• Ναυτιλία

    Τι βλέπουν ισχυροί παίκτες για τις προοπτικές της αγοράς LNG τα επόμενα χρόνια


    Οι πολλές παραγγελίες νεότευκτων πλοίων και η αύξηση του κόστους των καυσίμων, λόγω του νέου πλαφόν του ΙΜΟ στις εκπομπές θείου, επιδεινώνουν τις προοπτικές της αγοράς LNG για το 2021 και το 2022, σύμφωνα με ορισμένους σημαντικούς παίκτες της αγοράς.

    Παρότι η αγορά LNG έχει αποδώσει εξαιρετικά τα τελευταία χρόνια λόγω της ιδιαίτερα αυξημένης ζήτησης για LNG, ο Mark Kremlin, διευθύνων σύμβουλος της Teekay Gas, προειδοποιεί πως πολλά πλοία που έχουν παραγγελθεί με κερδοσκοπικές βλέψεις θα μπουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια, και αυτό εκτιμά πως είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει η αγορά τα επόμενα χρόνια.

    «Υπάρχουν πολλά πλοία που ακόμα δεν έχουν δεσμευθεί με ναύλωση. Και νομίζω ότι αυτά πρέπει να τακτοποιηθούν το 2021 και το 2022 τουλάχιστον», ανέφερε στο ετήσιο ναυτιλιακό σεμινάριο της Nordea Bank, σύμφωνα με το TradeWinds.

    Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, 127 πλοία LNG, συνολικής χωρητικότητας 19 εκατομμυρίων cbm, πρόκειται να παραδοθούν μεταξύ 2020 και 2022. Κατά την ίδια περίοδο, 12 projects υγροποίησης φυσικού αερίου με εξαγωγική ικανότητα σχεδόν 47 εκατομμυρίων τόνων αθροιστικά ετησίως αναμένεται να ενεργοποιηθούν, απαιτώντας 69 πλοία για την κάλυψή τους.

    «Θα προσπαθήσουμε να βρούμε χρονοναυλώσεις, αλλά οι χρονοναυλώσεις δεν πληρώνουν πολύ καλά», σημείωσε ο Kremlin, εκφράζοντας την άποψή του για τη γενικότερη κατάσταση στην αγορά.

    Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Flex LNG, Oystein Kalleklev, προέβλεψε πως οι ναυλωτές θα κάνουν διακρίσεις σε βάρος του λιγότερο αποδοτικού ενεργειακά τονάζ όταν η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης θα επιδεινωθεί, με δεδομένες τις εκτιμήσεις για αυξημένα έξοδα για καύσιμα λόγω των νέων κανονισμών του ΙΜΟ.

    Αυτό είναι κάτι που ήδη έχει παρατηρηθεί στην αγορά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Deutsche Bank, οι τιμές spot για πλοία MEGI χωρητικότητας 174.000 cbm κινούνταν στα 126.500 δολάρια ημερησίως αυτήν την εβδομάδα, ενώ οι τιμές για πλοία TFDE κινούνταν στα 104.000 δολάρια ημερησίως. Αντίθετα, οι τιμές για παλιότερα πλοία με τουρμπίνες ατμού δεν ξεπέρασαν τα 75.000 δολάρια ημερησίως.

    «Υπάρχει υπερπροσφορά παλιών, μη αποδοτικών πλοίων», παρατήρησε ο Kalleklev. «Όλα αυτά τα πλοία θα δυσκολευτούν να βρουν απασχόληση», είπε και επεσήμανε ότι 68 από τα 520 πλοία LNG στην αγορά έχουν κατασκευαστεί πριν από το 2000. Από αυτά, έως και 35 πλοία είναι ηλικίας 30 ή περισσότερων ετών. Ο ίδιος εκτίμησε ότι υπάρχουν 200 πλοία με τουρμπίνες ατμού στην αγορά.

    «Όταν λειτουργείς τέτοια πλοία, χάνεις το 65% της ενέργειας ως απώλεια θερμότητας, γιατί αυτές οι μηχανές δεν είναι πολύ αποδοτικές», σημείωσε ο ίδιος.



    ΣΧΟΛΙΑ