Η ολλανδική εταιρεία ηλιακής ενέργειας Wattlab και ο γερμανικός ναυτιλιακός κολοσσός HGK Shipping παρουσίασαν το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυτιλίας στον κόσμο ικανό να χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια για πρόωση.

Το νεοπαραδοθέν πλοίο Blue Marlin αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης στην υβριδική ναυτιλιακή τεχνολογία, δείχνοντας πώς η ηλιακή ενέργεια μπορεί να ενσωματωθεί, όχι μόνο σε συστήματα επί του πλοίου αλλά και για την κίνηση συστημάτων πρόωσης υψηλής τάσης.

1

Τα 192 ηλιακά πάνελ που είναι εγκατεστημένα στο Blue Marlin θα παρέχουν ενέργεια τόσο στο φορτίο του πλοίου, όσο και στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του πλοίου, καθιστώντας το πρώτο πλοίο εσωτερικής μεταφοράς εμπορευμάτων παγκοσμίως που επιτυγχάνει αυτό το επίπεδο υβριδικής ικανότητας.

Υπό βέλτιστες συνθήκες, τα πάνελ μπορούν να παράγουν έως και 35 kW, αρκετά για να υποστηρίξουν άμεσα το σύστημα πρόωσης.

Η ηλιακή εγκατάσταση λειτουργεί σε συνδυασμό με τέσσερις γεννήτριες ντίζελ, επιτρέποντας την εξοικονόμηση αιχμής, ένα χαρακτηριστικό που αποτρέπει την ανάγκη ενεργοποίησης πρόσθετων γεννητριών κατά τη διάρκεια υψηλής ενεργειακής ζήτησης, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Το ηλιακό σύστημα του Blue Marlin περιλαμβάνει μια αυτοματοποιημένη πλατφόρμα διαχείρισης ενέργειας που κατανέμει έξυπνα την ηλεκτρική ενέργεια μεταξύ των συστημάτων, μεγιστοποιώντας την απόδοση και την εξοικονόμηση καυσίμων.

Το σκάφος είναι επίσης ικανό για περιορισμένη πλεύση αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια – ειδικά όταν είναι ελαφρώς φορτωμένο.

Αυτή δεν είναι η πρώτη ηλιακή επιχείρηση της HGK. Το 2024, η Wattlab και η HGK συνεργάστηκαν στο MS Helios , ένα πλοίο ξηρού φορτίου 135 μέτρων που μπήκε στο Βιβλίο Ρεκόρ Γκίνες επειδή διέθετε τη μεγαλύτερη ηλιακή συστοιχία σε πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας, με 312 πάνελ.

Ωστόσο, σε αντίθεση με το Blue Marlin , το ηλιακό σύστημα του Helios τροφοδοτεί μόνο συστήματα χαμηλής τάσης που βρίσκονται στο πλοίο.

Διαβάστε επίσης:

Global Ship Lease (Γιώργος Γιουρούκος): Κορυφαίοι οίκοι αξιολόγησης δείχνουν εμπιστοσύνη στην εταιρεία – Εξασφαλισμένα έσοδα 2,37 δισεκατομμυρίων δολαρίων

576 εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στη θάλασσα το 2024

Αυξάνεται η ανάπτυξη του στόλου των κοντέινερ ψυγείων κατά 7,5% ετησίως