• Business

    Σταύρος Τάκη: Αναζητά την συνταγή του αύριο για την ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ


    Μάχη για την βιωσιμότητα δίνει ο γαμπρός του ιδρυτή Νικόλαου Σφακιανάκη , που ανέλαβε την τύχη της οικογενειακής εταιρίας το 2007. Ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος μιας ιστορικής εταιρείας στην αγορά αυτοκινήτου, καλείται να αντιμετωπίσει ένα «εκρηκτικό κοκτέιλ» ζημιών , δανείων και υποχρεώσεων.

    taki sfakianakis
    Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σταύρος Τάκη (πρώτος από αριστερά), εγκαινιάζοντας έκθεση αυτοκινήτου.

    Στην καταστροφική πενταετία της κρίσης, 2010-2014, που μπήκαν περισσότερα από 5.000 λουκέτα σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ πήρε την κάτω βόλτα αλλά δεν κατακρημνίστηκε όπως άλλες αυτοκρατορίες με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την οικογένεια Μανιατοπούλου.

    Θα γίνει “προσπέραση” του disaster story;

    Τα νούμερα του ισολογισμού της ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Στις ζημιές της πενταετίας της βαθιάς ύφεσης συνολικού ύψους 163,7 εκατ. ευρώ , ήρθαν να προστεθούν και άλλα 11,48 εκατ. ευρώ στο 9μηνο του 2015. Συμπεριλαμβανομένων και των τραπεζικών οφειλών 297,3 εκατ. ευρώ και των υπόλοιπων υποχρεώσεων , τα «ανοικτά μέτωπα» ανέρχονται αθροιστικά στα 363,6 εκατ. ευρώ.

    Ο πιο μεγάλος πονοκέφαλος, όμως, για τον «τιμονιέρη» της ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ, είναι ότι τα ίδια κεφάλαια της εταιρίας έχουν καταστεί αρνητικά κατά 12,5 εκατ. ευρώ. Χρηματιστηριακοί παράγοντες εκτιμούν ότι θα απαιτηθεί κεφαλαιακή ενίσχυση, μέσω αύξησης κεφαλαίου. Η πορεία της μετοχής εδώ και τέσσερα χρόνια τελεί υπό καθεστώς επιτήρησης.

    Σημαντικά “φιλιά ζωής” δίνουν οι πιστώτριες τράπεζες επιμηκύνοντας τις περιόδους αποπληρωμής. Έτσι, ο όμιλος πήρε σημαντική ανάσα μιας και μετατέθηκε για ένα χρόνο (έως 31 Αυγούστου 2016) η αποπληρωμή των δόσεων κοινοπρακτικών δανείων, ύψους 5 εκατ. ευρώ που έπρεπε να αποπληρωθούν τον περσινό Αύγουστο. Τραπεζικοί κύκλοι ισχυρίζονται ότι το πλάνο αναδιάρθρωσης δεν αρκεί και οτι θα χρειαστεί να γίνουν και νέες παρεμβάσεις από πλευράς των πιστωτικών ιδρυμάτων.

    ScreenHunter_417 Feb. 23 21.04

    Από την άλλη, η εταιρεία προσπαθεί με κάθε τρόπο να μειώσει τα έξοδά της. Μείωση προσωπικού, κλείσιμο καταστημάτων και περικοπές αμοιβών. Το προσωπικό του ομίλου σύμφωνα με τις επίσημες καταστάσεις έχει μειωθεί στο μισό. Από 1.664 άτομα το 2009 πλέον απασχολούνται 787 άτομα. Πάντως, το τελευταίο εννεάμηνο τα αποτελέσματα κατάφεραν να δείξουν βιώσιμα. Επετεύχθη αύξηση του κύκλου εργασιών και μείωση των ζημιών, οι ανάγκες για τις κεφαλαιοποιήσεις καλύπτονται μέσω των ταμειακών ροών από τη λειτουργική δραστηριότητα και τηρούνται στο ακέραιο οι όροι των δανειακών συμβάσεων. Σύμφωνα με τον επιχειρηματικό όμιλο όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα του πλάνου αναδιοργάνωσης και της βελτίωσης που παρουσιάζει η αγορά αυτοκινήτου.

