• Ναυτιλία

    Το 61,51% των γυναικών της ναυτιλίας είχαν ηγετικό ρόλο μέσα στην πανδημία

    Το 61,51%% των γυναικών της ναυτιλίας είχαν ηγετικό ρόλο μέσα στην πανδημία


    Η WISTA International (Women’s International Shipping and Trading Association) και οι ερευνητές από το Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο Espirito Santo της Βραζιλίας (UFES) διεξήγαγαν μια έρευνα που επικεντρώθηκε στον αντίκτυπο της πανδημίας COVID στις γυναίκες που εργάζονται στη θάλασσα με βάση την εργασία, την οικογένεια και την κοινωνική ζωή των μελών της WISTA.

    Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 61,51% των γυναικών της ναυτιλίας που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι οι γυναίκες έδειξαν ηγετικό ρόλο κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης στην εργασία ή στις οικογένειες τους. Ένα σημαντικό εύρημα ήταν ότι για την πλειοψηφία της ομάδας (54,81%), οι δραστηριότητες αυξήθηκαν μετά την έναρξη της πανδημίας.

    Τα χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων σε αριθμούς:

    Στην έρευνα συμμετείχαν 239 γυναίκες από όλο τον κόσμο και ο μέσος όρος ηλικίας τους ήταν 44 έτη. Από την Ελλάδα συμμετείχαν 33 γυναίκες.

    Η ανάλυση ψυχοκοινωνικών δεικτών που εξετάστηκαν από τους ερευνητές ήταν: η σύγκρουση εργασίας-οικογένειας, η ικανοποίηση από τη ζωή, η εργασιακή δέσμευση, το ψυχολογικό κεφάλαιο και η δέσμευση στην οικογένεια.

    Η έρευνα έδειξε ότι οι περισσότερες από τις γυναίκες, το 61,51%, πιστεύουν ότι οι γυναίκες επέδειξαν ηγετική θέση στην εργασία ή στις οικογένειες τους κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης. Επίσης, για την πλειονότητα των γυναικών (54,81%), οι οικιακές δραστηριότητες αυξήθηκαν μετά την έναρξη της πανδημίας COVID, με ένα μέλος της οικογένειας ή ένα άτομο μερικής απασχόλησης να προσλαμβάνεται για να κάνει τις οικιακές δραστηριότητες. Από την άλλη πλευρά, το 42,68% δήλωσε ότι δεν είχε καμία αλλαγή και μόνο το 2,51% θεώρησε ότι οι δραστηριότητες είχαν μειωθεί.

    Όσον αφορά την εργασία κατά την περίοδο της πανδημίας, οι περισσότερες γυναίκες δήλωσαν ότι εργάστηκαν με τηλεργασία με τον ίδιο μισθό και δεν είδαν καμία αύξηση στην ευθύνη.

    Ωστόσο, υπήρξε αύξηση στον αριθμό των ωρών εργασίας.

    Επιπλέον, ένα ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι η σύγκρουση εργασίας-οικογένειας συνδέεται αρνητικά με την ευέλικτη εργασία, την ικανοποίηση από τη ζωή και την αυξημένη εργασία στην οικογένεια:

    Η ενίσχυση της οικογένειας  προβλέπει την αποδέσμευση από την εργασία και η ευέλικτη εργασιακή κουλτούρα προβλέπει την ικανοποίηση από τη ζωή.

    Οι ερωτηθείσες έχουν γενικά καλή εκπαίδευση, σε επίπεδο μεταπτυχιακού τίτλου, κερδίζουν μεταξύ 30.000 και 100.000 ευρώ και βρίσκονται σε θέση μεσαίου επιπέδου. Επιπλέον, οι περισσότερες είναι παντρεμένες, έχουν παιδιά άνω των 10 ετών και είναι οι βασικοί τροφοδότες της οικογένειας.

    Το ψυχολογικό κεφάλαιο είναι ένα σύνολο πόρων που βοηθούν ένα άτομο να επιτύχει και να αποδώσει τα μέγιστα στην εργασία του. Περιλαμβάνει τέσσερις πόρους: αυτο-αποτελεσματικότητα, αισιοδοξία, ελπίδα και ανθεκτικότητα.

    Η Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου, η μέχρι πρότινος πρόεδρος της WISTA International, δήλωσε: «Η πανδημία του COVID ήταν ένα σημαντικό και πρωτόγνωρο γεγονός που ζήσαμε όλοι σε όλο τον κόσμο. Η κατανόηση του αντίκτυπου που είχε στις γυναίκες που εργάζονταν στον ναυτιλιακό τομέα ήταν ουσιαστικής σημασίας για τη WISTA International, ειδικά καθώς αυτή ήταν η πρώτη φορά που υπήρχε έρευνα σχετικά με αυτό από τη δική μας οπτική γωνία. Είμαι πολύ ευγνώμων για όλη τη δουλειά που έκαναν οι σπουδαίοι ερευνητές από το Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο Espirito Santo στη Βραζιλία. Τα ευρήματα είναι σημαντικά και μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα τον αντίκτυπο στην ευημερία των γυναικών, ιδιαίτερα των γυναικών στη ναυτιλία, κατά τη διάρκεια της κρίσης».

    Η Fabiana Martins, μέλος της WISTA International και ναυτιλιακή δικηγόρος που εκπροσωπεί την UFES, τόνισε: «Τα ευρήματα αυτής της έρευνας είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τις γυναίκες στη ναυτιλία και το μέλλον του κλάδου. Η πανδημία του COVID επηρέασε τους ανθρώπους παγκοσμίως, αλλά ήταν επίσης σημαντικό να κατανοήσουμε την κατάσταση των γυναικών στον ναυτιλιακό τομέα κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου.

    Διαβάστε επίσης:

    Πλακιωτάκης: Εξασφαλίστηκαν €175 εκατ. για την ανάπτυξη των νησιωτικών λιμένων και €80 εκατ. για τις άγονες γραμμές

    Κώστας Απόδιακος (Blue Planet): Ο άγνωστος εφοπλιστής με τα 14 πλοία και το Ίδρυμα Thalassa που ασχολείται με τη Monachus Monachus

     



    ΣΧΟΛΙΑ