• Ναυτιλία

    Εκτίναξη των τιμών των μεταχειρισμένων suezmax και aframax – Τα κερδοφόρα deals των Ελλήνων εφοπλιστών

    Β. Μαρινάκης, Α. Αγγελικούση, (κάτω) Κ. Φωστηρόπουλος, Ν. Μουνδρέας


    Σημαντικές ευκαιρίες για την αποκόμιση υπεραξιών προσέφερε στους πλοιοκτήτες -και αρκετούς Έλληνες- η εκτίναξη των τιμών των τάνκερ suezmax και aframax που σημειώθηκε το τελευταίο εξάμηνο.

    Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία σηματοδότησε την αρχή μίας εξαιρετικά καλής περιόδου για την αγορά των δεξαμενοπλοίων καθώς ο επανασχεδιασμός των παραδοσιακών διαδρομών αύξησε σημαντικά τα τονο-μίλια και συνεπώς ώθησε τους ναύλους ανοδικά, αναφέρει ο Γιάννης Παργανάς, επικεφαλής ανάλυσης της Intermodal.

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως τονίζει, παρουσιάζει η ανοδική πορεία των τιμών των παλαιότερης κατασκευής τάνκερ suezmax και aframax τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

    “Χρησιμοποιώντας ως σημείο αναφοράς τα 15ετίας μεταχειρισμένα suezmax και aframax πλοία παρατηρούμε μια κατακόρυφη αύξηση της αξίας τους. Συγκεκριμένα, η τιμή των 15 ετών suezmax τάνκερ αυξήθηκε κατά 61,9%, από περίπου 21 εκατ. δολάρια σε 34 εκατ. δολάρια σήμερα και των αντίστοιχης ηλικίας aframax ενισχύθηκε κατά 94%, από περίπου 16,5 εκατ. δολάρια σε 32 εκατ. δολάρια, σε διάστημα μόλις έξι μηνών”, επισημαίνει στο mononews.

    πηγή: Intermodal

    Η ραγδαία αυτή αύξηση οφείλεται στη μεγάλη ζήτηση που εκδηλώθηκε για παλαιότερης κατασκευής πλοία από αγοραστές κυρίως από τη Μέση Ανατολή και την Ασία με σκοπό την χρησιμοποίηση τους για μεταφορά ρωσικών βαρελιών πετρελαίου με προορισμό την Ανατολή.

    Οι κυρώσεις της Δύσης έναντι της Ρωσίας έχουν αυξήσει σημαντικά τα κέρδη για τα συγκεκριμένα ταξίδια, με premium πολλαπλάσιο των παραδοσιακών διαδρομών και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ταχεία εκτίναξης της αξίας των συγκεκριμένων πλοίων.

    Την ίδια ώρα, αρκετοί εφοπλιστές έσπευσαν να εκμεταλλευτούν αυτή τη συγκυρία εξασφαλίζοντας υπερκέρδη με την πώληση των παλαιότερων πλοίων τους, με σκοπό την ανανέωση του στόλου τους.

    Ενδεικτικό του έντονου ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε από τους αγοραστές για τα συγκεκριμένου τύπου τάνκερ είναι το γεγονός ότι από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 70 αγοραπωλησίες suezmax και aframax ηλικίας άνω των 15 ετών, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός των ίδιων πλοίων κατά το ακριβώς προηγούμενο εξάμηνο (Αύγουστος 2021 – Φεβρουάριος 2022) ανήλθε σε μόλις 30 πλοία, εξηγεί ο κ. Παργανάς.

    Τα ελληνικά deals

    Η Pantheon Tankers συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση, η οποία βρίσκεται σε ρότα αναδιάρθρωσης του στόλου της, πούλησε δύο από τα παλαιότερα πλοία της. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 159,000 dwt, Astro Polaris και Astro Phoenix, κατασκευής 2004, που άλλαξαν χέρια στην συνολική τιμή των 43 εκατ. δολαρίων.

    Η Almi Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Κώστα Φωστηρόπουλου, πούλησε σύμφωνα με την Intermodal, το τάνκερ LR2 Almi Spirit, χωρητικότητας 105,600 dwt και κατασκευής 2007 στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Κατά τις πληροφορίες οι αγοραστές είναι Κινέζοι.

    Η Capital Ship Management  συμφερόντων εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers πούλησε το aframax τάνκερ Aristodimos, χωρητικότητας 113,552 dwt και κατασκευής 2006 έναντι 26 εκατ. δολαρίων.

    H ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα πούλησε σύμφωνα με την Intermodal το χωρητικότητας 105,335 dwt τάνκερ Baroness, κατασκευής 2011, στην τιμή των 33 εκατ. δολαρίων, κερδίζοντας περίπου 11 εκατ. δολάρια. Το είχε εξαγοράσει στο τέλος του 2020 με την ονομασία Pamisos, στην τιμή των 22 εκατ. δολαρίων.

    Η ναυτιλιακή Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 106,149 dwt aframax, Wonder Arcturus (κατασκευής 2002), στην τιμή των 13,15 εκατ. δολαρίων. Από την κίνηση αυτή κατέγραψε κέρδος περίπου 3,8 εκατ. δολαρίων, εξαιρουμένων των εξόδων που σχετίζονται με τη συναλλαγή.

    Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η ναυτιλιακή Kondinave, συμφερόντων του εφοπλιστή Αλέξη Κονδύλη, πούλησε ένα aframax τάνκερ ηλικίας 16 ετών, σε τιμή διπλάσια από αυτή που το είχε εξαγοράσει πριν από πέντε χρόνια.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 106,000 dwt, Oberon, κατασκευής 2006, που άλλαξε χέρια έναντι 25 εκατ. δολαρίων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θυγατρική της Kondinave είχε αποκτήσει το συγκεκριμένο πλοίο σε δημοπρασία έναντι 13,8 εκατ. δολαρίων.

    Η Westport Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Τσάγκαρη, πούλησε σύμφωνα με την Intermodal το χωρητικότητας 115,600 dwt τάνκερ Nicholas (κατασκευής 2007) σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων, έναντι 27,7 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη. Το συγκεκριμένο aframax είχε αγοράσει η ελληνική ναυτιλιακή πριν από πέντε μήνες με την ονομασία Taurus Sun, έναντι 17,2 εκατ. δολαρίων.

    Διαβάστε ακόμη:

    Αυξήθηκε ο ελληνικός στόλος κατά 28 επιβατηγά πλοία μέσα σε ένα χρόνο



    ΣΧΟΛΙΑ