Ναυτιλία

Σοκ και δέος για τις μετοχές των ελληνικών ναυτιλιακών από τους νέους δασμούς Τραμπ

  • NewsRoom


Σοκ και δέος προκάλεσε στη Wall Street η ανακοίνωση των νέων δασμών Τραμπ σε βάρος της Κίνας, με τον δείκτη Dow Jones να χάνει χθες 281 μονάδες και να προσγειώνεται στις 26.583.

Μεταξύ των μεγάλων χαμένων της χθεσινής συνεδρίασης ήταν και οι μετοχές του ναυτιλιακού κλάδου, οι οποίες έκλεισαν ως επί το πλείστον στο «κόκκινο», μετά την επιβολή νέου δασμού 10% σε κινεζικές εισαγωγές αξίας 300 δισ. δολαρίων από την κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Από τις 35 ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο, οι 29 είδαν τη μετοχή τους να χάνει από 0,5% έως πάνω από 8% στο τέλος της ημέρας. Με τους αναλυτές να επιρρίπτουν την ευθύνη καθαρά στη νέα επίθεση του Τραμπ εναντίον της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη.

«[Η πτώση οφείλεται] εν μέρει στα επιτόκια, κυρίως όμως στους νέους δασμούς που επιβλήθηκαν στην Κίνα», δήλωσε χαρακτηριστικά στο TradeWinds αναλυτής της Jefferies.

Όταν χτυπά την Κίνα, χτυπά και τη ναυτιλία, πρόσθεσε.

Τις μεγαλύτερες απώλειες κατέγραψε η μετοχή της εταιρείας Seanergy, της Κλώντιας Ρέστη, η οποία ειδικεύεται στα capesizes, χάνοντας 8,25%, στα 0,54 δολάρια, ενώ η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά έχασε 8% για να κλείσει στα 9,09 δολάρια.

Αντιστοίχως, η μετοχή της Safe Bulker του Πόλυ Χατζηιωάννου υποχώρησε κατά 6,9% στα 1,89 δολάρια, ακολουθούμενη από την Ardmore Shipping, η οποία έχασε 6% στα 6,90 δολάρια.

Η ναυτιλιακή Globus Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη, δέχθηκε επίσης πλήγμα, με τη μετοχή της να χάνει 6,8% και να κλείνει στα 2.05 δολάρια.

Όπως τόνισε ο Liam Burke, αναλυτής της FBR Capital Markets, οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών επηρεάζονται εύκολα από το κλίμα αβεβαιότητας, λόγω του υψηλού χρέους που έχουν συνήθως.

Σε ένα επιφυλακτικό περιβάλλον, οι εταιρείες που έχουν πολλά δάνεια χάνουν πολύ γρήγορα την εύνοια των επενδυτών, δήλωσε στο TradeWinds.

Κίνα, Κίνα και πάλι Κίνα

Η επιβολή νέων δασμών από την κυβέρνηση Τραμπ στην Κίνα στάθηκε ικανή να γυρίσει την ευρύτερη αγορά από τις +250 μονάδες στις -280 μονάδες, καθώς η τιμή του πετρελαίου υποχώρησε κατά 7%, σημειώνει ο αναλυτής της Evercore, Jon Chappell.

Ένα commodity, όπως το πετρέλαιο, έχασε 7%, λέει.

«Οι δασμοί, τα προβλήματα στο εμπόριο, ο αρνητικός αντίκτυπος στην οικονομία της Κίνας, τίποτα από όλα αυτά δεν είναι καλό για τη ναυτιλία», προσθέτει.

«Η ναυτιλία είναι ένας κλάδος μικρής κεφαλαιοποίησης, υψηλής μεταβλητότητας και όταν η αγορά παίρνει μια τέτοια κατεύθυνση και ένα εμπόρευμα βυθίζεται επειδή αναζωπυρώνεται και εντείνεται η ανησυχία για την οικονομία της Κίνας ή τα προβλήποτα στο εμπόριο, τότε η εικόνα είναι τόσο άσχημη όσο ήταν σήμερα», εξηγεί ο ίδιος.

Υπενθυμίζεται ότι όλος αυτός ο πόλεμος δασμών ξεκίνησε πέρυσι όταν η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε δασμό 25% σε κινεζικά αγαθά αξίας 50 δισ. δολαρίων, με το Πεκίνο να απαντά επιβάλλοντας με τη σειρά του δασμούς σε εισαγόμενα από τις ΗΠΑ προϊόντα αξίας 34 δισ. δολαρίων.

Εν συνεχεία, η αμερικανική κυβέρνηση αύξησε τον Ιούνιο τους δασμούς από το 10% στο 25% για εισαγωγές ύψους 200 δισ. δολαρίων από την Κίνα. Η τελευταία ανταπέδωσε επιβάλλοντας δασμούς έως και 25% σε αμερικανικά προϊόντα αξίας 60 δισ. δολαρίων.

Όμως, η κυβέρνηση Τραμπ δεν έχει επιβάλει δασμούς μόνο στην Κίνα, αλλά και σε αρκετές άλλες χώρες, στο πλαίσιο της πολιτικής που ο ίδιος ονομάζει «Πρώτα η Αμερική», με στόχο τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ


ΣΧΟΛΙΑ