• Ναυτιλία

    ZIM: Πώς οι επιθέσεις των Χούτι μετέτρεψαν τη ναυτιλιακή σε «μηχανή μετρητών»

    • NewsRoom

    Eli Glickman, Πρόεδρος & CEO της ZIM (Πηγή: jpost.com)


    Μέσα σε δύο μόλις μήνες η κορυφαία ναυτιλιακή του Ισραήλ Zim Integrated Shipping Services που δραστηριοποιείται στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατάφερε να πετύχει ένα από τα πιο εντυπωσιακά turnaround stories της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

    Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία, η οποία έκλεισε το 2023 με σημαντικές ζημιές, επωφελείται σημαντικά από τις πρόσφατες επιθέσεις των ανταρτών Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως τονίζουν αναλυτές.

    Με την μετοχή της να καταγράφει από το τέλος Νοεμβρίου 2023 μέχρι σήμερα κέρδη άνω του 100%.

    Οι φόβοι που δημιουργήθηκαν για το μέλλον της Zim μετά το ξέσπασμα του πολέμου στη Γάζα σε συνδυασμό με την αρνητική πορεία των οικονομικών της μεγεθών βύθισαν την μετοχή της στα 7 δολάρια στις 30 Νοεμβρίου 2023. Εικόνα που άλλαξε άρδην από τα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου, όταν ξεκίνησε ένα ανοδικό ράλι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

    Κατά την συνεδρίαση της Δευτέρας ο τίτλος της ναυτιλιακής έκλεισε στα 14,45 δολάρια, με κέρδη 106% σε δύο μήνες και κεφαλαιοποίηση στα 1,74 δισ. δολάρια. Με την αμερικανική εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Jefferies, να εκτιμά ότι έχει ακόμη πολλά περιθώρια ανόδου.

    Οι αναλυτές της αναβάθμισαν πρόσφατα τη σύσταση τους για την μετοχή σε “buy”, αυξάνοντας παράλληλα την τιμή στόχο από τα 14 δολάρια στα 20 δολάρια.

    «Η ιστορία έχει αλλάξει για την Zim που έχει μετατραπεί σε μηχανή παραγωγής μετρητών», δήλωσε ο αναλυτής της Jefferies, Omar Nokta σε σημείωμα του.

    Όπως τονίζει, η σημαντική αύξηση των ναύλων στη spot αγορά δίνουν σημαντική ώθηση στα μεγέθη της.

    «Οι εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα είναι πιθανό να συνεχιστούν για μεγάλο χρονικό διάστημα και η Zim πρόκειται να κεφαλαιοποιήσει την εξέλιξη αυτή».

    Η Zim επωφελείται επίσης από τα αυξημένα φορτία αφού οι αντίπαλες εταιρείες τακτικών γραμμών αποφάσισαν να σταματήσουν τις στάσεις σε λιμάνια του Ισραήλ, ανέφεραν πηγές.

    Για παράδειγμα, η απόφαση της κινεζικής Cosco Shipping Lines να μην προσεγγίζει τα λιμάνια του Ισραήλ είχε ως αποτέλεσμα η Zim να λαμβάνει περισσότερα αιτήματα από ισραηλινές εταιρείες που επιθυμούσαν να αποστείλουν τα φορτία τους.

    Η εταιρεία με έδρα την Χάιφα, εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και αύξησε την δραστηριότητας της στις μεταφορές εμπορευμάτων από την Ασία προς τη Μεσόγειο, όπου τα ναύλα έχουν εκτοξευτεί.

    Η μαζική άνοδος των ναύλων σημειώνεται σε μία ιδιαίτερα καλή περίοδο για την Zim, η οποία έχει αρχίσει να παραλαμβάνει αρκετά νεότευκτα πλοία.

    Σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της, το οποίο περιλαμβάνει 46 νεότευκτα containerships, εκ των οποίων τα 28 είναι “πράσινα” πλοία LNG, γεγονός που θα βελτιώσει την δομή του κόστους της και θα συμβάλει στην μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη της.

    Αν και οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η διάρκεια της ταχείας ανάκαμψης της Zim και της επιστροφής της στην κερδοφορία παραμένουν αβέβαιες και οι ναύλοι στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων είναι πιθανό να σημειώσουν διακυμάνσεις, εκτιμούν ότι θα παραμείνουν αρκετά πάνω από τα χαμηλά που σημείωσαν το 2023.

    Η εικόνα των ναυτιλιακών αγορών τακτικών γραμμών αναμένεται να είναι πιο ξεκάθαρη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά τον Φεβρουάριο, περίοδο κατά την οποία η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί.

    Διαβάστε ακόμη:

    ZIM: Με κεφαλαιοποίηση $1,87 δισ. είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του Ισραήλ και 10η στον κόσμο

    Σε έξαρση η πειρατεία – Επιστρέφουν και οι Σομαλοί πειρατές

    Πιέσεις στις ναυτιλιακές να σταματήσουν την εκτροπή των πλοίων τους από την Ερυθρά Θάλασσα



    ΣΧΟΛΙΑ