• Ναυτιλία

    Θ. Κόντες: «Αναμένουμε αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων 6-7%»

    Κόντες κρουαζιέρα

    Θεόδωρος Κόντες, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας


    Μια καλή χρονιά για την κρουαζιέρα αναμένεται να έχουμε φέτος και οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 6-7% στις αφίξεις με μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια και περισσότερες προσεγγίσεις.

    Αυτό δηλώνει στο www.mononews.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες,  αναφορικά με τις εκτιμήσεις του για το 2019 και μας επισημαίνει ποιες είναι οι προτεραιότητες στις εργασίες που πρέπει να γίνουν στα λιμάνια.

    Σημειώνεται ότι τις προηγούμενες ημέρες, κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) πραγματοποίησε επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Ηρακλείου και είχε συναντήσεις με τον κ. Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τους κυρίους Δημάρχους, τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τους Προέδρους Λιμενικών Ταμείων, τους προϊσταμένους όλων των άλλων τοπικών Αρχών που ασκούν έργο στους λιμένες, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες.

    Άμεσα η προετοιμασία για τον έλεγχο των επιβατών Non-Shengen

    Η ανάγκη να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα ασφαλείας τα λιμάνια της χώρας που έχουν πάρει άδεια Πύλης Εισόδου είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, σύμφωνα με τον κ. Θ. Κόντε και πρέπει να σπεύσουν να ξεκινήσουν τη διαδικασία.

    “Πρέπει να γίνουν κάποιες εργασίες στα λιμάνια, με το σπουδαιότερο ότι από το 2021 πρέπει για λόγους ασφαλείας να ελέγχονται με βιομετρικά στοιχεία, όλοι οι επιβάτες που φτάνουν στα ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας. Πρέπει να σχεδιαστούν και να  κατασκευαστούν σταθμοί επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις ανάγκες του μέλλοντος, από πλευράς αριθμού επιβατών και ιδιαίτερα αυτών που προέρχονται από χώρες Non Schengen, όπου αναμένεται η εφαρμογή νέων απαιτήσεων στους ελέγχους των αποβιβαζομένων.

    Προς το παρόν, όμως, τα λιμάνια δεν έχουν κάνει τίποτα για το θέμα αυτό  και πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα, γιατί είναι μια μεγάλη διαδικασία, που απαιτεί και μηχανήματα και επενδύσεις και κόσμο. Αφορά τα λιμάνια που είναι πύλες εισόδου και δέχονται επιβάτες εκτός Σένγκεν και είναι περίπου 30 λιμάνια της χώρας,” ανέφερε ο κ. Κόντες.

    “Στις προτεραιότητες είναι και το λιμάνι της Σαντορίνης στο οποίο έχουν γίνει μεγάλες ζημιές και πρέπει να επισκευαστεί”, σημείωσε επίσης.

    Όσον αφορά την πορεία του 2019, τα στοιχεία δείχνουν ότι θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για την κρουαζιέρα.

    «Για φέτος περιμένουμε περισσότερα κρουαζιερόπλοια και μεγαλύτερα και εκτιμούμε ότι οι  προσεγγίσεις θα είναι κατά  6% αυξημένες», ανέφερε ο κ. Κόντες.

    Ποια θέματα συζητήθηκαν στις συναντήσεις  με τα λιμάνια

    Στις συναντήσεις  που πραγματοποίησε Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας με τους επικεφαλής των λιμένων Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου και Ηρακλείου, συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, καθώς και άλλες αναγκαίες υποδομές, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τα ενδιαφέροντα, στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων, μέρη.

