• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    containership της ναυτιλιακής Maersk

    containership της ναυτιλιακής Maersk


    Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 16-20 Οκτωβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σχετικά με τα πλοία τύπου Post-Panamax στην κατηγορία των 6.000-TEU, η δραστηριότητα την εβδομάδα που πέρασε ήταν αυξημένη, καθώς ένας αριθμός νέων συμφωνιών με ημερομηνίες Νοεμβρίου στην Ασία ολοκληρώθηκε πάνω από τα επίπεδα των $13.000 ημερησίως. Από την άλλη όμως στην κατηγορία των 8.000-TEU, η εβδομάδα κύλισε σε υποτονικούς ρυθμούς καθώς -σύμφωνα με την άποψη των ειδικών- οι ναυλωτές αγόραζαν χρόνο ελπίζοντας για καλύτερες συμφωνίες προς το συμφέρον τους.

    Στα πλοία τύπου Panamax τώρα, στην κατηγορία των 5.000-TEU, παρατηρήθηκε αύξηση στην ζήτηση καθώς κάποιοι ναυλωτές ήθελαν να ολοκληρώσουν συμφωνίες με ημερομηνίες Νοεμβρίου ή να επεκτείνουν υπάρχοντα συμβόλαια. Στην Ασία, οι τιμές των ναύλων επέστρεψαν πάνω από τα επίπεδα των $8.000 ημερησίως, παρόλα αυτά όμως, η αγορά των μικρότερων Panamaxes παρέμεινε υποτονική, με την προσφορά των διαθέσιμων πλοίων να αυξάνεται χωρίς να διαφαίνεται κάποια άμεση αλλαγή της εικόνας. Ενδεικτικά, αναφορά έγινε σε πλοίο τύπου Hyundai 4.250 που ολοκλήρωσε συμφωνία για χρονοναύλωση περιόδου διάρκειας έως και δέκα μηνών στην Ασία στα $7.600 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU, οι ίδιοι αναλυτές επισημαίνουν ότι η αγορά δείχνει να παραμένει σταθερή με τα πλοία άνευ εξοπλισμού φόρτωσης να κλείνουν συμφωνίες στην Ασία στα μεσαία επίπεδα των $8.000 ημερησίως και σε χαμηλότερα επίπεδα στον Ατλαντικό.

    Παράλληλα, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2.800-TEU, επισήμαναν ότι παρά το θετικό κλίμα της αγοράς οι πλοιοκτήτες φάνηκαν κάπως ανήσυχοι -ειδικά στην περιοχή του Ατλαντικού- καθώς οι τιμές των ναύλων έμειναν μεν σχετικά σταθερές, όμως δεν έδειχναν σημάδια περαιτέρω ενίσχυσης. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Ασίας και του Περσικού Κόλπου όπου, παρά την περιορισμένη προσφορά σε τονάζ, οι τιμές δεν είχαν την ανάλογη άνοδο, ενώ παράλληλα, οι ναυλωτές προσπαθούσαν να διατηρήσουν τους ναύλους κοντά στα επίπεδα των $9.000 ημερησίως.

    Τώρα, στα πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU, οι αναλυτές επισήμαναν ότι η αγορά της Μεσογείου παρέμεινε υποτονική, παρόλα αυτά αναφορά έγινε στα πλαίσια παράτασης υπάρχοντος συμβολαίου σε πλοίο τύπου Sdari 2.500 με υψηλή χωρητικότητα ψυκτικής ικανότητας στον Ατλαντικό στα $12.500 ημερησίως. Επιπροσθέτως, αναφορά έγινε σε πλοίο Naikai 2.500 με Κορεάτη ναυλωτή για παράταση συμφωνίας σε χρονοναύλωση διάρκειας 4-6 μηνών στα $9.000 ημερησίως, στα ίδια επίπεδα με αντίστοιχη συμφωνία σε πλοίο τύπου Mipo 2.800 που ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

    Αναφορικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.700-TEU, οι ίδιοι αναλυτές αναφέρουν ότι η αγορά του Ατλαντικού διατήρησε την ισορροπία της με σχεδόν κανένα spot πλοίο να βρίσκεται διαθέσιμο. Παράλληλα, παρατηρούν ότι τα νεώτερα eco-type πλοία συνεχίζουν να «απολαμβάνουν» υψηλότερες τιμές στους ναύλους από τα πρότυπα, με τις τελευταίες συμφωνίες να ολοκληρώνονται στα επίπεδα των $10.000 και πάνω, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου.

    Τέλος, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 700/1.100-TEU, στην Ασία η εικόνα της αγοράς έδειχνε ανάμεικτη, με κάποια πλοία να επιτυγχάνουν συμφωνίες και άλλα να παραμένουν spot μέχρι να «βρουν» την επόμενη δουλειά. Οι τιμές των ναύλων παρέμειναν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $5.000 ημερησίως, με την εικόνα της αγοράς στη Βόρεια Ασία να δείχνει καλύτερη σε σχέση με την προσφορά και τη ζήτηση.

    Αντίθετα, στην αγορά του Ατλαντικού, η εικόνα ήταν βελτιωμένη σε σχέση με την προσφορά διαθέσιμου τονάζ, ενώ, στην Καραϊβική δεν υπήρχαν spot πλοία προς ναύλωση και οι αναφορές που έγιναν σε τελευταίες συμφωνίες κυμάνθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $7.000 ημερησίως σε χρονοναύλωση περιόδου για έξι μήνες. Επιπροσθέτως, στα μικρότερης κατηγορίας πλοία, η αγορά του Ατλαντικού παρουσίασε αυξημένη ζήτηση, με την τελευταία συμφωνία που αναφέρθηκε να κυμαίνεται κοντά στα $5.000 ημερησίως.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο τύπου Hyundai 5.000 σε παράταση προηγούμενης συμφωνίας για 2-4 μήνες στην Ασία στα $8.300 ημερησίως, όπως επίσης και σε πλοίο τύπου Hyundai 4.250 για χρονοναύλωση περιόδου στην Ασία στα $7.600 ημερησίως, αλλά και για ένα άλλο πλοίο τύπου Mipo 2.800 σε παράταση προηγούμενης συμφωνίας στην Ασία για 4-8 μήνες στα $9.000 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο τύπου CV 1.100 με εξοπλισμό φόρτωσης σε παράταση προηγούμενης συμφωνίας στην περιοχή της Ανατολικής Αφρικής και Ασίας για 9-12 μήνες στα $6.500 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Απώλειες για τα τάνκερ αργού βλέπει και το 2018 η Evercore

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Άνοδος 32% για τα Suezmaxes



    ΣΧΟΛΙΑ