• Business

    Τι είναι αυτό που ανησυχεί τους Ελληνες ξενοδόχους; Γιατί τα νούμερα για το 2016 δεν επιτρέπουν εφησυχασμό;


    Η εξέλιξη της τουριστικης χρονιάς θα κριθεί σε σημαντικό βαθμό από σειρά αστάθμητων παραγόντων.

    Το πρόβλημα του μεταναστευτικού, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Βέλγιο αλλά και στη γειτονική Κωνσταντινούπολη δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού και πανηγυρισμών από την πλευρά των Ελλήνων τουριστικών επιχειρηματιών, οι οποίοι, παράλληλα, πιέζονται από τους tour operators για μειώσεις τιμών. Την ίδια στιγμή η πολιτική ηγεσία πορεύεται χωρίς νομοθεσία και αυτό δεν προσφέρει καμία προστασία στους Ελληνες ξενοδόχους. Στον αντίποδα όλων αυτών η TUI καταγράφει χαμηλή ανάπτυξη στις κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2016, με ισχυρή ζήτηση από τη βρετανική αγορά και με την τάση των Ευρωπαίων να εγκαταλείπουν την Τουρκία και να στρέφονται προς εναλλακτικούς προορισμούς.

    “Το WTTC (World Travel & Tourism Council)” σχολιάζει το mononews.gr ο αντιπρόεδρος των Aldemar Resort και μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος “δεν δικαιολογεί, με τον απολογισμό του, τους πανηγυρισμούς για το 2015. Ως επαγγελματίες χάσαμε! Τα κεφάλια, άλλωστε, δεν είναι ποιοτικός δείκτης κίνησης και απόδοσης. Ευελπιστώ σύντομα να επιστρέψουμε σε ποιοτική ανάλυση της τουριστικής κίνησης και να δίνουμε στον κόσμο την πραγματική διάσταση της τουριστικής οικονομίας που μας χρειάζεται όλους”.

    aggelopoulos (1)

    “Οι tour operators”, συνεχίζει ο κ.Αγγελόπουλος “όπως είναι γνωστό, πιέζουν για μείωση των τιμών. Πολύ δε περισσότερο εάν τους δώσεις μια αφορμή, όπως η αρνητική διαφήμιση, θα πιέσουν ακόμα περισσότερο. Είμαστε σε λάθος πορεία. Έπρεπε να είμαστε συντεταγμένοι με τους tour operators και τις αεροπορικές εταιρίες στο να διαμορφώσουμε συγκεκριμένες τιμές για συγκεκριμένες κατηγορίες, δηλαδή τα 5άστερα, 4άστερα, 3άστερα να έχουν ένα εύρος τιμών συγκεκριμένο. Αυτή τη στιγμή έχουμε ξενοδοχείο 5άστερο που πουλάει σε τιμές 3άστερου! Αποτέλεσμα; Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να παλεύουν για την επιβίωση τους”.

    Αναφερόμενος στο έργο της πολιτικής ηγεσίας, ο κ. Αγγελόπουλος υποστήριξε ότι “δεν έχει να κάνει πολλά πράγματα. Εάν οι παρεμβάσεις της πολιτείας σε επίπεδο δημοσίων σχέσεων είναι περισσότερες και σωστές, μπορούν να βελτιώσουν την εικόνα της χώρας προς τα έξω. Όσο παρεμβαίνουν όμως στην ίδια την παραγωγή του τουριστικού προϊόντος, συνήθως λειτουργούν αρνητικά. Αυτό συνέβαινε πάντα”, τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος, “γιατί, δεν έχουμε μία νομοθεσία που να προστατεύει τον τουρισμό ως πλέγμα δραστηριοτήτων. Και δεν έχουμε κάποιο πλάνο ή πλαίσιο που να αναγνωρίζει ότι ο πρώτος πυλώνας της ελληνικής οικονομίας, μακράν του δεύτερου, είναι ο τουρισμός. Το 1/3 της παραγωγικής Ελλάδας ζει από τον τουρισμό”.

