ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μιχάλης Φωστηρόπουλος: Από την ΒΙΑΜΑΞ στην Almi Tanker – Η ιστορία της οικογένειας από την Τραπεζούντα
Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών διαμορφώνονται οι παραγγελίες πλοίων στα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons.
Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, DSME και Samsung Heavy Industries υπάρχουν παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 23,87 εκατ. GT, που είναι και τα χαμηλότερα επίπεδα από το Νοέμβριο του 2003, αναφέρουν δημοσιεύματα της Ν. Κορέας.
Σε ιστορικά χαμηλά διαμορφώνονται οι παραγγελίες και σε παγκόσμιο επίπεδο, με το σύνολο των νεότευκτων πλοίων να ανέρχεται σε 98,18 εκατ. GT, που αποτελεί τη μικρότερη μέτρηση χωρητικότητας από το Φεβρουάριο του 2005.
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξακολουθούν να κατέχουν το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών σε τόννους με 36,04 εκατ. GT. Τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατατάσσονται στην τρίτη θέση παγκοσμίως, με 22,13 εκατ. GT χωρητικότητα πλοίων στα βιβλία τους.
Από Έλληνα εφοπλιστή η πρώτη παραγγελία
Στο μεταξύ, στις θετικές ειδήσεις αξίζει να αναφέρουμε ότι η Hyundai Heavy Industries έχει εξασφαλίσει την πρώτη σύμβαση VLCC της χρονιάς από την ναυτιλιακή Almi Tankers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Κώστα Φωστηρόπουλου.
Η συμφωνία, σύμφωνα με δημοσιεύματα, είναι συνολικής αξίας 180 εκατ. δολαρίων. Οι πρώτες πληροφορίες για την παραγγελία έγιναν γνωστές τον Ιούλιο και έκαναν λόγο για την κατασκευή δύο νέων τάνκερ VLCC, χωρητικότητας 300.000 dwt, που θα παραδοθούν στα τέλη του 2017 και του 2018.

Πρόκειται για μία ενθαρρυντική εξέλιξη, καθώς οι παραγγελίες τάνκερ μπορούν να αποτελέσουν σανίδα σωτηρίας για τα ναυπηγεία. Σημειώνεται ότι η Almi Tankers διαθέτει 13 συνολικά πλοία, εκ των οποίων μόνο τα δύο είναι τύπου VLCC: το χωρητικότητας 319.400 dwt Hydra Voyager (έτος κατασκευής 2013) και το ίδιας χωρητικότητας, κατά ένα χρόνο νεότερο Hercules Voyager, που αμφότερα είναι ναυλωμένα στην Chevron.
Η ναυτιλιακή δεν έχει προχωρήσει σε αγορά νεότευκτου πλοίου από το 2014, όταν ολοκλήρωσε το τριετές πρόγραμμα αγοράς συνολικά 11 νέων πλοίων, που όλα κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία DSME. Αντίθετα, από τα συνολικά 13 πλοία του στόλου της, μόνο ένα έχει κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, κι αυτό το απέκτησε ως μεταχειρισμένο το 2009 από την Teekay.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/giorgos-ikonomou-kathares-zimies-91-ekat-evro-gia-tin-dryships-sto-v-trimino/66600
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Eurobank Equities: Oι αλλαγές στα top picks – Η τιμή στόχος για Motor Oil
- ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: «Καραμπινάτο σκάνδαλο διαφθοράς στον ΟΠΕΚΕΠΕ» – «Ο καθρέφτης της διαφθοράς της ΝΔ»
- Ιράν-ΗΠΑ: Νέος γύρος συνομιλιών ανάμεσα στις δύο χώρες για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα
- HSBC: Οι δασμοί Τραμπ «τσακίζουν» τα έσοδα των αμερικανικών εταιρειών παγκοσμίως
