• Ναυτιλία

    Τζιανλουίτζι Απόντε: Έσπασε όλα τα ρεκόρ σε αγορές πλοίων και εταιρειών επενδύοντας πολλά δισ. δολάρια – Διαθέτει περιουσία 100 δισ. δολαρίων

    Τζιανλουίτζι Απόντε - MSC

    Τζιανλουίτζι Απόντε


    Αναμφισβήτητα η κορυφαία προσωπικότητα της παγκόσμιας ναυτιλίας και των μεταφορών το 2022 ήταν ο Τζιανλουίτζι Απόντε, δεδομένου ότι κατόρθωσε να αυξήσει τον στόλο των εμπορευματοκιβωτίων του, εξαγόρασε εταιρείες διαχείρισης τερματικών σταθμών, εταιρεία ρυμουλκών, ίδρυσε αεροπορική μεταφορική εταιρεία και επένδυσε δισεκατομμύρια σε εταιρείες στην Αφρική και σε όλο τον κόσμο.

    Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με αναφορές στις Le Matin Dimanche και Sonntagszeitung, ο Τζιανλουίτζι Απόντε διαθέτει πλέον μαζί με την οικογένεια του περιουσία που προσεγγίζει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα κέρδη του το προηγούμενο έτος ανήλθαν στα 20 δισ. δολάρια.

    Επισημαίνεται ότι από τον Αύγουστο του 2020, η ναυτιλιακή εταιρεία που έχει έδρα την Γενεύη αγόρασε περισσότερα από 250 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από «δεύτερο χέρι», ενώ προχώρησε σε ένα ιδιαίτερο φιλόδοξο πρόγραμμα ναυπήγησης πλοίων.

    Το μερίδιο πλέον των πλοίων που ανήκουν στην MSC στον συνολικό παγκόσμιο στόλο των ενεργών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί στο 69% από το 51%.

    Τον περασμένο χρόνο, παρά το γεγονός ότι κατέθεσε πρόταση εξαγοράς της Ita Airways, ξεκίνησε μια νέα επιχείρηση στις αεροπορικές μεταφορές εμπορευμάτων με το νέο όνομα MSC Air Cargo, που διαθέτει τέσσερα αεροσκάφη.

    Η τελευταία επένδυση που επισημοποιήθηκε ήταν η εξασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων logistics της Bolloré Africa Logistics με 5,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Η εταιρεία Bolloré Africa Logistics δραστηριοποιείται στην Αφρική, έχει 20.000 υπαλλήλους, καθώς και διαθέτει 16 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στην Κεντρική και Δυτική Αφρική, 7 τερματικούς σταθμούς Ro-ro, τρεις σιδηροδρομικές γραμμές και αποθήκες, τερματικούς σταθμούς εσωτερικής ναυσιπλοΐας και άλλες δραστηριότητες.

    Επίσης να αναφερθεί η εξαγορά του 100% της Rimorchiatori Mediterranei από τον όμιλο Rimorchiatori Riuniti και το ταμείο Dws Infrastructure Investments. Πρόκειται για την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στον τομέα της ρυμούλκησης πλοίων, η οποία αξίζει περίπου 1 δισ. ευρώ.

    Το κλείσιμο της συμφωνίας αναμένεται να πραγματοποιηθεί τους πρώτους μήνες του 2023 αφού προηγουμένως λάβει την έγκριση των αρμόδιων αντιμονοπωλιακών αρχών. Με άλλα λόγια, ο Τζιανλουίτζι Απόντε θα αναλάβει μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στα περισσότερα λιμάνια της Ιταλίας, αλλά και στη Μάλτα, τη Σιγκαπούρη, τη Μαλαισία, τη Νορβηγία, την Ελλάδα και την Κολομβία.

    Υπογραμμίζεται ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022 η Rimorchiatori Mediterranei έγινε ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης στον κόσμο χάρη στην εξαγορά του 100% της Keppel Smit Towage Private Limited της Σιγκαπούρης και της Maju Maritime Pte Ltd που εδρεύει στη Μαλαισία. Η Rimorchiatori Mediterranei διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 170 ρυμουλκών που δραστηριοποιούνται σε τρεις ηπείρους (Ευρώπη, Ασία και Νότια Αμερική) και έχει προσωπικό άνω των 1.000 εργαζομένων.

    Μια άλλη σημαντική συμφωνία που έχει γίνει λόγος είναι η είσοδος του 49% του Ομίλου MSC, μέσω της ιταλικής Marinvest, στην ναυτιλιακή εταιρεία Moby. Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Γενεύης έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει αύξηση κεφαλαίου στη Moby για 150 εκατομμύρια ευρώ. Στην περίπτωση αυτή, ένας στόλος άνω των 40 πλοίων θα προστεθεί στον όμιλο του Απόντε, συμπεριλαμβανομένων των ρυμουλκών που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια της Σαρδηνίας και των πορθμείων που χρησιμοποιούνται στις συνδέσεις μεταξύ της ηπειρωτικής Ιταλίας και των μεγάλων νησιών της Σικελίας, της Σαρδηνίας και της Κορσικής.

    Ο Τζιανλουίτζι Απόντε μαζί με τους γιους του Ντιέγκο και την κόρη του Alexa ανέλαβε επίσης το 30% του ναυτικού τερματικού σταθμού της Τεργέστης από την TO Delta, αυξάνοντας έτσι το ποσοστό συμμετοχής από το 50 στο 80% του κύριου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.

    Αυτός ο τερματικός σταθμός, χάρη στους βυθούς που έχουν βάθους άνω των 16 μέτρων, θα μπορεί να δέχεται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τελευταίας γενιάς.

    Διαβάστε επίσης:

    Dynagas (Γιώργος Προκοπίου): Ναύλωσε πλοίο LNG και εξασφάλισε έσοδα 116 εκατ. δολαρίων

    Στρατής Ανδρεάδης: Η δικαίωση του έγινε μετά θάνατον από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο – Η σύγκρουση του με τον Καραμανλή



    ΣΧΟΛΙΑ