• Business

    Το λιμάνι της Πάτρας ένα ακόμη «στοίχημα» για τους Έλληνες εφοπλιστές

    • NewsRoom


    Στην ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας ως κόμβου αξιοποίησης φυσικού αερίου – υγροποιημένου και μη – στοχεύουν οι Έλληνες εφοπλιστές. Η επικείμενη έναρξη κατασκευής σταθμού LNG στο λιμάνι αποτελεί ένα ακόμη θέλγητρο για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, καθώς θεωρείται ότι θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο στην έλευση του φυσικού αερίου στις τρεις μεγάλες πόλεις της Δυτικής Ελλάδας (σ.σ. Πάτρα, Αγρίνιο, Πύργο). Εκτός αυτού, μείζονος σημασίας θεωρείται και η τροφοδοσία πλοίων που θα καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο.

     

    Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, ο λιμένας θα αποτελέσει μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης για τους εφοπλιστές, καθώς ο σταθμός θα πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας.

    Οι Έλληνες εφοπλιστές, εξάλλου, προετοιμάζονται για το νέο μεγάλο παιχνίδι που θα παιχτεί στις θάλασσες όσον αφορά στη μεταφορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου, με την εξαγορά LNG –τάνκερ.

    Δεν είναι τυχαίο ότι από τις συνολικά 65 παραγγελίες LNG τάνκερ στην Άπω Ανατολή για το 2018 οι 33 προέρχονται από την Ελλάδα.

    Επενδύοντας ως εκ τούτου στη μεγάλη άνοδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου εντάσσουν στην ατζέντα τους και το λιμάνι της Πάτρας, με τους ειδικούς του κλάδου να κάνουν λόγο για σκηνικό εκτίναξης και αναβάθμισης του στρατηγικού ρόλου για τον τρίτο λιμένα της χώρας.

    Εντός του 2019 αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου, με την εξεύρεση των απαραίτητων κονδυλίων να αποτελεί τον πρώτο στόχο. Μέρος αυτών, αναμένεται να αναζητηθεί μέσω κοινοτικών πόρων.

    Το λιμάνι με τον νέο σταθμό θα αποτελέσει σε πρώτη φάση σημείο τροφοδοσίας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο των πλοίων που λειτουργούν με LNG.

    Την ίδια στιγμή, το «παράπλευρο» όφελος από την υποδομή είναι πως θα εξασφαλίσει την τροφοδοσία της Δυτικής Ελλάδας με φυσικό αέριο, το οποίο θα μεταφέρεται διά θαλάσσης σε μορφή LNG.

    Σημειώνεται ότι η κατασκευή των εγκαταστάσεων προέκυψε μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα POSEIDON MED II, με συντονιστή τη ΔΕΠΑ, το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριου καύσιμου για την ναυτιλιακή βιομηχανία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέες παγίδες με τις αντικειμενικές – Οι επιβαρύνσεις – Τι συμβαίνει από 1η Ιανουαρίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: A. Φράγκου: Ποιο είναι το fund που «ποντάρει» στη Navios Containers



    ΣΧΟΛΙΑ