Μειώθηκαν κατά 10% το β’ τρίμηνο οι πωλήσεις της Stellantis στις ΗΠΑ, παρά την ανθεκτική ζήτηση για SUV Jeep και φορτηγά Ram, γεγονός που υποδηλώνει ότι η πληγωμένη αυτοκινητοβιομηχανία έχει ακόμη δρόμο μπροστά της για να ανακάμψει.

Οι πωλήσεις της Ram αυξήθηκαν κατά 5% κατά την περίοδο αυτή, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για τα ελαφρά pickup φορτηγά της, ενώ οι πωλήσεις της Jeep αυξήθηκαν κατά 1%, ενισχυμένες από μοντέλα όπως το Wrangler και το Gladiator.

1

Ωστόσο, αυτά τα κέρδη αντισταθμίστηκαν από τις απότομες μειώσεις των Chrysler, Dodge και Alfa Romeo, κυρίως λόγω της έλλειψης νέων μοντέλων.

Σύμφωνα με το Bloomberg, τα αποτελέσματα έρχονται σε αντίθεση με τα κέρδη πωλήσεων των ανταγωνιστών General Motors, Ford Motor, Toyota Motor και Hyundai Motor, οι οποίοι επωφελήθηκαν από την ανοιξιάτικη άνοδο που τροφοδοτήθηκε από την έντονη επιθυμία των αγοραστών να αγοράσουν αυτοκίνητα για να παρακάμψουν τους δασμούς του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Η Stellantis μάλιστα αγωνίζεται να ανακτήσει το μερίδιό της μετά την πτώση των ετήσιων πωλήσεων στις ΗΠΑ για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια υπό τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Tavares, ο οποίος διατήρησε τις τιμές υψηλές καθώς τα επιτόκια αυξάνονταν και άφησε βασικά κενά στη γκάμα των μοντέλων.

Η εταιρεία τον Μάιο διόρισε νέο διευθύνοντα σύμβουλο, τον πρώην επικεφαλής της Jeep, Antonio Filosa, που αναμένεται να αναδιαμορφώσει τη στρατηγική των προϊόντων, καθώς στοχεύει στην εισαγωγή πιο προσιτών οχημάτων και την υπέρβαση των εμποδίων που δημιουργήθηκαν από τις εμπορικές κινήσεις του Τραμπ.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία προσφέρει στους εργαζομένους ανταγωνιστικές τιμές σε όλες τις μάρκες της μέχρι τον Ιούλιο, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτεί τη ζήτηση των καταναλωτών, προτού οι δασμοί οδηγήσουν ενδεχομένως σε άνοδο τις τιμές των αυτοκινήτων.

Παράλληλα, στοχεύει να καλύψει ένα σημαντικό κενό στο χαρτοφυλάκιό της με ένα ολοκαίνουργιο Jeep Cherokee, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά των ΗΠΑ στα τέλη του 2025, μετά από δύο χρόνια σε μεγάλο βαθμό απουσίας.

Η μετοχή της Stellantis σημείωνε άνοδο 1,70% στο Μιλάνο σήμερα στις 11:24 π.μ. ώρα Ελλάδος, εν μέσω ευρύτερων κερδών στις ευρωπαϊκές μετοχές αυτοκινήτων.

Ωστόσο, η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει υποχωρήσει κατά περίπου 30% φέτος.

Η Ram έδειξε την πιο σημαντική ανάκαμψη, αφότου ο επικεφαλής της μάρκας, Tim Kuniskis, ανακοίνωσε μια σειρά αλλαγών αυτή την άνοιξη, προκειμένου να ανακτήσει το μερίδιο αγοράς στην υπερανταγωνιστική κατηγορία των pickup cars.

Ανέβαλε επίσης την κυκλοφορία δύο ηλεκτρικών φορτηγών για να αυξήσει τις πωλήσεις πιο προσιτών μοντέλων βενζινοκίνητων, ενώ ανακοίνωσε την επιστροφή του δημοφιλούς κινητήρα Hemi V8, ο οποίος είχε καταργηθεί σταδιακά υπό τον Tavares.

Ακόμη, η Ram εισήγαγε τον Ιούνιο για πρώτη φορά μια 10ετή εγγύηση κινητήρα, 160.000 χιλιομέτρων, σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους συντήρησης, καθώς οι αγοραστές συντηρούν αυτοκίνητα για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, για να αντισταθμίσουν τις υψηλότερες τιμές και το υψηλό κόστος δανεισμού.

Διαβάστε επίσης: 

Paramount: Καταβάλει $16 εκατ. στον Τραμπ για αγωγή εναντίον του CBS

Helleniq Energy: Υπό τον έλεγχό της η Abo Energy Hellas και έξι ακόμα εταιρείες για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Η ΕΚΤ προβληματίζεται για την εκτίναξη του ευρώ: Eυλογία ή κατάρα;