• Business

    Θριάσιο: Ένα βήμα εμπρός και μία “τρικλοποδιά”


    Τον Απρίλιο αναμένονται τα νεότερα για το πολύπαθο Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου, οπότε και εκτιμάται ότι θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης στην κοινοπραξία των ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. και Goldair Cargo.

    Το πράσινο φως έχoυν ανάψει ήδη DGComp και Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως αποκάλυψε προ ημερών ο γενικός γραμματέας μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, από το βήμα του 2ου Φόρουμ Καινοτομίας. Ο ίδιος είχε αναφέρει πως “το 2022 το Θριάσιο Ι θα αποτελέσει ένα project σε λειτουργία», αφού είχε μπει στον πάγο εδώ και τρία χρόνια από την Κομισιόν.

    Πληροφορίες του mononews αναφέρουν ότι το έργο βρίσκεται πλέον σε φάση ωριμότητας κι εντός του 2022 θα ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο συγκρότημα έκτασης περί των 2.200 στρεμμάτων, τις οποίες θυμίζουμε ότι έχει αναλάβει ο όμιλος Μυτιληναίου έναντι 109 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με το αναλυτικό σχέδιο, το Θριάσιο θα περιλαμβάνει αποθηκευτικούς χώρους 235 στρεμμάτων, των οποίων η συνολική παραγωγικότητα θα φτάνει τις 13.000 παλέτες την ημέρα. Το κέντρο τροφοδοσίας υπεραγορών και μεγάλων καταστημάτων θα καταλαμβάνει το 45% των συνολικών δραστηριοτήτων της επένδυσης, το υπερτοπικό κέντρο τροφοδοσίας το 25%, το κέντρο αστικών διανομών το 20% και το κέντρο διανομής προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου το 10%.

    Η στρατηγική χωροθέτηση του Θριασίου κοντά στην Αθήνα, οι οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες και η διασύνδεση του με τον λιμένα του Νέου Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναμένεται να συμβάλει στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, ενώ μετά την ολοκλήρωσή τουμ επιδιώκεται η αύξηση του μεριδίου των εμπορευματικών σιδηροδρομικών στο 7%.

    Ποιοι αντιδρούν

    Έχοντας περάσει το σκόπελο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, που ζητούσε αύξηση του τιμήματος της σύμβασης παραχώρησης και μείωσή της διάρκειάς της, η επένδυση βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση της διαβούλευσης της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, ήρθε η αρνητική γνωμοδότηση από τον δήμο Ασπροπύργου, και συγκεκριμένα από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, η οποία αποφάνθηκε ότι “με την κατασκευή και λειτουργία ενός τόσο μεγάλου έργου στην περιοχή μας, θα υπάρξει περεταίρω επιβάρυνση του περιβάλλοντος, φόρτος στα οδικά δίκτυα, ακόμα και μέσα στον οικιστικό ιστό, με επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία”.

    Η απόφαση αναφέρει ειδικότερα ότι “η κατασκευή και η λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου ασκεί την περιβαλλοντική πίεση στο δήμο Ασπροπύργου και στους κατοίκους της περιοχής, δηλαδή στην τοπική κοινωνία. Όμως, σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο φορέας του έργου απαλλάσσεται από την υποχρέωση των δημοτικών τελών, κάνοντας όμως χρήση δημοτικών οδών, με την αύξηση του συγκοινωνιακού φόρτου να επιβαρύνει περιβαλλοντικά τους κατοίκους. Έτσι, η Δημοτική Αρχή, παρόλο που δεν θα έχει έσοδα από τον παραγωγό της ρύπανσης, θα αναγκαστεί να επιβαρυνθεί η ίδια οικονομικά, προκειμένου να κάνει νέα έργα, για την καλύτερη διαβίωση των πολιτών της (συντήρηση οδών, ηλεκτροφωτισμός, αύξηση των χώρων πρασίνου, για αντιμετώπιση της αέριας ρύπανσης κλπ), αναζητώντας χρήματα από άλλους πόρους”.

    Υπέρ της περιβαλλοντικής μελέτης δεν τάχθηκε κανείς, αφού καταψηφίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο ομόφωνα. Ωστόσο οι επενδυτές έχουν τη “στήριξη” άλλων φορέων που συμμετέχουν στη διαβούλευση, όπως της Διεύθυνσης Υδάτων Αττικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, του ΓΕΕΘΑ, της Διεύθυνσης Χωροταξικού Σχεδιασμού του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Περιφέρειας Αττικής.

    Πηγές κοντά στη διοίκηση της κοινοπραξίας σχολιάζουν πως οι μελέτες που έχουν γίνει για την αδειοδότηση του Θριασίου έχουν λάβει υπόψην ζητήματα που αφορούν στις επιπτώσεις της επένδυσης και αν προκύψουν περισσότερα, θα πάρουν το δρόμο της εξέτασης από τις αρμόδιες αρχές.



    ΣΧΟΛΙΑ