• Business

    Temu: Οι ζημιές του $1 δισ., η κόντρα με τη Shein και η επέλαση στις ΗΠΑ

    Colin Huang, ιδρυτής TEMU

    Colin Huang, ιδρυτής TEMU


    Με ένα επιθετικό μάρκετινγκ, χαμηλές τιμές και ελάχιστο περιθώριο κέρδους για τους κατασκευαστές της αλλά και για την ίδια, η Temu έχει πετύχει μέσα σε ένα χρόνο να έχει 52 εκατ. ενεργούς χρήστες στις ΗΠΑ, να είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή στο App Store και να έχει πλήξει σημαντικά τους κινέζους ανταγωνιστές της Alibaba και Shein.

    Ούτε όμως οι αμερικανικοί κολοσσοί όπως η Amazon μπορούν να είναι ήσυχοι με την επέλασή της στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αν και τα τελευταία στοιχεία για την ανάπτυξη της εταιρείας είναι αποστομωτικά σχετικά με την επιτυχία της, οι απώλειες της από την δωρεάν αποστολή διεθνώς σε όλους τους πελάτες της και των χαμηλών τιμών των προϊόντων της έχουν οδηγήσει σε διάφορες εκτιμήσεις σχετικά με τις ζημιές της εταιρείας.

    Σύμφωνα με το wired.com, η Temu χάνει 30 δολάρια ανά παραγγελία, ενώ σύμφωνα με εταιρεία China Merchants Securities, η εταιρεία με δραστηριότητες στον Καναδά, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και τη Νέα Ζηλανδία, χάνει από 588 έως 954 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

    Η κόντρα με τους κινεζικούς κολοσσούς

    Η Alibaba και η Shein, που κυριάρχησαν τα προηγούμενα χρόνια στο ηλεκτρονικό εμπόριο παγκοσμίως έχουν πολλούς λόγους να ανησυχούν. Η Alibaba έχασε την θέση της πιο ακριβής εταιρείας σε κεφαλαιοποίηση, καθώς η μητρική της Temu, PDD άγγιξε τα 193 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση.

    Κι αυτό παρά το γεγονός ότι τα έσοδά της δεν αγγίζουν ούτε το 1/3 της Alibaba. Οι επενδυτές είδαν την ιλλιγιώδη αύξηση των εσόδων κατά 94%, σε αντίθεση με την Alibaba που είχε μόλις 9%.

    Η Temu πέτυχε να κυριαρχήσει στην Κίνα και εδώ κι ένα χρόνο ακολουθεί τις πιο επιθετικές πρακτικές μάρκετινγκ για να εδραιωθεί στις ΗΠΑ. Εκμεταλλεύεται κάθε παράθυρο της αμερικανικής νομοθεσίας και στέλνει αφορολόγητα πακέτα στους πελάτες της και απασχολεί κατασκευαστές χαμηλού κόστους, οι οποίοι βέβαια έχουν ελάχιστο κέρδος από τη συνεργασία τους.

    Αν και δεν δίνει μεγάλη πρόσβαση στα οικονομικά της στοιχεία, οι τράπεζες της Wall Street όπως η Μorgan Stanley και η Goldman Sachs ήδη έχουν προχωρήσει σε αισιόδοξες εκτιμήσεις για την κερδοφορία της. Αν και χάνει 1 δισ. δολάρια το χρόνο, οι υποστηρικτές της υπενθυμίζουν ότι και η Amazon έκανε πολλά χρόνια μέχρι να φτάσει σε μία περίοδο κερδοφορίας.

    Στην περίπτωση της Shein, η εταιρεία fast fashion είδε τις προσδοκίες της για μία IPO στα 100 δισ. δολάρια στη Wall Street να προσγειώνονται, καθώς η Temu αναπτύχθηκε ταχύτατα και της έκλεψε μερίδιο από την αγορά.

    Οι δύο εταιρείες έχουν ανταλλάξει μηνύσεις πρόσφατα με την Temu να την κατηγορεί τη Shein για εκφοβισμό των προμηθευτών της και για αθέμιτες πρακτικές. Νωρίτερα είχε καταλάβει ένα μεγάλο μερίδιο των Κινέζων προμηθευτών, ασκώντας σημαντικές πιέσεις στη Shein, μία εταιρεία που έγινε διάσημη χάρη στην ταχεία ανανέωση των προϊόντων της.

    Σκιές στην ανάπτυξη της εταιρείας

    Οι κινεζικοί κολοσσοί που κυριάρχησαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο διεθνώς είχαν μία αρκετά ασταθή πορεία. Η λειτουργία τους χωρίς του περιορισμούς των αντιμοπωλιακών κανονισμών των ΗΠΑ και της Ευρώπης τους έδωσαν εύκολα ώθηση.

    Η δυσκολία της κινεζικής οικονομίας να ανακάμψει μετά τον κορονοϊό τους έδωσε μια εύκολη διέξοδο προς τη Δύση, με πελάτες που κατανάλωναν σταθερά τις προσφορές τους και τα νέα τους προϊόντα.

    Με τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας να βρίσκονται σε τεντωμένο σκοινί, η οποιαδήποτε έξαρση μπορεί να ανακόψει απότομα την πορεία της Temu. Μία πιο αυστηρή πολιτική των ΗΠΑ για την αποστολή των αφορολόγητων δεμάτων θα προσθέσει στις ζημιές που έχει ήδη.

    Η θυσία των περιθωρίων κέρδους έναντι της ανάπτυξης, μπορεί να λειτουργήσει ως μπουμερανγκ για την εταιρεία, σε περίπτωση που η ζήτηση περιοριστεί ή αντιμετωπίσει δυσκολίες στην εύρεση νέων προμηθευτών, στο πλαίσιο της κόντρας με τις άλλες κινεζικές εταιρείες.

    Σε όλα αυτά ειδικό βάρος έχει και η κακή φήμη της εταιρείας, με κατηγορίες για απάτες και δυσαρέσκεια για καθυστερήσεις στις παραγγελίες και για χαμηλή ποιότητα.

    Η Amazon έχει περιορίσει τον χρόνο των αποστολών ακόμα και σε ένα 24ωρο, ενώ δεν έχει κατηγορηθεί ποτέ για την ποιότητα των προϊόντων της.

    Διαβάστε επίσης:

    PDD: Ξεπέρασε την Alibaba και στοχεύει την Amazon – Πώς έφτασε ταχύτατα στην κορυφή

    Shein: Kατέθεσε αίτηση για την εισαγωγή της αμερικανικό χρηματιστήριο

    Shein: Προσδοκίες για αποτίμηση της εταιρείας έως τα 90 δισ. δολ. στην IPO



    ΣΧΟΛΙΑ