• Business

    Thomas Cook: «Αναζητούμε ευκαιρίες για να αναπτυχθούμε κι άλλο στην Ελλάδα»

    • Γιώργος Μανέττας

    Ο υπεύθυνος μάρκετινγκ και επικοινωνίας του ομίλου Thomas Cook, David Child


    Από tour operator, εταιρεία δηλαδή που «πουλάει» διακοπές, σε εταιρεία που διαχειρίζεται ξενοδοχεία στοχεύει να μετατραπεί η Thomas Cook. Μια πραγματική μετάλλαξη για τον βρετανικό κολοσσό, ο οποίος εδώ και λίγα 24ώρα βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα», μετά την ανάλυση της Citigroup που οδήγησε σε κατάρρευση τη μετοχή και φούντωσε τα σενάρια περί πτώχευσης.

    Εκπρόσωποι της Thomas Cook, η οποία φέρνει στη χώρα μας κάθε χρόνο περίπου 3 εκατομμύρια τουρίστες, βρέθηκαν στην Αθήνα τις προηγούμενες μέρες για να ενημερώσουν για τις πρόσφατες εξαγορές της εταιρείας στην Κω και να μιλήσουν για την «επόμενη μέρα» του ταξιδιωτικού ομίλου.

    Το mononews.gr συνάντησε τον υπεύθυνο μάρκετινγκ και επικοινωνίας της εταιρείας, David Child, και την Διευθύντρια Επιχειρήσεων της εταιρείας για την Ελλάδα, Θέμιδα Κριαρά, ο οποίοι ανέπτυξαν τα σχέδια της Thomas Cook για την ελληνική αγορά, σχολίασαν την πορεία της φετινής σεζόν και αναφέρθηκαν στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.

    Η απόκτηση νέων ξενοδοχείων αποτελεί προτεραιότητα για την βρετανική εταιρεία, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού που επιχειρεί.

    «Θέλουμε να συνεχίσουμε να επεκτείνουμε τα ξενοδοχεία μας», σημείωσε ο κ. Child, τονίζοντας πως μέσα στην επόμενη διετία στοχεύει να δημιουργήσει ένα ιδιόκτητο δίκτυο 250 ξενοδοχείων σε παγκόσμια κλίμακα, από 200 που έχει σήμερα.

    Η Ελλάδα βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα, με τον κ. Child να δηλώνει πως υπάρχουν τεράστιες προοπτικές για την απόκτηση περισσότερων ιδιόκτητων μονάδων, σε συνέχεια της εξαγοράς του «Casa Cook» στην Κω και ενός ακινήτου, επίσης στην Κω, στην περιοχή Λάμπη, όπου θα κατασκευάσει το επόμενο Cooks Club, δυναμικότητας 250 δωματίων. Αποφεύγει ωστόσο να δώσει συγκεκριμένο αριθμό.

    «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που έρχεται στην οικογένεια της Thomas Cook, το Casa Cook στην Κω, το καλύτερο και πιο αγαπημένο ξενοδοχείο των πελατών μας», επισημαίνει από την πλευρά της η κυρία Κριαρά προσθέτοντας πως το συγκεκριμένο λειτουργεί εδώ και ενάμιση χρόνο ως franchise υπό τον επιχειρηματία Γ. Καραθωμά.

    Casa Cook

    Η επενδυτική δραστηριότητα της εταιρείας δεν σταματά εδώ, αλλά αφορά και την αναβάθμιση των υφιστάμενων ξενοδοχείων που ελέγχει.

    Τον περασμένο χειμώνα, προχώρησε στην ανακαίνιση του Sunwing στην Καλλιθέα, μειώνοντας τον αριθμό των δωματίων σε 158, μεγαλώνοντας τους χώρους τους και προσθέτοντας ατομικές πισίνες, ώστε να γίνουν κατάλληλα για οικογένειες.

    Περίπου τόσα χρήματα σκοπεύει να διαθέσει και του χρόνου, για την ανακαίνιση των μονάδων «Ήλιος» και «Αριάδνη», στο ίδιο πρότυπο.

    Παρεμβάσεις μικρότερης εμβέλειας σχεδιάζονται και στο Sunwing στον Μακρύγιαλο στην Κρήτη στους χώρους του FnB.

    «Σε δυο χρόνια από σήμερα θα έχουμε καινούρια ή πλήρως ανακαινισμένα ξενοδοχεία σε Καλλιθέα και Κρήτη», υπογραμμίζει η κ. Κριαρά, θέλοντας να καταδείξει τη βούληση του βρετανικού κολοσσού να επενδύσει στη χώρα.

