Business

SingularLogic: Ποια είναι η εταιρεία που έχει στο DNA της το αξιόπιστο know-how των εκλογών

Γιώργος Κωνσταντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της SingularLogic


Σχεδόν όλο το ανθρώπινο δυναμικό της SingularLogic βρίσκεται «επί ποδός πολέμου». Κάπου 500 άτομα, εξειδικευμένα στελέχη και υπάλληλοι της εταιρείας είναι ήδη… επιχειρησιακά έτοιμοι, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες, αλλά και σύνθετες απαιτήσεις που έχουν οι «μάχες» της τεχνολογικές υποστήριξης των επικείμενων, διαδοχικών, εκλογικών αναμετρήσεων.

Κατά κανόνα και απέναντι σε τέτοιου είδους προκλήσεις, η SingularLogic φροντίζει πάντα να αντιτάσσει με επιτυχία, τα ισχυρά «όπλα» τα οποία και διαθέτει: Δηλαδή τη στιβαρή τεχνογνωσία, την επαγγελματική αρτιότητα, αλλά και την απόλυτη εξοικείωση με το αναπόφευκτο ρίσκο, που γνωρίζει πώς να το εξουδετερώνει.

Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η εταιρεία η οποία ανήκει στο χαρτοφυλάκιο των θυγατρικών του ομίλου της MIG, αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας το έργο της συλλογής, επεξεργασίας και μετάδοσης των εκλογικών αποτελεσμάτων. Έως τώρα, αυτό έχει γίνει άλλες… 33 φορές. Καταδεικνύοντας με τον πλέον παραστατικό τρόπο ότι η SingularLogic έχει στο… DNA της το πλέον αξιόπιστο knowhow των εκλογών.

Πρόκειται για ένα DNA κληροδοτημένο από τη «Δέλτα Πληροφορική» της οποίας και λογίζεται ως ο εταιρικός απόγονος.

Το πρώτο ραντεβού της τεχνολογίας με τις εκλογές στη Ελλάδα έγινε το 1981. Έπειτα από απόφαση του τότε υπουργού Εσωτερικών Χριστόφορου Στράτου, της ομώνυμης οικογένειας των βιομηχάνων στους οποίους ανήκε η (πτωχεύσασα στη συνέχεια) «Πειραϊκή Πατραϊκή». Πατέρα της Βαρβάρας Στράτου ,που είναι σύζυγος του εφοπλιστή Νίκου Βερνίκου, αλλά και θείου της συζύγου του Γιάνη Βαρουφάκη, Δανάης Στράτου.

Η οργή του «εθνάρχη» Καραμανλή

 Η απόφαση του αείμνηστου υπουργού Εσωτερικών, ήρθε μετά από την τραυματική εμπειρία του 1997, όταν η πρωτόλεια χρήση της πληροφορικής δεν είχε φέρει τα ποθητά αποτελέσματα. Μάλιστα, η χειροκίνητη διαδικασία καταμέτρησης των σταυρών προτίμησης από τους υπαλλήλους του υπουργείου Εσωτερικών, είχε σταθεί εμπόδιο στο γρήγορο σχηματισμό της κυβέρνησης Καραμανλή. Με τον «εθνάρχη» να χρειαστεί να περιμένει (οργισμένος) για περίπου δύο εβδομάδες, προκειμένου να πιστοποιηθεί ποιοι τελικά εκλέγονται βουλευτές…

Ο κυπριακής καταγωγής Ανδρέας Δρυμιώτης ήταν εκείνος που μέσω της «Δέλτα Πληροφορικής» άνοιξε το δρόμο για τον «γάμο» της τεχνολογίας με τις κάλπες. Πρόσωπο εμβληματικό και με ρηξικέλευθες ικανότητες, που έγινε συνώνυμο των εκλογικών αποτελεσμάτων επί σειρά ετών.

 Στην πορεία των χρόνων υπήρξαν βέβαια και επιχειρηματικές ανακατατάξεις που ξεκίνησαν το 2000 και ολοκληρώθηκαν το 2006. Αρχικά η Computer Logic συγχωνεύθηκε με την DIS απ’ όπου και προέκυψε το σχήμα της Logic Dis. Στη συνέχεια η Δέλτα Πληροφορική ένωσε τις δυνάμεις της με τη Singular, με συνέπεια να διαμορφωθεί η Delta Singular. Μετά από ορισμένες αποσχίσεις δραστηριοτήτων και εσωτερικού χαρακτήρα μεταβολές ήρθε η νέα συνένωση δυνάμεων, με το καταληκτικό σχήμα της SingularLogic. Εταιρεία, της οποίας σήμερα ο πλειοψηφικός έλεγχος ασκείται από τη ΜIG που κατέχει το 85,7% των μετοχών.

