταστήματα λιανικής πώλησης, τις άριστες σχέσεις με τους πελάτες μας και τα κανάλια διανομής μας, θα μας επιτρέψουν να ξεπεράσουμε αυτήν την κρίση και να βρεθούμε τόσο εμείς, όσο και οι πελάτες και οι εταίροι μας σε ισχυρή θέση προκειμένου να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που θα εμφανιστούν στο μέλλον».

    Η «ελληνική πολυεθνική» στο κλείσιμο του Απριλίου είχε 1,4 δισ. ευρώ χρηματικά διαθέσιμα και προθεσμιακές καταθέσεις, τα οποία όπως λέει είναι αρκετά για να εκπληρώσει όλες τις χρηματοοικονομικές της δεσμεύσεις, όπως την αποπληρωμή ομολόγων, καταβολή τόκων και πληρωμή μερίσματος, αφήνοντας μάλιστα διαθέσιμα και 600 εκατ. ευρώ για λειτουργικές και επενδυτικές ανάγκες.

    Η επόμενη μέρα της πανδημίας προμηνύεται αρκετά δύσκολη για την αγορά και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα. Μετά τον Απόστολο Βακάκη της Jumbo που ανέφερε πως «βαδίζουμε σε αχαρτογράφητα νερά» και η διοίκηση της Coca Cola HBC δήλωσε πως είναι πολύ νωρίς για να ποσοτικοποιηθεί ο αντίκτυπος που θα έχει η πανδημία του COVID-19 στα αποτελέσματά της για το 2020. Και αυτό όπως είπε γιατί «είναι αβέβαια τόσο η διάρκεια των περιοριστικών μέτρων όσο και ο ρυθμός της οικονομικής δραστηριότητας μετά την άρση τους». Έσπευσε πάντως να τονίσει πως σε κάθε περίπτωση «ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός».

    Να σημειωθεί πως κατά το πρώτο τρίμηνο τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν πτώση 1,2% και διαμορφώθηκαν σε 1,4 δισ. ευρώ. Η Coca-Cola HBC είναι ένας από τους μεγαλύτερους εμφιαλωτές προϊόντων της εταιρείας The Coca-Cola Company, με ετήσια έσοδα που υπερβαίνουν τα €7 δις. Έχει εκτεταμένη γεωγραφική κάλυψη, δραστηριοποιείται σε 28 χώρες και εξυπηρετεί περισσότερους από 600 εκατομμύρια ανθρώπους.



    ΣΧΟΛΙΑ