     Ειδικότερα συζητήθηκαν στις συναντήσεις:

    • Οι σχεδιασμοί έργων και ρυθμίσεων και η αποτύπωσή των στα masters plans, προκειμένου για την εκτέλεσή των, σε όλο το φάσμα που αφορά, τόσο τις ευκολίες εξυπηρέτησης των πλοίων, όσο και αυτές που έχουν σχέση με τα εκατομμύρια επιβατών και πληρωμάτων που καταφτάνουν στους προορισμούς.
    • Ο σχεδιασμός και η κατασκευή σταθμών επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις ανάγκες του μέλλοντος, από πλευράς αριθμού επιβατών και ιδιαίτερα αυτών που προέρχονται από χώρες Non Schengen, όπου αναμένεται η εφαρμογή νέων απαιτήσεων στους ελέγχους των αποβιβαζομένων.
    • Βελτιώσεις σε υπάρχουσες υποδομές, όσον αφορά τα κρηπιδώματα παραβολής των κρουαζιεροπλοίων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις εξελίξεις και προοπτικές από πλευράς μεγέθους διαστάσεων, των τελούντων υπό ναυπήγηση νέων, τελευταίας γενιάς.
    • Εφαρμογή μέτρων, σχετικά με τα προβλεπόμενα από την οικεία Διεθνή Σύμβαση και τον Κώδικα ISPS για το Maritime Security μέτρα, τόσο στην χερσαία λιμενική ζώνη, όσο και στον θαλάσσιο χώρο, εκεί που παραμένουν τα κρουαζιερόπλοια στα αγκυροβόλια, πραγματοποιώντας αποεπιβίβαση των επιβατών – τουριστών με λέμβους.
    • Ευκολίες παραλαβής στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων, που παραδίδονται από τα πλοία, όπου πρέπει να τηρούνται τα προβλεπόμενα από την οικεία ΔΣ MARPOL, τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και Οδηγίες, καθώς και την Εθνική Νομοθεσία.
    • Μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα του ατμοσφαιρικού, με τους σχεδιασμούς και την εγκατάσταση στους λιμένες ευκολιών παροχής ρεύματος στα πλοία.
    • Λειτουργία συστήματος ελέγχου αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιεροπλοίων (berth allocation).
    • Ευκολίες σε ότι αφορά τις πλοηγήσεις πλοίων στους λιμένες.
    • Τοποθέτηση ναυδέτων σε προορισμούς κρουαζιέρας, όπου οι λιμενικές εγκαταστάσεις παραβολής πλοίων δεν παρέχουν τις αναγκαίες ευκολίες και υπάρχει ανάγκη παραμονής των στους όρμους.
    • Λειτουργία υδατοδρομίων.
    • Λειτουργία λεωφορείων (shuttle buses) σε μεγάλους λιμένες, προκειμένου για τη μεταφορά επιβατών από τα σημεία αποβίβασης στα passenger terminals, όταν αυτά είναι σε μακρινές αποστάσεις.
    • Αναβάθμιση αεροδρομίων, προκειμένου για την ανάπτυξη του home porting, που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους προορισμούς κρουαζιέρας της Επικράτειας.
    • Πολιτική σε ότι αφορά τον καθορισμό λιμενικών τελών, ώστε αυτά να τηρούνται σε ανταγωνιστικά επίπεδα, προκειμένου να δημιουργούνται όροι προσέλκυσης των κρουαζιεροπλοίων.

    Στη συνάντηση με τον κ. Περιφερειάρχη του Νοτίου Αιγαίου συζητήθηκαν:

    • Οι διαδικασίες εγκρίσεως των έργων, σύμφωνα με τα master plans των λιμένων, καθώς και την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων, προκειμένου για την εκτέλεσή των.
    • Η τήρηση, από πλευράς των Αρχών διαχείρισης των λιμένων, καθώς και των άλλων Υπηρεσιών, μέτρων και ευκολιών προς εξυπηρέτηση των επισκεπτών, τόσο κατά την έξοδό των από το πλοίο, όσο και την πραγματοποίηση επισκέψεων στα ενδιαφέροντα του κάθε προορισμού.
    • Η ανάπτυξη υποδομών σε μικρά νησιά, για τα οποία υπάρχουν τάσεις για να καταστούν νέοι προορισμοί, ένεκα του ήσυχου περιβάλλοντος, των φυσικών τοπίων και άλλων πλεονεκτημάτων που συμβαίνει να υπάρχουν σε αυτά τα μέρη.
    • Το ενδιαφέρον επέκτασης της τουριστικής περιόδου, με στόχο το full year operation, ιδιαίτερα σε προορισμούς της Περιφέρειας αυτής, όπου συνδράμει και το στοιχείο των ηπιότερων κλιματολογικών συνθηκών.



    ΣΧΟΛΙΑ