    Στον αντίποδα, τα στελέχη της Thomas Cook υπογραμμίζουν πως τη φετινή σεζόν αναμένεται να φέρουν λιγότερο αριθμό τουριστών στην χώρα μας, σε σχέση με πέρυσι, με δεδομένη και την στροφή που παρατηρείται για διακοπές εκτός ΕΕ και στην Ανατολική Μεσόγειο, μετά την ανάκαμψη της Τυνησίας, της Αιγύπτου και της Τουρκίας.

    Ο κ. Child επισημαίνει πως προκειμένου να μειώσει το ρίσκο, η διοίκηση του βρετανικού κολοσσού αποφάσισε να ελαττώσει τον αριθμό των πακέτων που πουλάει για Ελλάδα, καθώς επίσης τις κρατήσεις δωματίων και αεροπορικών θέσεων για τους ελληνικούς προορισμούς. Και αυτό γιατί παρατηρήθηκε εξασθένιση της ζήτησης στην αρχή της σεζόν για την ελληνική αγορά.

    Ο πήχης ωστόσο χαμηλώνει και για τα επόμενα χρόνια.

    «Για την Ελλάδα, δεν περιμένουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των επισκεπτών που φέρνουμε. Αυτό που θέλουμε είναι να μεγιστοποιήσουμε την κερδοφορία από τους επισκέπτες που έρχονται στα ιδιόκτητα ξενοδοχεία μας. Έχουμε διπλάσιο όφελος, απ’ ό,τι όταν στέλνουμε τουρίστες σε τρίτα ξενοδοχεία. Για αυτό και προσπαθούμε να κατευθύνουμε τους πελάτες μας στα ιδιόκτητα ξενοδοχεία μας», λέει χαρακτηριστικά.

    Κλείνοντας, ο κ. Child ξεκαθαρίζει πως η Ελλάδα παραμένει μια πολύ σημαντική αγορά για την Thomas Cook. Μάλιστα, δηλώνει περήφανος που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία διακοπών στην χώρα μας, τονίζοντας πως φέρνει στους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς περίπου 3 εκατομμύρια τουρίστες το χρόνο.

    «Είμαστε αυτή τη στιγμή η No 1 αλυσίδα ξενοδοχείων στην Ελλάδα, αλλά θέλουμε να αναπτυχθούμε και άλλο. Αναζητούμε ευκαιρίες για να αναπτυχθούμε. Υπάρχουν σε όλα τα είδη προοπτικές. Διαφοροποιηθήκαμε από τον ανταγωνισμό και δεν προσφέρουμε κάτι μαζικό», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    Επισημαίνει, μάλιστα, ότι όλα τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα, σχεδόν πλήρη όλες τις σεζόν.

    «Τα δικά μας είναι σχεδόν πλήρη όλη τη σεζόν», λέει και προσθέτει ότι και για το Casa Cook στην Κω «βλέπουμε υψηλή πληρότητα, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην Κω. Αυτό που ξέρουμε ότι μπορούμε να αναπτύξουμε το Casa Cook σαν μάρκα σε πολλά νησιά».

    Casa Cook

    Βασικό «ατού» της εταιρείας είναι, άλλωστε, οι πολλές επιλογές που διαθέτει μέσω των brand της, με στόχο να καλύπτει τις ανάγκες κάθε πελάτη.

    Ερωτηθείς αν η Thomas Cook ενδιαφέρεται να επενδύσει σε «κόκκινα δάνεια», ένα μείζον θέμα αυτήν την περίοδο στη χώρα, ο κ. Child απαντά ότι πέρυσι η Thomas Cook σύναψε συνεργασία joint venture με την LMEY, μία εταιρεία που αναπτύσσει ξενοδοχεία, για δύο ξενοδοχεία Καλλιθέα και στον Μακρύγιαλο και δύο ξενοδοχεία στην Ίμπιζα.

    «Το συγκεκριμένο fund είναι επικεντρωμένο στο να αγοράζει equity» και αγοράζει καθαρά assets από την τράπεζα, διευκρινίζει.

    «Στην Ελλάδα, το fund θα έρθει για να διαχειριστεί το υπάρχον χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων και ο tour operator θα παρέχει τους πελάτες», λέει και προσθέτει: «Θέλουμε καθαρές επιχειρήσεις, απαλλαγμένες από χρέη. Δεν ενδιαφερόμαστε να εξαγοράσουμε «κόκκινες επιχειρήσεις» και να τις καθαρίσουμε εμείς».

    Σήμερα, η Thomas Cook μετρά ήδη τέσσερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Πρόκειται για το Sunwing Resort στην Καλλιθέα της Ρόδου, δυναμικότητας 534 δωματίων, το Sumprime Miramare επίσης στη Ρόδο, 174 δωματίων το Sunwing Μακρύγιαλος στη Σητεία της Κρήτης, δυναμικότητας 262 διαμερισμάτων, και το Casa Cook στα 100 δωμάτια.



    ΣΧΟΛΙΑ