Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


Υποτονική εικόνα ενόψει των εορτών παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 17-21 Δεκεμβρίου 2018.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ύφεση παρουσίασε η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE κυρίως από τα μέσα της εβδομάδας και έπειτα καθώς η κινητικότητα μειώθηκε λόγω των γιορτών.

Συγκεκριμένα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς και ενώ τα επίπεδα των ναύλων δεν παρουσίασαν σημαντική πτώση η αβεβαιότητα που παρατηρήθηκε κατά την διάρκεια της εβδομάδας δεν βοήθησε ώστε να αλλάξει το κλίμα. Επιπροσθέτως, οι σημαντικοί παίκτες της αγοράς ήταν απόντες ενώ ο μειωμένος αριθμός ναυλώσεων από την Βραζιλία οδήγησε τους ναύλους και στις δυο περιοχές σε χαμηλότερα επίπεδα.

Ως εκ τούτου, στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα ο δείκτης την Παρασκευή 21/12/18 διαμορφώθηκε στα $6.04 ανά τόνο με πτώση τις τάξεως των $2.76 ανά τόνο σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα από $17.20 ανά τόνο την προηγούμενη εβδομάδα υποχώρησε στα $16.11 ανά τόνο.

Ο δείκτης BCI την Παρασκευή 21/12/18 έκλεισε πτωτικά στις 1,913 μονάδες με απώλειες συνολικής τάξεως των 470 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στα $ 14,878 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικές απώλειες της τάξεως των$ 2,826.

PANAMAXES/KAMSARMAXES

Στην αγορά του Ατλαντικού οι ναύλοι κινήθηκαν σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα καθώς η κινητικότητα στην ευρύτερη περιοχή περιορίστηκε. Συγκεκριμένα, στον Βόρειο Ατλαντικό η αυξημένη διαθέσιμη prompt χωρητικότητα ανάγκασε τους πλοιοκτήτες να επαναπροσδιορίσουν τις προσφορές τους σε χαμηλότερα επίπεδα προκειμένου να έχουν ναυλώσει τα πλοία τους κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων.

Παράλληλα, στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και ενδεικτικά σε fronthaul ταξίδια στα kamsarmaxes οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $15Κ+$500Κ (ballastbonus) και στα panamaxes/LMEs στα χαμηλά επίπεδα των $14Κ+$400Κ (ballastbonus).

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Πηγές σχολίασαν ότι δεν προβλέπεται βελτίωση στην εικόνα της αγοράς μέσα στον Ιανουάριο καθώς οι νέες καλλιέργειες δεν αναμένεται να φτάσουν στα λιμάνια πριν τις αρχές Φεβρουαρίου.

Στον Ειρηνικό, οι ναυλώσεις σε γενικές γραμμές ολοκληρώθηκαν σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις τελευταίες αντίστοιχες συμφωνίες, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν αρκετά αυξημένη και παρόλο που ο αριθμός των νέων φορτίων ήταν ικανοποιητικός δεν ήταν επαρκής έτσι ώστε να το απορροφήσει.

Επίσης, στον Bόρειο Ειρηνικό ο όγκος των απαιτήσεων παρέμεινε υγιής διατηρώντας έτσι και την κινητικότητα της αγοράς σε ικανοποιητικά επίπεδα. Eνδεικτικά, σε kamsarmaxes διαθέσιμα στην Bόρεια Κίνα οι ναύλοι παρέμειναν κοντά στα $10-10.5Κ ημερησίως.

Από την άλλη, στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας βασικός μοχλός της κινητικότητας παρέμεινε ο όγκος φορτίων ινδονησιακού άνθρακα που όμως παρουσίασε επιβράδυνση ενώ παράλληλα ο όγκος φορτίων από την Αυστραλία ήταν κάτω από τον μέσο όρο.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας ή Αυστραλίας σε kamsarmaxes διαθέσιμα στη Νότιο Κίνα παρέμειναν περίπου στα υψηλά επίπεδα των $11Κ ημερησίως ενώ στα LMEs στα μεσαία με υψηλά των $10Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 21/12/2018 έκλεισε πτωτικά στις 1,437μονάδες.

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

Στον Ατλαντικό οι ναύλοι από τον Κόλπο της Αμερικής διατήρησαν την δυναμική τους καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα περιορίστηκε. Πάραυτα, καθώς οι πλοιοκτήτες ενόψει των εορτών βιαζόντουσαν να ναυλώσουν τα πλοία τους στα υπερατλαντικά ταξίδια οι ναύλοι παρουσίασαν οριακή πτώση.

Παράλληλα, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, καθώς η κινητικότητα ήταν πιο περιορισμένη ενώ για το προσεχές διάστημα δεν αναμένεται αλλαγή και καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα για το πρώτο δεκαπενθήμερο Ιανουαρίου έχει αρχίσει να αυξάνεται και έτσι τα επίπεδα των ναύλων πιθανόν να παρουσιάσουν περαιτέρω οριακή πτώση.

