Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά


”Ελεύθερη πτώση” σημείωσαν οι τιμές στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου στα πλοία χωρητικότητας τύπου capesize, υποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά πόσο εύθραυστη παραμένει η συγκεκριμένη αγορά. Την εβδομάδα που πέρασε η απότομη πτώση ήταν το κύριο χαρακτηριστικό στις περισσότερες περιοχές που δραστηριοποιούνται αυτά τα πλοία.

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, ο μεγάλος αριθμός πλοίων που παρατηρήθηκε στην περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού και προς κατεύθυνση την Βραζιλία είχε ως αποτέλεσμα την συμπίεση των τιμών καθώς οι ναυλωτές είχαν την δυνατότητα να επιλέξουν πλοία σε χαμηλότερα επίπεδα.

Έτσι η μέση τιμή για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού μέχρι το τέλος της εβδομάδας διαμορφώθηκε στα $ 9.250 ημερησίως καταγράφοντας πτώση 30% σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες ενώ σε ότι αφορά την αγορά του Ειρηνικού η κατάσταση ήταν αντίστοιχη με τη μέση τιμή για κυκλικό ταξίδι να υποχωρεί στα $ 9.000 ημερησίως.

Ο δείκτης BCI (Baltic Cape Index) την Παρασκευή έκλεισε στις 1.575 μονάδες με σημαντική πτώση σε σχέση με το ξεκίνημα της εβδομάδας που είχε βρεθεί στις 2.003.

Σε διαφορετικό κλίμα έδειξε να κινείται η αγορά για πλοία χωρητικότητας τύπου Panamax, όπου η κινητικότητα ήταν ικανοποιητική με τη ζήτηση πλοίων από τον κόλπο του Μεξικού (Αμερική) και τα ανατολικά παράλια της Αμερικής να συντηρεί τις τιμές και στα βόρεια της περιοχής.

Έτσι η μέση τιμή για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού κυμάνθηκε στα $ 8.000 ημερησίως με άνοδο 19% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ για ταξίδι από τα Ευρωπαϊκά παράλια του Ατλαντικού προς Ασία η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 12.200 ημερησίως καταγράφοντας οριακή άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Στην περιοχή του Ειρηνικού η εβδομάδα σημειώθηκε εξίσου έντονη κινητικότητα, με αρκετά φορτία από την Αυστραλία και την Ινδονησία να δίνουν στους πλοιοκτήτες περισσότερες επιλογές.

Η μέση τιμή για κυκλικό ταξίδι διαμορφώθηκε στα $ 7.500 ημερησίως, τιμή αυξημένη κατά 14% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ σημαντικά ενισχύθηκε και η μέση τιμή από Ασία προς τα Ευρωπαϊκά παράλια του Ατλαντικού, η οποία κυμάνθηκε στα $ 2.000 από τα $ 1.250 που βρισκόταν τη δεύτερη εβδομάδα Οκτωβρίου.

tanker

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε ελαφριά επιβράδυνση στην κινητικότητα της αγοράς, ειδικά στην περιοχή του Ειρηνικού.

Παρόλα αυτά ο δείκτης BPI (Baltic Panamax Index) την Παρασκευή έκλεισε με θετικό πρόστιμο στις 915 μονάδες.

Όσον αναφορά στα πλοία χωρητικότητας τύπου supramax και handysize, η αγορά κινήθηκε επίσης σε θετικά, με ικανοποιητική ζήτηση πλοίων για μεταφορά καινούργιων φορτίων από τον κόλπο του Μεξικού (Αμερικής) ειδικά με σιτηρά, στηρίζοντας συγχρόνως τις τιμές στα supramax σε ταξίδια εκτός της περιοχής αυτής.

Η μέση τιμή για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού για πλοία τύπου supramax κυμάνθηκε στα $ 5.000 ημερησίως, ανοδική κατά 11% σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες, ενώ η μέση τιμή για ταξίδι από τα Ευρωπαϊκά παράλια του Ατλαντικού προς Ασία παρέμεινε σταθερή στα $ 10.250 ημερησίως.

Στον αντίποδα, στον Ειρηνικό, σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου, παρά το γεγονός ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας η κινητικότητα έδειχνε να περιορίζεται, η ζήτηση από ναυλωτές για μεταφορά φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία προς Κίνα και από Ινδονησία προς Ινδία διατήρησαν την αγορά σε σταθερά επίπεδα.

Έτσι για πλοία τύπου supramax η μέση τιμή για ένα απλό ταξίδι Ινδονησία-Κίνα διαμορφώθηκε στα $ 6.000 ημερησίως, ενώ για πλοία τύπου handysize για κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα $ 5.900 ημερησίως χωρίς μεταβολή σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι δείκτες και για τους δυο τύπους πλοίων την Παρασκευή έκλεισαν με θετικό πρόσημο. Ο δείκτης BSI (Baltic Supramax Index) διαμορφώθηκε στις 700 μονάδες ενώ ο BHSI (Baltic Handysize index) στις 427 μονάδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν τα πλοία τους για scrap. Όλα τα ονόματα (video)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Κ. Κωνταντακόπουλος: Ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών η Costamare

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews.gr με 5 δωροεπιταγές από τα Attica συνολικής αξίας 1000 ευρώ 

 



ΣΧΟΛΙΑ