    Είπε επίσης πως “καλό είναι να θυμόμαστε ότι η ραχοκοκαλιά του ελληνικού ξενοδοχειακού κλάδου δεν είναι οι μεγάλες μονάδες (Αγγελόπουλος, Ανδρεάδης, Δασκαλαντωνάκης κ.α.) αλλά οι μικρές και μεσαίες μονάδες που λειτουργούν από ανθρώπους οι οποίοι φροντίζουν μόνοι τους την κουζίνα, τα δωμάτια, και γενικώς την παροχή υπηρεσιών στους τουρίστες. Πολλές κυβερνητικές επιλογές και πολιτικές εφαρμογής, αγνοούν πλήρως αυτή την πραγματικότητα”.

     

    tui Fritz Joussen

    Αύξηση 2% στις κρατήσεις σε όλες τις αγορές και 3% στα έσοδα, μετά και τη βελτίωση κατά 1% των μέσων τιμών πώλησης προβλέπει για το καλοκαίρι του 2016 η TUI ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης. Όσον αφορά τις επιδόσεις στο Ην. Βασίλειο, τα έσοδα παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη της τάξης του 8% και οι κρατήσεις +9%. Παρότι τα ποσοστά των υπόλοιπων αγορών δεν ανακοινώθηκαν, η TUI γνωστοποίησε ότι μέχρι στιγμής έχει διαθέσει το 47% του καλοκαιρινού προγράμματος, ποσοστό που βρίσκεται σε γενικές γραμμές σε αντιστοιχία με το αντίστοιχο περυσινό. Η ζήτηση για Τουρκία παραμένει υποτονική και οι κρατήσεις από το σύνολο των αγορών εξερχόμενου τουρισμού είναι αυξημένες κατά 8% εάν εξαιρέσει κανείς την Τουρκία. Η μετακίνηση της ζήτησης σε εναλλακτικούς δημοφιλείς προορισμούς έχει ωφελήσει κυρίως την Ισπανία και δευτερευόντως τους προορισμούς μεσαίων και μακρινών αποστάσεων.

    Mein Schiff 5

    Ισχυρές χαρακτηρίζονται οι κρατήσεις κρουαζιέρας για αυτό το καλοκαίρι, οι οποίοι επωφελούνται από τη ζήτηση για το Mein Schiff 5 που θα ξεκινήσει δρομολόγια τον Ιούλιο και από τις βελτιωμένες επιδόσεις του στόλου της Hapag-Lloyd Cruises.

    Οι πληρότητες και επιδόσεις των ξενοδοχείων της TUI, με εξαίρετη την Τουρκία και το Β. Αφρική, παρουσιάζονται βελτιωμένες εξαιτίας της μετακίνησης της ζήτησης προς εναλλακτικούς προορισμούς και λόγω των νέων ξενοδοχείων.

    Το χειμερινό πρόγραμμα 2015/16 έκλεισε σύμφωνα με τις προσδοκίες αφού διατέθηκε σχεδόν ολόκληρο στην αγορά, με έσοδα αυξημένα κατά 3% και ιδιαίτερα καλές επιδόσεις σε Κανάρια, Ισπανία και μακρινούς προορισμούς.

    Joussen_Friedrich_TUI_AG_17_411-_2_

    Ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, Fritz Joussen, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις επιδόσεις πωλήσεων του καλοκαιρινού προγράμματος, με την αύξηση σε κρατήσεις και έσοδα. Όπως είπε, ο όμιλος έδειξε και πάλι την ευελιξία του επιχειρησιακού του μοντέλου και την ικανότητά του να αναπροσαρμόζει τη χωρητικότητα των προορισμών προκειμένου να ανταποκριθεί στη ζήτηση, και ως αποτέλεσμα αυτού η ζήτηση και η τιμολόγηση παρέμεινε σταθερή σε γενικές γραμμές, παρά τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών εξελίξεων.

    Δήλωσε ακόμα τα εξής: «Το ολοκληρωμένο μοντέλο και το διαφοροποιημένο εύρος των καταλυμάτων μας, σε συνδυασμό με τις ισχυρές σχέσεις με τους προμηθευτές συνεχίζουν να μας τοποθετούν σε ανταγωνιστική θέση με βιώσιμη ανάπτυξη εσόδων. Επομένως παραμένουμε σε καλή θέση για ανάπτυξη εσόδων προ φόρων της τάξης του 10% τουλάχιστον κατά το οικονομικό έτος 2015/17».

     



    ΣΧΟΛΙΑ