 Με τη «σφραγίδα» της αξιοπιστίας

 Σε κάθε περίπτωση η SingularLogic είναι εκείνη που «σφραγίζει» με την αξιοπιστία της τα εκλογικά αποτελέσματα. Των οποίων η σκυτάλη της διαχείρισης ξεκίνησε από την «Δέλτα Πληροφορική» (φτάνοντας μέχρι και το 2000) πέρασε στην Delta Singular (έως το 2004) για να καταλήξει από το 2007 και μετέπειτα στην επιχειρηματική τους απόγονο.

Εν συνόλω, από το 1981 έως τώρα, έχουν υποστηριχθεί τεχνολογικά τα αποτελέσματα, 15 βουλευτικών εκλογών, 9 Δημοτικών/Νομαρχιακών, 7 Ευρωεκλογών, μία επαναληπτική εκλογή στη Β΄ Αθήνας (το1992) και το Δημοψήφισμα του 2015.

Από τη δική της πλευρά, η SingularLogic έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στην πορεία των χρόνων, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται κάθε φορά, στις νέες απαιτήσεις των καιρών.

Στην παρούσα φάση, οι διαδοχικές εκλογές έχουν αυξημένες δυσκολίες σε σχέση με το παρελθόν.

Κατ’ αρχάς, τα εκλογικά τμήματα ανά την Επικράτεια θα είναι τώρα σχεδόν διπλάσια, φτάνοντας στον αριθμό των 41.000.

Για τις Ευρωεκλογές και τον πρώτο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών που θα γίνουν στις 26 Μαΐου, οι ψηφοφόροι θα χρειαστεί να περάσουν από τέσσερις διαφορετικές κάλπες. Μία για την Ευρωβουλή και οι άλλες για την ανάδειξη των εκλεκτών του λαού, σε Περιφέρειες, Δήμους και Κοινότητες. Υπολογίζεται ότι οι τετραπλές κάλπες θα αφορούν το 85% περίπου των εκλογικών τμημάτων.

Στις 2 Ιουνίου θα ακολουθήσει, όπου απαιτηθεί, ο δεύτερος γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών. Καθώς οι διπλές αυτές εκλογές συνοδεύονται και από τις απαιτούμενες σταυροδοσίες, είναι εμφανές ότι το έργο της SingularLogic είναι πιο απαιτητικό. Για τον λόγο αυτό θα κινητοποιηθεί ένα τόσο μεγάλο κομμάτι των υπαλλήλων της εταιρείας, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα συνεπαγόμενα κόστη.

Υπάρχει βεβαίως και η παράμετρος των καινοτομιών, καθώς η εταιρεία σχεδιάζει να εμπλουτίσει με νέα «γενιά» συσκευών, τα συστήματα της ασφαλούς μετάδοσης των εκλογικών αποτελεσμάτων.

 Πέραν τούτων, ανοικτό παραμένει ακόμη το ερώτημα για τη διενέργεια των εθνικών εκλογών. Τεχνικά, η SingularLogic είναι σε θέση να αντιμετωπίσει και το στήσιμο μιας… πέμπτης κάλπης στις 26 Μαΐου. Κάτι που η ίδια το έχει σαφές, τονίζοντας επισήμως ότι είναι «έτοιμη να ανταποκριθεί σε όποια αιτήματα της πολιτείας, για την κάλυψη εκλογικών αναμετρήσεων».

Το επιχειρηματικό restart αποδίδει καρπούς

Βεβαίως, στο γενικό κάδρο των δραστηριοτήτων της εταιρείας δεν είναι μόνο τα εκλογικά «έργα». Η SingularLogic κατέχει ηγετική θέση στην παραγωγή επιχειρηματικού λογισμικού, ενώ είναι και μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες υπηρεσιών και λύσεων πληροφορικής. Στην παρούσα φάση, η εταιρεία η οποία έχει στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου τον Γιώργο Κωνσταντόπουλο, συνεχίζει το restart που αφορά τη διαδικασία επανασχεδιασμού όλων των λειτουργιών της. Τόσο σε επίπεδο οργανωτικής δομής, όσο στην προϊοντική της βάση.

