• Business

    Τα εκατομμύρια, η αγορά και τα νούμερα του Βερόπουλου

    METRO

    Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος My Market και METRO


    Αυτό το τανγκό… θέλει τρεις. Είναι το τανγκό της επιβίωσης της αγοράς των σούπερ μάρκετ, το οποίο πρέπει να χορέψουν όχι μόνο τα δίκτυα λιανικής και οι προμηθευτές τους, αλλά και οι καταναλωτές, προκειμένου να μπορέσει μία αλυσίδα σούπερ μάρκετ όχι απλά να επιβιώσει, αλλά να αναπτυχθεί σε ένα περιβάλλον που θυμίζει… πεδίο μάχης.

    Το τρίπτυχο αυτό το γνωρίζει καλά η ηγεσία των My Market, έχοντας ξεκάθαρη άποψη για την εικόνα της αγοράς και πίστη στο όραμα της, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί μετά την εξαγορά και σταδιακή ενσωμάτωση του δικτύου της Βερόπουλος πριν μερικά χρόνια. Η λογική της αλυσίδας σούπερ μάρκετ είναι: Σταθερά βήματα, ξεκάθαροι στόχοι.

    Σε πρόσφατη συνέλευση κλαδικού οργάνου του λιανεμπορίου, η ηγεσία των My Market ήταν άκρως διαφωτιστική: “Υπάρχουν 600 εκατομμύρια ευρώ που πρέπει να αλλάξουν χέρια”. Από πού προέρχονται αυτά τα χρήματα; Από δίκτυα λιανικής που δεν υπάρχουν πλέον στην αγορά και θα “επαναπατριστούν” στους υπάρχοντες παίκτες.

    Ωστόσο, το πώς θα “επαναπατριστούν” αυτά τα χρήματα είναι ασαφές. Δεν υπάρχει κάποια φόρμουλα διαμοιρασμού τους. Έτσι, τα My Market δεν έχουν στόχο να “ενσωματώσουν” μόνο τα νούμερα της Βερόπουλος, ειδικά τώρα που οι ανακαινίσεις δίνουν το σήμα για επιστροφή των πελατών σε όλη την Ελλάδα. Με τα όρια ανάπτυξης στην κορεσμένη ελληνική αγορά να είναι περιορισμένα, το διακύβευμα δεν είναι τα δήθεν εντυπωσιακά ποσοστά ανάπτυξης. αλλά μία σταθερή, συνεχής αύξηση μεριδίου που παγιώνεται και δεν είναι περιστασιακή. Ο κανόνας απαράβατος: Σταθερά βήματα, ξεκάθαροι στόχοι.

    Ένα βασικό εργαλείο το οποίο αξιοποιεί η αλυσίδα σούπερ μάρκετ είναι αυτό των προσφορών, όμως ο εργαλείο αυτό έχει το μειονέκτημα ότι συμπιέζει τους τζίρους. Έτσι, δοκιμάζονται και άλλες μέθοδοι, όπως η αύξηση των επιλογών και η αύξηση των δικτύων. Όμως και αυτή η αύξηση μπορεί να ενέχει κινδύνους, αν οι τζίροι δεν στηρίζουν την ρευστότητα και άρα την βιωσιμότητα.

    “Μέσα σε αυτό το περιβάλλον πολέμου, το στοίχημα είναι να μην υποκύψουμε, αλλά να συνεργαστούμε για να κάνουμε τη δουλειά μας καλύτερα”, αναφέρουν ειδικοί της αγοράς, δείχνοντας το δρόμο της ανάπτυξης στην αγορά των σούπερ μάρκετ.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Αποφασίστηκε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρυσός: Γιατί οι επενδυτές έχουν κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένοι

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Νέο σκάνδαλο: Έκλεψαν δεδομένα 150 εκατ. πελατών της Under Armour



    ΣΧΟΛΙΑ