• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Θετική πορεία συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 15-19 Ιουλίου 2019. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σημαντική άνοδο παρουσίασε η  ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE, ειδικά σε διαδρομές από την Βραζιλία, παρασύροντας έτσι και τις υπόλοιπες περιοχές.

    Συγκεκριμένα, η εικόνα της αγοράς του Ατλαντικού ήταν θετική αφού η αγορά της Βραζιλίας διατήρησε την δυναμική της με περισσότερα νέα φορτία κάτι που είχε ως αποτέλεσμα  οι ναύλοι ειδικά  σε ημερομηνίες Αυγούστου στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα μέχρι το τέλος της εβδομάδας να εκτιναχθούν μέχρι και τα $28.50 ανά τόνο. Ο δείκτης την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα $23.864 ανά τόνο.

    Παράλληλα, στον Ειρηνικό επίσης ενισχύθηκαν αλλά σε πιο σταθερούς ρυθμούς με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις να κυμανθούν μέχρι και $11.10 ανά τόνο ενώ ο δείκτης C5 στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα $10.90 ανά ενισχυμένος σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα κατά $1.40 ανά τόνο.

    Επιπροσθέτως, μέχρι το τέλος της εβδομάδας  η ζήτηση από την περιοχή της Νοτίου Αφρικής περιορίστηκε ενώ αντίθετα του Βόρειου Ατλαντικού παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα. Ως εκ τούτου, ο δείκτης BCI την Παρασκευή διαμορφώθηκε  στις 4379 μονάδες με εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των 838 μονάδων  σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να παρουσιάζει εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $ 4926 αφού έκλεισε στα $ 32,765 ημερησίως.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Το κλίμα της αγοράς του Ατλαντικού παρέμεινε θετικό αφού νέες απαιτήσεις τροφοδότησαν την αγορά σε ημερομηνίες τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη.

    Επίσης, περιορισμένη διαθέσιμη χωρητικότητα παρατηρήθηκε και στις περιοχές του Βόρειου Ατλαντικού και της Μεσογείου. Ενδεικτικά, φήμες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου εντός Ατλαντικού σε δυο ταξίδια με φορτίο στα $22k ημερησίως.

    Επίσης, δραστήρια παρέμεινε και η αγορά της Νοτίου Αμερικής με αποτέλεσμα οι ναύλοι σταδιακά να βελτιωθούν. Ενδεικτικά, σε ταξίδια με παράδοση από την Ινδία μέσω της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή οι ναύλοι σε πλοία χωρητικότητας 81k dwt από τα επίπεδα των $15.5k ημερησίως που κυμάνθηκαν στην αρχή της εβδομάδας, ενισχύθηκαν μέχρι και τα επίπεδα των $17k ημερησίως.

    Στον Ειρηνικό το κλίμα της αγοράς παρέμεινε θετικό με τους ναύλους να βελτιώνονται αν και προς το τέλος της εβδομάδα παρατηρήθηκε στασιμότητα. Ειδικότερα, αρχικά, η διαφορά μεταξύ προσφορών/αντιπροσφορών ήταν μεγάλη με αποτέλεσμα να υπάρξουν δυσκολίες γεφύρωσης όμως στην συνέχεια και κατά την διάρκεια της εβδομάδας οι ναυλωτές προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις τους αναγκάστηκαν να τις βελτιώσουν.

    Επίσης, σημαντική στήριξη συνέχισε να δίνει η αγορά της Νοτίου Αμερικής ειδικά σε ημερομηνίες στα μέσα Αυγούστου αφού μερικοί πλοιοκτήτες σε περίπτωση που δεν  έπαιρναν προσφορές σε βελτιωμένα επίπεδα ήταν αποφασισμένοι εναλλακτικά να στείλουν τα πλοία τους με έρμα προς την περιοχή. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 19/7/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 2170 μονάδες. 

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Στον Ατλαντικό η αγορά στις περισσότερες διαδρομές ενισχύθηκε. Ειδικότερα, ανοδικά συνέχισαν να κινούνται οι ναύλοι σε διαδρομές από την Νότιο Αμερική και ενδεικτικά σε ταξίδια προς την Μεσόγειο οι ναύλοι για παράδειγμα σε πλοία χωρητικότητας 55k dwt ενισχύθηκαν μέχρι και τα $17.5k ημερησίως.

    Επίσης, σημαντικά κέρδη παρουσίασε και η αγορά της Μαύρης Θάλασσας αφού ενδεικτικά σε ταξίδια προς την Δυτική Αφρική οι ναυλώσεις κυμάνθηκαν μέχρι και τα επίπεδα των $19.5k  ενώ σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή οι πλοιοκτήτες ζητούσαν σημαντικά υψηλότερους ναύλους.

    Παράλληλα στον Ειρηνικό, η αγορά παρουσίασε σημαντική βελτίωση οδηγούμενη κυρίως από τα φορτία άνθρακα Ινδονησίας και τον αυξημένο αριθμό των φορτίων Βόρειου Ειρηνικού, με αποτέλεσμα και η διαθέσιμη χωρητικότητα να συρρινωθεί. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 19/7/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 982  μονάδες. 

    HANDYSIZE 

    Στον Ατλαντικό η αγορά βελτιώθηκε σταδιακά σε σχεδόν όλες τις περιοχές αφού από ότι φάνηκε οι operators ήταν σε αναζήτηση κατάλληλου τονάζ για να καλύψουν εκκρεμείς απαιτήσεις. Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε διαδρομές από την Νότιο Αμερική με κατεύθυνση την Μεσόγειο ενισχύθηκαν σε επίπεδα κοντά στα $17k ημερησίως ενώ παράλληλα  αυξημένος ήταν και ο αριθμός των φορτίων σε σιτηρά από τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής προς την Λατινική Αμερική.

    Στον Ειρηνικό, η αγορά μετά από μεγάλο διάστημα αρνητικότητας παρουσίασε θετικότερη εικόνα αφού ενισχύθηκε και τα διαθέσιμα prompt πλοία απορροφήθηκαν. Ειδικότερα, βόρεια η αγορά παρέμεινε σε υποτονικούς τόνους με λίγα διαθέσιμα φορτία.

    Πάραυτα, ένας αριθμός απαιτήσεων σε κυκλικά ταξίδια εντός της Άπω Ανατολής καθώς επίσης και με προορισμό την Νοτιοανατολική Ασία οδήγησαν τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα. Παράλληλα, η αγορά νοτιότερα κινήθηκε σε υγιέστερα επίπεδα ενώ από την άλλη η αγορά του Ινδικού ωκεανού παρέμεινε σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα σχετικά αμετάβλητη.  Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 19/7/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 492 μονάδες.

    ναυλαγορά ναυτιλία



    ΣΧΟΛΙΑ