• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    msc cristina ναυλαγορά ναυτιλία

    To container MSC Cristina


    Βελτιωμένη ήταν η εικόνα στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 11-15 Δεκεμβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των πλοίων τύπου Post-Panamax σε βελτιωμένα επίπεδα συνεχίζονται οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις, σε σύγκριση με το πρόσφατο προηγούμενο διάστημα. Κάτι, που κατά την άποψη των αναλυτών σηματοδοτεί και την ανάκαμψη της αγοράς το νέο έτος στα πλοία της κατηγορίας αυτής, ενώ παράλληλα ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν ένα πλοίο χωρητικότητας 9.000-TEU να έχει ναυλωθεί για ευέλικτη χρονική περίοδο με την Maersk κοντά στα $11.500 ημερησίως.

    Στα πλοία τύπου Panamax τώρα, ύστερα από την ολοκλήρωση επέκτασης προϋπάρχουσας συμφωνίας την προηγούμενη εβδομάδα σε πλοίο τύπου Hanjin 5.000 για περίοδο 3-5 μήνες στα $7.700 ημερησίως (net addcom), φημολογείται ότι η Maersk ναύλωσε κι άλλο αδελφό πλοίο σε παρόμοια επίπεδα, αλλά για λίγο μικρότερη χρονική περίοδο. Επιπροσθέτως, άλλη ενδεικτική συμφωνία με άλλον operator ήταν η επέκταση προϋπάρχουσας σε πλοίο τύπου Hanjin 4.300 που έχει δρομολογηθεί στη γραμμή από την Άπω Ανατολή προς τη Δυτική Αφρική για περαιτέρω 3-6 μήνες στα $8.000 ημερησίως. Ναύλος που -κατά την άποψη των αναλυτών- είναι πολύ δυνατός και υποδεικνύει τη θετική εικόνα της αγοράς για το πρώτο τετράμηνο του 2018.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU παρέμεινε σε ήπιους τόνους, καθώς μόνο ένα με δύο διαθέσιμα πλοία βρίσκονται αυτή την ώρα σε αναζήτηση απασχόλησης από την Άπω Ανατολή, ενώ αναφορά έγινε σε επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας σε πλοίο τύπου B-178 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στον Περσικό Κόλπο στα $9.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι οι τιμές των ναύλων -προς το παρόν- κυμαίνονται στα μεσαία επίπεδα των $8.000-$9.000. Παρόλα αυτά, θεωρούν ότι αν η αγορά τις επόμενες εβδομάδες συνεχίσει να κινείται σε ήπιους ρυθμούς, οι πλοιοκτήτες θα βρεθούν υπό πίεση.

    Παράλληλα, στα πλοία χωρητικότητας 2.800-TEU, αναφορά έγινε σε συμφωνία πλοίου τύπου Mipo 2.800 για μικρή χρονική περίοδο στην Άπω Ανατολή στα $9.750 ημερησίως, ενώ παράλληλα δυο πλοία νέου τύπου Maric ναυλώθηκαν από τα μεσαία μέχρι και τα υψηλά επίπεδα των $11.000. Επιπροσθέτως, ένα με δυο πρότυπου τύπου πλοία ακόμη βρίσκονται σε αναζήτηση νέας απασχόλησης πριν το νέο έτος, καθώς όμως παράλληλα η ζήτηση τις τελευταίες εβδομάδες δείχνει να έχει κάπως μειωθεί, κάποια ισορροπία της αγοράς προς το παρόν ακόμη διατηρείται.

    Στον Ατλαντικό τώρα, η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε λιγότερο ενεργή, ενώ παράλληλα η αγορά του Περσικού Κόλπου έδειχνε για την ώρα καλυμμένη, ενώ σύμφωνα με τους αναλυτές, οι τιμές αναμένεται το προσεχές μέλλον να παραμείνουν στα μεσαία επίπεδα των $8.000 με μεσαία των $9.000, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου. Όμως, δεδομένου των αναλογιών μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην Άπω Ανατολή, θα εκπλαγούν αν δουν να κλείνονται συμφωνίες σε χαμηλότερα ή υψηλότερα από τα παραπάνω επίπεδα.

    Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU, γενικά δεν υπήρξαν αναφορές σε ναυλώσεις την εβδομάδα που πέρασε. Κάτι που δεν εξέπληξε τους αναλυτές, καθώς -όπως επισήμαναν- δεν υπήρξαν πλοία διαθέσιμα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυτής της κατηγορίας, παρά μόνο μια αναφορά σε μοντέρνο υψηλής ψυκτικής ικανότητας πλοίο τύπου Sdari 2.400 που ναυλώθηκε στην Βόρεια Ευρώπη για μικρή χρονική περίοδο στα $12.500 ημερησίως.

    msc cristina ναυλαγορά ναυτιλία

    Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.700-TEU, αναφορές έγιναν την εβδομάδα που πέρασε για μερικά πλοία νέας χρονολογίας τύπου eco 1.700 που, είτε ολοκλήρωσαν επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας, είτε ναυλώθηκαν εκ νέου. Παράλληλα, να σημειωθεί ότι οι τιμές των ναύλων δείχνουν να έχουν σταθεροποιηθεί σε επίπεδα άνω των $10.000 και -δεδομένης της κατάστασης στην Ασία- οι αναλυτές αναμένουν ότι θα παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα μέχρι και το τέλος του τρέχοντος έτους με αρχή του επόμενου.

    Ενδεικτική αναφορά έγινε σε χρονοναύλωση περιόδου σε πλοίο τύπου Wenchong MK II το οποίο ναυλώθηκε από Κινέζους operators με παράδοση τον Ιανουάριο από την Κίνα στα $10.250 ημερησίως για περίοδο 5-7 μηνών. Επίσης, σε ό,τι αφορά πλοία παλαιότερης χρονολογίας, οι τιμές των ναύλων δείχνουν επίσης να έχουν σταθεροποιηθεί και να κυμαίνονται κοντά στα μεσαία επίπεδα των $8.000, με τα πλοία τύπου Aker να πετυχαίνουν μικρό έξτρα premium σε σχέση με τα πρότυπα πλοία τύπου Wenchong. Τέλος, αναφορικά με τον Ατλαντικό και ειδικά την Καραϊβική, υπήρξε πληροφορία για συμφωνία με την Maersk ενός πλοίου τύπου Wenchong το οποίο ναυλώθηκε στα $9.000 για περίοδο 2-4 μηνών.

    Τώρα, στα πλοία χωρητικότητας 1.100-TEU, αναφορές έγιναν για αρκετές ναυλώσεις στον Ατλαντικό και την Ασία. Έτσι, για παράδειγμα, αναφέρθηκε επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας σε πλοίο τύπου eco άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για περίοδο 4-7 μηνών πάνω από τα μεσαία επίπεδα των $7.000 – ναύλος υψηλότερος από την τελευταία αντίστοιχη συμφωνία που είχε γίνει σε παρόμοιο πλοίο. Κατά τ’ άλλα, στα πρότυπα πλοία τύπου CV 1.100, οι πλοιοκτήτες προς το παρόν προσπαθούν να κρατήσουν τις τιμές πάνω από τα επίπεδα των $6.000, κάτι που μέχρι στιγμής το έχουν καταφέρει. Ενδεικτικά, επισημαίνεται ότι έγινε αναφορά επέκτασης προϋπάρχουσας συμφωνίας στην Άπω Ανατολή σε πλοίο αυτού του τύπου στα $6.100 ημερησίως (net addcom) για περίοδο 6-9 μηνών.

    Τέλος, στην μικρότερη κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-TEU, οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν ανοδικά με τελευταία αναφορά στην Ασία σε επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας σε πλοίο τύπου Zheijiang 650 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στα $5.250 ημερησίως για περίοδο 9-12 μηνών. Ναύλος περίπου $1.000 ημερησίως υψηλότερος από τα επίπεδα που έκλειναν τα πλοία αυτής της κατηγορίας έξι μήνες πριν, κάτι που θεωρείται από τους αναλυτές πολύ θετικό σημάδι, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα τελευταία χρόνια οι τιμές των ναύλων κυμαίνονταν στα πολύ χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $4.000.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: Έτσι ισχυροποιεί τη θέση της Dynagas Partners στην αγορά LNG

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Συμεών Παληός: Νέα στρατηγικά deals για τον εφοπλιστή

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Λογοθέτης: Οι νέες κινήσεις του εφοπλιστή



    ΣΧΟΛΙΑ