Ενδεικτικά, στα supramaxes οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια κυμάνθηκαν κοντά στα $17Κ ημερησίως και στα ultramaxes περίπου στα $18Κ ημερησίως ενώ σε fronthaul ταξίδια κοντά στα επίπεδα των $14Κ+$400 (ballast bonus) και $15Κ+$500Κ αντίστοιχα.

Στην Μεσόγειο, σε γενικές γραμμές η αγορά παρουσίασε ύφεση ειδικά σε ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή αφού ο αριθμός των απαιτήσεων μειώθηκε. Από την άλλη, στην Ευρώπη η αγορά ήταν πιο δραστήρια σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, παρόλα αυτά τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν αμετάβλητα.

Την ίδια ώρα, στον Ειρηνικό οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν και το κλίμα ενόψει των εορτών βελτιώθηκε. Συγκεκριμένα, στην Νοτιοανατολική Ασία η αγορά στο ξεκίνημα της εβδομάδας ήταν ενεργή όμως στην συνέχεια έχασε έδαφος καθώς τα φορτία ινδονησιακού άνθρακα περιορίστηκαν.

Ενδεικτικά, στα supramaxes σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Ανατολική Ινδία σε πλοία διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη οι ναύλοι κυμάνθηκαν περίπου στα υψηλά επίπεδα των $9Κ ημερησίως ενώ προς την Κίνα στα μεσαία των $10Κ ημερησίως.

Αντίθετα, η κινητικότητα της αγοράς του Βόρειου Ειρηνικού ήταν περιορισμένη καθώς ο όγκος των φορτίων από τη Βόρεια Κίνα ήταν μειωμένος. Ενδεικτικά, σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού οι ναύλοι σε πλοία τύπου Tess 58 διαθέσιμα στην Ιαπωνία κινήθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως και σε ταξίδια προς την νοτιοανατολική Ασία στα μεσαία των $6Κ ημερησίως.

Τέλος, σε backhaul ταξίδια προς τις περιοχές της Ευρώπης-Μεσογείου οι ναύλοι κινήθηκαν για τις πρώτες 65 ημέρες στα χαμηλά επίπεδα κοντά στα $3,000 ημερησίως και προς τον Κόλπο της Αμερικής περίπου $1,000 ημερησίως παραπάνω. Τέλος, ενεργή ήταν η αγορά των χρονοναυλώσεων περιόδου αν και στο χάσμα μεταξύ των προσφορών/αντιπροσφορών παρατηρήθηκε στασιμότητα.

Ενδεικτικά σε ιαπωνικής κατασκευής πλοία τύπου ultramax οι προσφορές των ναυλωτών για χρονική περίοδο ενός έτους κινήθηκαν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $12Κ ημερησίως ενώ οι πλοιοκτήτες παρέμειναν αμετακίνητοι στα επίπεδα των $13Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 21/12/2018 έκλεισε με οριακή πτώση στις 977 μονάδες .

HANDYSIZE

Στον Ατλαντικό η αγορά επηρεάστηκε από το κλίμα των επερχόμενων εορτών. Στο ξεκίνημα της εβδομάδας η κινητικότητα ήταν αυξημένη καθώς οι πλοιοκτήτες όπως επίσης και οι ναυλωτές που δεν είχαν καταφέρει ήδη να καλύψουν τις απαιτήσεις/τονάζ τους βιάστηκαν να το κάνουν. Παρόλα αυτά, προς το κλείσιμο η δραστηριότητα περιορίστηκε καθώς οι νέες απαιτήσεις όπως επίσης και τα διαθέσιμα πλοία ήταν πολύ λίγα.

Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Άπω Ανατολής με τους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές να βιάζονται ενόψει των εορτών να καλύψουν τις απαιτήσεις/τονάζ τους. Παρόλα αυτά, βόρεια του Ειρηνικού όπως επίσης και νότια τα επίπεδα των ναύλων γενικά παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες.

Ενδεικτικά, στο Βόρειο Ειρηνικό αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 35,000 dwt διαθέσιμο στην Κορέα για ταξίδι προς την Ταϊλάνδη στα μεσαία επίπεδα των $7Κ ημερησίως ενώ σε παρόμοια επίπεδα διαπραγματεύονταν και τα μικρότερης διάρκειας κυκλικά ταξίδια της Άπω Ανατολής.

Πάραυτα, στα βόρεια οι ναύλοι παρέμειναν σε πιο υγιή επίπεδα σε σχέση με εκείνα της Νοτιοανατολικής Ασίας με πληροφορίες ότι πλοίο τύπου Imabari 28 διαθέσιμο στην Ταϊλάνδη ναυλώθηκε για ταξίδι προς την Κορέα στα υψηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 21/12/2018 έκλεισε πτωτικά στις 597 μονάδες.

bulker ναυλαγορά ναυτιλία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δ. Διαμαντίδης: Ο εφοπλιστής με την υψηλή ρευστότητα και το μηδενικό δανεισμό

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Νίκος Μαρτίνος: Ο εφοπλιστής – DJ που κάνει το πλήθος να χορεύει (video)

MH ΧΑΣΕΤΕ:  Oι εφοπλιστές που σκέφτονται να αποχαιρετίσουν το 2018 με νέες παραγγελίες LNG