• Business

    Thierry Deau: Ποιος είναι ο CEO της Meridiam που διεκδικεί την Αττική Οδό και το ΒΟΑΚ

    Thierry Deau, CEO Meridiam

    Thierry Deau, CEO Meridiam


    Από μηχανικός, επικεφαλής ενός από τα μεγαλύτερα Fund στη Γαλλία με παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο, που διεκδικεί δύο μεγάλες οδικές παραχωρήσεις στην Ελλάδα.

    Αυτή είναι εν ολίγοις η περιγραφή του διευθύνοντος συμβούλου του Meridiam, Thierry Deau, το οποίο έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τον Όμιλο ΑΒΑΞ για την παραχώρηση 1,7 δισ. Ευρώ για το Ηράκλειο-Χανιά του ΒΟΑΚ, ενώ συμπράττει με τις ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ για τη νέα 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού που δημοπρατεί αυτή την περίοδο το ΤΑΙΠΕΔ.

    Σύμφωνα με το γαλλικό τύπο ο 53χρονος Μαυριτανός μηχανικός, που αναρριχήθηκε στην κορυφή της γαλλικής επιχειρηματικής ζωής έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο επιδραστικούς businessmen στη χώρα του, χαρακτηρίζεται ως «ισχυρός άνδρας» και «άρχοντας του νερού».

    Μάλιστα, έχει χαρακτηριστεί ως «διακριτικός άνθρωπος» αλλά αυτό άλλαξε όταν πρωταγωνίστησε στην επιθετική εξαγορά της Suez. Τότε είναι που τα γαλλικά media έδειξαν ενδιαφέρον για τον επιχειρηματία που «κανείς δεν είδε να έρχεται», ο οποίος από το 2018 έχει ενταχθεί στη λίστα με τους 500 πιο πλούσιους Γάλλους του γαλλικού περιοδικού Challenges, η οποία βάσει των στοιχείων του 2022 εκτιμάται στα 300 εκατ. Ευρώ.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι όσον αφορά το γενικότερο σύνολο των πιο πλουσίων Γάλλων κατέχει τη θέση 389, αλλά εκεί που διαπρέπει είναι ο χρηματοοικονομικός κλάδος καθώς ο ισχυρός άνδρας της Meridiam βρίσκεται στη 19η θέση.

    Είναι απόφοιτος της πανεπιστημιακής σχολής Ecole Nationale des Ponts et Chaussées και η καριέρα του ξεκίνησε στην κατασκευαστική εταιρεία GTM International και εργάστηκε στην Μαλαισία. Πριν αναλάβει τη Meridiam, εργαζόταν στη γαλλική τράπεζα Caisse des Dépôts et Consignations, ενώ στη συνέχεια προσελήφθη ως μηχανικός στην Egis, στην οποία και ανελίχθη από project manager σε επικεφαλής των παραχωρήσεων και το 2001 ανέλαβε τη θέση του Γενικού Διευθυντή.

    Επίσης, είναι πρόεδρος σε ένα σύνολο συνδέσμων που αφορούν το τις ευρωπαϊκές στρατηγικές επενδύσεις, τις υποδομές, τη βιωσιμότητα, αλλά και την τοξοβολία.

    Ποια είναι η Meridiam

    Το γαλλικό Fund Meridiam που ήρθε για να αντικαταστήσει την Ardian στη συμμαχία των Ελλάκτωρ – ΑΒΑΞ στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό, ιδρύθηκε το 2005 από την Egis, η οποία μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει την Εγνατία Οδό.

    Το Fund με έδρα το Παρίσι και στο οποίο συμμετέχει κατά 20% η Samsung Life Insurance ιδρύθηκε από τον Thierry Deau και εξειδικεύεται στην ανάπτυξη, χρηματοδότηση και την διαχείριση μεγάλων έργων υποδομής σε τρεις ηπείρους, οι οποίες είναι η Ευρώπη, η Αμερική και η Αφρική.

    Πιο συγκεκριμένα, η γαλλική εταιρεία διαθέτει γραφεία σε 11 πόλεις (Παρίσι, Νέα Υόρκη, Κωνσταντινούπολη, Τορόντο, Ντακάρ, Λουξεμβούργο, Αντίς Αμπέμπα, Βιέννη, Αμμάν, Λιμπρεβίλ και Γιοχάνεσμπουργκ), ενώ έχει παρουσία σε τουλάχιστον 25 χώρες σε όλο τον κόσμο.

    Όσον αφορά το χαρτοφυλάκιό της, αυτό διαθέτει assets αξίας 20 δισ. ευρώ, ενώ έχει επενδύσει το τετραπλάσιο ποσό σε 120 έργα υποδομών. Αναλυτικότερα, η εταιρεία έχει επενδύσει σε αυτοκινητόδρομους, σιδηρόδρομους, τραμ, λιμάνια, αεροδρόμια, την ενεργειακή μετάβαση, αλλά και σε υπηρεσίες που αφορούν την υγεία, την εκπαίδευση, και την έρευνα.

    Να σημειωθεί ότι η Meridiam είναι γνώριμη στον ανταγωνισμό της, καθώς έχει συνεργαστεί με τη γαλλική Vinci, η οποία διεκδικεί μαζί με τον Όμιλο Mytilineos την Αττική Οδό και συμμετέχει σε όλες σχεδόν της οδικές παραχωρήσεις στην Ελλάδα ως μέτοχος πλειοψηφίας. Αυτό συμβαίνει καθώς οι δύο γαλλικές εταιρείες έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους στο ΣΔΙΤ αξίας 600 εκατ. Ευρώ για τον αυτοκινητόδρομο D4 στην Τσεχία.

    Επιπλέον, η Meridiam ενδέχεται να «κτυπήσει» και άλλα projects που δημοπρατούνται ως δημόσια έργα ή ως ΣΔΙΤ κυρίως στον τομέα των φραγμάτων και των αντπλημμυρικών έργων, καθώς ύστερα από μία σκληρή μάχη κατέστη ο κάτοχος του 39% της Suez που συμμετέχει σε διαγωνισμούς του ελληνικού υπουργείου υποδομών και μεταφορών, αλλά και του υπουργείου αγροτικής ανάπτυξης και τροφίμων.

    Διαβάστε επίσης

    Αττική Οδός: Νέο κοινό μέτωπο από τις Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ και τη γαλλική Meridiam

    Κομισιόν: Γιατί καθυστερεί η παραχώρηση της Εγνατίας

    ΒΟΑΚ: Με επιδότηση των διοδίων από τον προϋπολογισμό η παραχώρηση των 1,7 δισ. Ευρώ

    ──────────────────



    ΣΧΟΛΙΑ