    ScreenHunter_420 Feb. 23 21.05

    Ο πόλεμος των Ρόουζ

    Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στην επιχειρηματική «πιάτσα» η προ ολίγων ημερών ανακοίνωση του ομίλου Σφακιανάκης, σύμφωνα με την οποία η μέτοχος της Σφακιανάκης AEBE, Κατερίνα Σφακιανάκη-Πλατιά προέβη σε καταγγελία της σύμβασης μετόχων μεταξύ της ίδιας και της αδελφής της Mιράντας-Eυστρατίας Σφακιανάκη- Tάκη, την οποία είχαν συνάψει από τον Αύγουστο του 2007.

    Το προφίλ

    Ο κ. Τάκη, διευθύνει την ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ από το 2007. Έχει σπουδάσει οικονομικές επιστήμες στο City University και συγκεκριμένα είναι κάτοχος ΒSC Economic & Accounting και ΜΒΑ Marketing. Ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1986 στην εταιρεία ΑΛΠΑΝ Αφοί Τάκη, για να περάσει στη συνέχεια στην αντίστοιχη θέση της Σφακιανάκης.

    ScreenHunter_422 Feb. 23 21.10
    Η κυριότερη δραστηριότητα του Ομίλου που ιδρύθηκε πριν από 58 χρόνια
    είναι η εισαγωγή και εμπορία αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και ανταλλακτικών Suzuki και Cadillac καθώς και φορτηγών Daf και των λεωφορείων TEMSA. Στον τομέα της λιανικής η δραστηριοποίηση του Ομίλου περιλαμβάνει την εμπορία αυτοκινήτων Abarth, Alfa Romeo, Cadillac, Dacia, Fiat, Ford, MINI, Nissan, Opel, Renault, Volvo, μεταχειρισμένων αυτ/ων Σφακιανάκης Επιλογές, φορτηγών και λεωφορείων ΜΑΝ, καθώς και των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών Suzuki και BMW. Επιπλέον, ο Όμιλος ασχολείται με τη μίσθωση οχημάτων, την εμπορία ηλεκτρονικού-τηλεπικοινωνιακού υλικού και υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας καθώς και με τις μεσιτείες ασφαλειών, τη διανομή προϊόντων πληροφορικής και επικοινωνιών καθώς και την παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφορών. Επιπρόσθετα, ο Ομιλος δραστηριοποείται στον τομέα των οικιστικών ακινήτων και του real estate.

    Μετά την εξαγορά της Mirkat Ltd, που είναι ο αποκλειστικός εισαγωγέας των προϊόντων Suzuki για τη Βουλγαρία, η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ Α.Ε.Β.Ε. ανέλαβε ως αποκλειστικός εισαγωγέας των προϊόντων Suzuki και για τη FYROM και την Αλβανία.

    Η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ Α.Ε.Β.Ε. εξαγόρασε την εταιρεία Ergotrak A.E., αποκλειστικό αντιπρόσωπο και διανομέα στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια των εμπορικών σημάτων Cummins, Case, Ausa, Linde, Compair και Hitachi, εισερχόμενη δυναμικά στην αγορά των μηχανημάτων έργων και των βιομηχανικών προϊόντων.

    Η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ Α.Ε.Β.Ε. συμμετέχει στην Αθωνική Τεχνική Α.Ε. στα πλαίσια της επέκτασης των δραστηριοτήτων της στον τομέα των οικιστικών ακινήτων και του real estate, όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.

    Τέλος, ο Όμιλος δραστηριοποιείται και στην Κύπρο μέσω της Alpan Electroline Ltd που είναι αποκλειστικός εισαγωγέας λευκών και μαύρων ηλεκτρικών ειδών Samsung, Indesit, Kuppersbusch, Korting. Ακόμη είναι αποκλειστικός εισαγωγέας Samsung για προϊόντα κινητής τηλεφωνίας και πληροφορικής.



    ΣΧΟΛΙΑ