ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ναυτιλιακή εταιρεία Globus Maritime Limited, του Γιώργου και Αθανάσιου Φειδάκη, γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 9,5 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο και στα 18,2 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA)
ανήλθαν σε 3,2 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και σε 5,2 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2025
Ο μέσος ναύλος των πλοίων ήταν 11.444 δολάρια την ημέρα το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και 10.274 δολάρια την ημέρα το πρώτο εξάμηνο του 2025
Οι θυγατρικές της Globus κατέχουν και λειτουργούν εννέα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, που αποτελούνται από έξι Kamsarmax και τρία Ultramax
Εκπρόσωπος της διοίκησης, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα είπε:
«Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2025, οι ναύλοι αυξήθηκαν σε σύγκριση με τους χαμηλότερους μέσους όρους του πρώτου τριμήνου, αν και παρέμειναν κάπως υποτονικοί συνολικά. Το τρίμηνο χαρακτηρίστηκε από σημαντική αστάθεια τόσο στους ναύλους μεταφοράς όσο και στις τιμές των περιουσιακών στοιχείων, κυρίως για τα παλαιότερα πλοία. Μεγάλο μέρος αυτής της διακύμανσης και αδυναμίας μπορεί να αποδοθεί σε ρυθμιστικές και γεωπολιτικές εξελίξεις που μείωσαν την εμπιστοσύνη της αγοράς στα μέσα του τριμήνου, με αποτέλεσμα μια προσωρινή απώλεια δυναμικής.
Ωστόσο, προς το τέλος του τριμήνου, παρατηρήσαμε μια σταδιακή ανάκαμψη των ναύλων. Αυτή η θετική τάση κέρδισε έδαφος, υποστηρίζοντας τόσο τα ισχυρότερα επίπεδα ναύλων όσο και τις σταθερότερες αξίες των περιουσιακών στοιχείων. Σήμερα, οι ναύλοι βρίσκονται σε υγιή επίπεδα.
Με την πλειονότητα του στόλου μας να απασχολείται στην αγορά spot ή με έκθεση συνδεδεμένη με δείκτες, είμαστε σε καλή θέση για να αξιοποιήσουμε την τρέχουσα ανοδική πορεία. Οι βραχυπρόθεσμες έως μεσοπρόθεσμες προοπτικές μας παραμένουν εποικοδομητικές. Είμαστε βέβαιοι ότι ο σύγχρονος στόλος μας θα συνεχίσει να επωφελείται από την ευνοϊκή δυναμική της αγοράς, υποστηριζόμενη από υγιείς ροές φορτίου, υποστηρικτικές εξελίξεις τονο-μιλίου και ένα σχετικά μέτριο βιβλίο παραγγελιών για νέες ναυπηγήσεις.
Σύμφωνα με τη στρατηγική ανανέωσης και ανάπτυξης του στόλου μας, αναμένουμε παράδοση δύο επιπλέον Ultramaxes με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που βρίσκονται υπό κατασκευή στην Ιαπωνία, με προγραμματισμένη παράδοση σε περίπου ένα χρόνο από τώρα.
Βρισκόμαστε επίσης σε ενεργές συζητήσεις με υπάρχοντα και μελλοντικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για να εξασφαλίσουμε ανταγωνιστική χρηματοδότηση για τον στόλο και τα νεότευκτα πλοία μας. Προτεραιότητά μας παραμένει η διατήρηση ενός ισχυρού ισολογισμού, διατηρώντας παράλληλα το κόστος χρηματοδότησης σε λογικά επίπεδα.
Κοιτώντας μπροστά, παραμένουμε πλήρως αφοσιωμένοι στην ενίσχυση της αξίας για τους μετόχους μέσω προσεκτικής ανάπτυξης και ανανέωσης του στόλου και του συνεχούς εκσυγχρονισμού των δραστηριοτήτων μας».
Ωστόσο, να επισημανθεί ότι οι καθαρές ζημίες για το δεύτερο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 1,9 εκατομμύρια δολάρια ή 0,09 δολάρια βασικό εισόδημα ανά μετοχή με βάση τον σταθμισμένο μέσο αριθμό μετοχών 20.582.301
σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 3,3 εκατομμυρίων δολαρίων ή 0,16 δολάρια βασικής ζημίας ανά μετοχή με βάση τον σταθμισμένο μέσο αριθμό μετοχών 20.582.301 για την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι καθαρές ζημίες για την εξάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ανήλθαν σε 3,35 εκατομμύρια δολάρια ή 0,16 δολάρια ζημίας ανά μετοχή, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 3 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο πέρυσι ή 0,14 δολάρια εισόδημα ανά μετοχή.
Διαβάστε επίσης:
Συμφωνία Ντόναλντ Τραμπ και Κιρ Στάρμερ για πυρηνοκίνητα
Η συνέλευση της Globus Maritime του Αθανάσιου Φειδάκη θα γίνει στις 25 Σεπτεμβρίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το δολάριο επανακάμπτει μετά την «ουδέτερη μείωση» της FED
- Δημοσκόπηση Prorata: Προβάδισμα 14 μονάδων για τη ΝΔ – Κατηγορηματικό «όχι» σε κόμματα Τσίπρα – Σαμαρά
- Μάχη κορυφής στις ισπανικές τράπεζες: Βελτιωμένη πρόταση εξαγοράς της Sabadell από την BBVA, στα €17 δισ.
- Γιάννης Στουρνάρας: Δεν υπάρχει λεφτόδεντρο – Θα χρεοκοπήσουμε αν αυξήσουμε μισθούς χωρίς αντίκρισμα παραγωγικότητας
