• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σταθερές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 25-29 Ιουνίου 2018.

    Σταθεροί, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, παρέμειναν οι ναύλοι στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα που πέρασε παρά την υποτονική κινητικότητα της αγοράς, ενώ για τις επόμενες εβδομάδες προβλέπουν ότι θα επικρατήσουν πτωτικές τάσεις.

    Ειδικότερα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και συγκεκριμένα στα πλοία χωρητικότητας 6000 TEU οι ναύλοι προβλέπεται κατά την διάρκεια του καλοκαιριού να παραμείνουν σε παρόμοια επίπεδα με τα τρέχοντα καθώς παρά την συνεχή ζήτηση που παρατηρείται ενδεχομένως κάποια πλοία να ολοκληρώσουν υπάρχουσες ναυλώσεις.

    Από την άλλη, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 8000 TEU η αγορά παρουσίασε μικρή βελτίωση καθώς πρόσφατα μερικά πλοία ναυλώθηκαν όμως η διαθέσιμη spot χωρητικότητα παραμένει αυξημένη οπότε και οι ναύλοι δεν προβλέπεται να κινηθούν ανοδικά, αντίθετα πιθανόν και να υποχωρήσουν.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε αμετάβλητη με τους ναύλους στην Άπω Ανατολή να κινούνται πάνω από τα επίπεδα των $14Κ ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παρόλα αυτά, όμως, καθώς μερικά πλοία είναι ήδη ελεύθερα και κάποια αναμένονται σύντομα να ολοκληρώσουν υφιστάμενες συμφωνίες οι ναύλοι στο προσεχές διάστημα πιθανόν να βρεθούν υπό πίεση, οπότε, σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών, θα χρειαστεί εισροή νέων απαιτήσεων προκειμένου είτε να διατηρηθούν στα τρέχοντα επίπεδα είτε να μην παρουσιάσουν ύφεση.

    Επίσης, στον Ατλαντικό η αγορά λόγω της στενής διαθεσιμότητας σε τονάζ κινήθηκε σε ήσυχους τόνους με τους ναύλους να κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα των $14Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU η αγορά στον Ατλαντικό αλλά και στην Άπω Ανατολή παρέμεινε ισορροπημένη και αναμένεται κατά την διάρκεια του καλοκαιριού να διατηρήσει την δυναμική της, ενώ αντίθετα στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, οι ναύλοι παρουσίασαν σημάδια ύφεσης, παρόλα αυτά, οι αναλυτές προβλέπουν το προσεχές διάστημα να διατηρήσουν σταθερή δυναμική καθώς προς το παρόν δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα πλοία.

    Παράλληλα, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς όπως ήταν αναμενόμενο περιορίστηκε κάπως λόγω του καλοκαιριού με μερικά διαθέσιμα πλοία σε θέσεις spot στην Άπω Ανατολή να βρίσκονται προς αναζήτηση νέας απασχόλησης.
    Παρόλα αυτά, όμως, προς το παρόν η αγορά δείχνει να κινείται σε σχετικά σταθερά επίπεδα, ενώ η ετήσια άνοδος σε σύγκριση με το 2017 είναι κοντά στα $4Κ δηλαδή αυξημένη κατά περίπου 50%.

    Στο μεταξύ, στα πλοία χωρητικότητας 1700 TEU και συγκεκριμένα στην κατηγορία των eco Bangkokmaxes οι αναλυτές σχολίασαν ότι καθώς ο διαθέσιμος αριθμός των πλοίων σε θέσεις prompt δείχνει να αυξάνεται και παράλληλα το ενδιαφέρον των ναυλωτών να ξεθωριάζει, η κατεύθυνση της αγοράς δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκαν πληροφορίες για δυο χρονοναυλώσεις περιόδου στην Ασία, η μία για 8-10 μήνες στα $13.5Κ ημερησίως και η άλλη για 9-11 μήνες στα χαμηλά επίπεδα των $14Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, αν και η κινητικότητα της αγοράς στην Άπω Ανατολή ήταν περιορισμένη οι ναύλοι σε πλοία τύπου eco CV1100 κινήθηκαν περίπου στα μεσαία επίπεδα των $8Κ όπως ενδεικτικά φάνηκε από την ναύλωση πλοίου της κατηγορίας για περίοδο 3-5 μηνών στα $8,650 ημερησίως.

    Τέλος, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU παρατηρήθηκε αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας στον Ειρηνικό καθώς κάποια πλοία ολοκληρώνουν υπάρχουσες συμφωνίες μέσα στον Ιούλιο ενώ μερικά ταξιδεύουν με έρμα ακόμη και από την περιοχή της Μεσογείου, κάτι που προβλέπεται να επιφέρει και ύφεση στους ναύλους καθώς παραδοσιακά λόγω της εποχής των καλοκαιρινών διακοπών αρκετά εργοστάσια της Ιαπωνίας και Νοτίου Κορέας υπολειτουργούν.

    Το boxshp Puelo (χωρητικότητας 6.581-teu και κατασκευής 2006) της Diana Containerships

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ε. Πιστιόλης: Σημαντική συμφωνία της Top Ships με την Cargill

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Νορβηγία: Καινοτομεί και δοκιμάζει το πρώτο αυτόνομο «φέρι» στον κόσμο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Το… οικογενειακό deal που ετοιμάζει η Navios Acquisition



    ΣΧΟΛΙΑ