Έτσι, εκτός από την έμφαση που δίδεται στους παραδοσιακούς τομείς δραστηριότητας της εταιρείας, όπως είναι το ιδιοπαραγώμενο επιχειρηματικό λογισμικό, τα Δημόσια έργα πληροφορικής και οι εκλογές, σχεδιάζονται και νέα επιχειρηματικά ανοίγματα. Στο Ίντερνετ των Πραγμάτων(δίκτυο επικοινωνίας πληθώρας συσκευών), αλλά και στην ανάπτυξη των «έξυπνων» κτιρίων και πόλεων. Παράλληλα, η εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητες στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στα μεγάλα έργα της Ε.Ε, από τα οποία μπορεί να κεφαλαιοποιηθούν σημαντικά οφέλη.

Στο πρώτο, περσινό εξάμηνο, η Singular Logic, που απασχολεί περί τα 530 άτομα σε επίπεδο εταιρείας και γύρω στα 600 ως όμιλος, έκανε πωλήσεις 20 εκατ. ευρώ. Αυξημένες κατά 14,9%. Στο ίδιο διάστημα τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 0,9 εκατ. ευρώ, έναντι των ζημιών ύψους 3,9 εκατ. ευρώ που είχαν καταγραφεί στο πρώτο 6μηνο του 2017.

Σε ό,τι αφορά τον καθαρό δανεισμό ήταν στα 58,3 εκατ. ευρώ, για τον οποίο όμως έχουν μπει οι βάσεις μιας εξαιρετικά ουσιαστικής αναδιάρθρωσης.

Όλα αυτά δείχνουν ότι ο μητρικός όμιλος της MIG δεν έχει στην ατζέντα του την πώληση της θυγατρικής, αλλά τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας. Τουλάχιστον με τα μέχρι τώρα δεδομένα.

Πώς κινούνται τα έσοδα από τις εκλογές

Αναμφίβολα το εκλογικό 2019 θα ενισχύσει τα έσοδα της SingularLogic. Το πόσο, θα κριθεί από τα συμβόλαια που θα υπογράψει η εταιρεία με το Υπουργείο Εσωτερικών. Μέσω μιας νομοθετικά προβλεπόμενης, διαδικασίας ανάθεσης, η οποία τηρείται διαχρονικά από όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων ετών. Η αποτελεσματικότητα και η πιστοποιημένη στην πορεία των χρόνων, αξιοπιστία της εταιρείας, είναι καθοριστικής σημασίας συντεταγμένες για την ανάληψη του έργου των εκλογών. Άλλωστε, το Υπουργείο Εσωτερικών δεν διαθέτει τα συστήματα και το προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης, για να συγκεντρώσει και να μεταδώσει τα εκλογικά αποτελέσματα.

Το 2015, που ήταν η αμέσως προηγούμενη εκλογική χρονιά η SingularLogic είχε λάβει (με συνυπολογιζόμενο Φ.Π.Α 23%) 3.136.500 ευρώ για τις εκλογές του Ιανουαρίου, 2.398.500 για το Δημοψήφισμα του «όχι» στη σύμβαση με τους δανειστές της χώρας, που ο Τσίπρας το αναποδογύρισε σε «ναι», και 2.398.500 ευρώ για τις εκλογές του Σεπτεμβρίου.

Tο 2014 τα εκλογικά έσοδα για της SingularLogic ήταν 3,81 εκατ. ευρώ (αυτοδιοικητικές εκλογές και ευρωεκλογές).

Για τις διπλές βουλευτικές εκλογές του 2014 η εταιρία είχε πάρει 5,15 εκατ. ευρώ (3 εκατ. ευρώ τον Mάιο και 2,15 εκατ. ευρώ τον Iούνιο).

Tο 2009 (στις τελευταίες προ μνημονίου και κρίσης εκλογές) η εταιρεία είχε λάβει 3,7 εκατ. ευρώ για τις βουλευτικές εκλογές και 1,219 εκατ. ευρώ για τις Ευρωεκλογές. Πάντα σε όλες τις περιπτώσεις με τον αναλογούντα ΦΠΑ.

Όπως προκύπτει από την τελευταία, ετήσια, οικονομική έκθεση της εταιρείας για τη χρήση του 2017, το 71% των εσόδων της SingularLogic προερχόταν από πωλήσεις σε μεγάλες επιχειρήσεις, το 19,7% από μικρομεσαίες και το υπόλοιπο 9,3% από έργα του Δημοσίου. Το ποσοστό αυτό της συνεισφοράς του Δημοσίου είχε πάει στο 22,2% των πωλήσεων, στη χρήση του εκλογικού 2015.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι κίνδυνοι για την οικονομία όπως τους αναλύουν οι τέσσερις συστημικοί τραπεζίτες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δάνεια SEX FORM: Περιοριστικοί όροι στους επικεφαλής της ΑΤΕ και της πτωχευμένης εταιρείας μετά τις απολογίες τους