Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου


Αυξημένη  κινητικότητα παρατηρήθηκε στη ναυλαγορά  των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 1-5 Οκτωβρίου 2018  με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να ενισχυθούν.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, περαιτέρω ανάκαμψη παρουσίασε η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε αν και δεν παρατηρήθηκαν κέρδη σε όλες τις διαδρομές αφού οι αυξημένες τιμές των καυσίμων επηρέασαν τα έσοδα.

Συγκεκριμένα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας οι ναύλοι ειδικά στην διαδρομή του δείκτη C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα ενισχύθηκαν καθώς οι αργίες της Κίνας δεν φαίνεται να επηρέασαν ιδιαίτερα την κινητικότητα της αγοράς αφού ενισχύθηκαν από τα μεσαία επίπεδα των $ 8.00 ανά τόνο στα $ 9.25 ανά τόνο αν και στο κλείσιμο υποχώρησαν στα $ 8.79 ανά τόνο. Από την άλλη, η αγορά της Βραζιλίας κινήθηκε σε πιο ήπιους τόνους , παρόλα αυτά, πληροφορίες ανέφεραν ότι στα μέσα της εβδομάδας οι Vale ναύλωσαν μερικά πλοία σε prompt ημερομηνίες λίγο πιο πάνω από τα επίπεδα των $ 20.00 ανά τόνο και έτσι ο δείκτης C3 από Βραζιλία προς την Κίνα στο κλείσιμο διαμορφώθηκε  στα $ 20.32 ανά τόνο.

Παράλληλα, πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι καθώς ο αναμενόμενος για τον Οκτώβριο αριθμός των πλοίων που ταξιδεύει με έρμα στην περιοχή έχει αυξηθεί, προβλέπεται ότι τα τρέχοντα επίπεδα των ναύλων  θα παραμείνουν υπό πίεση ενώ  πιθανή μείωση του τονάζ αναμένεται στα μέσα Νοεμβρίου.

Ο δείκτης BCI την Παρασκευή 5/10/2018 διαμορφώθηκε 2,081 μονάδες με κέρδη συνολικής τάξεως των 81 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας  ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές  χρονοναύλωσης  διαμορφώθηκε στα $ 18,026 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικές απώλειες της τάξεως των $ 324.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

PANAMAXES/KAMSARMAXES

Στον βόρειο Ατλαντικό η κινητικότητα της αγοράς  ενισχύθηκε καθώς αρκετά διαθέσιμα spot πλοία απορροφήθηκαν από αντίστοιχα φορτία. Επίσης, στην Βαλτική οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια με φορτία άνθρακα βελτιώθηκαν και στα Kamsarmaxes από τα επίπεδα των $15Κ της προηγούμενης εβδομάδας ενισχύθηκαν κοντά στα $17Κ ημερησίως.

Bελτίωση παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με τα επίπεδα των ναύλων να ενισχύονται κοντά στα  $16Κ+$600Κbb (aps basis) ενώ παράλληλα ενισχυμένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς και από τον κόλπο της Αμερικής λόγω των διαφόρων φορτίων σιτηρών προς την Μεσόγειο και  την Άπω Ανατολή. Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα Kamsarmaxes με επαναπαράδοση στο Γιβραλτάρ κυμάνθηκαν κοντά στα $16Κ ημερησίως.

Παράλληλα, η αγορά του Βόρειου Ειρηνικού κατά την διάρκεια όλης της εβδομάδας παρά τις αργίες της Κίνας παρέμεινε ενεργή με περισσότερα φορτία από την Αυστραλία και τον Βόρειο Ειρηνικό.

Το διαθέσιμο τονάζ μέχρι το τέλος της εβδομάδας μειώθηκε αρκετά ενώ την προσφορά επηρέασαν και οι άσχημες καιρικές συνθήκες στην περιοχή καθώς παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις σε μερικά πλοία. Έτσι, ενδεικτικά, οι ναύλοι στα Kamsarmaxes σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού και Αυστραλίας με παράδοση στην Βόρειο Κίνα κυμάνθηκαν κοντά στα $14Κ ημερησίως ενώ οι προβλέψεις για το προσεχές διάστημα θέλουν την αγορά να ισορροπεί.

Στο μεταξύ, νοτιότερα η αγορά παρέμεινε δραστήρια κυρίως λόγω των φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία και την Αυστραλία καθώς και την έλλειψη πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας με αποτέλεσμα και οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Ινδία στα Kamsarmaxes να ενισχυθούν σε επίπεδα μεταξύ $15-16Κ ημερησίως. Παρόλα αυτά, λόγω του μεγάλου αριθμού φορτίων προς την Ινδία εγκυμονεί κίνδυνος στις επόμενες τέσσερις εβδομάδες στην περιοχή να δημιουργηθεί υπερπροσφορά χωρητικότητας. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 5/10/2018 διαμορφώθηκε  1,727 μονάδες.

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

Στην  Άπω Ανατολή οι προβλέψεις  για ύφεση της αγοράς λόγω των τοπικών αργιών  διαψεύστηκαν καθώς διατήρησε την δυναμική της ενώ  αρκετοί πλοιοκτήτες  φρόντισαν να ναυλώσουν τα πλοία τους νωρίτερα προκειμένου να αποφύγουν την περίοδο αυτή.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα Surpamaxes διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη σε φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Ανατολική Ινδία κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $13Κ ημερησίως και προς την Δυτική Ινδία στα χαμηλά των $12Κ ημερησίως. Επιπροσθέτως, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά βορειότερα με περισσότερα φορτία από την περιοχή του CIS  και του Βόρειου Ειρηνικού με αποτέλεσμα τα επίπεδα των ναύλων να παραμείνουν σταθερά δηλαδή στα supramaxes κοντά στα $12-12.5Κ ημερησίως και στα ultramaxes κοντά στ $13-13.5Κ ημερησίως με παράδοση στην Κορέα. Προβλέπεται ενίσχυση της αγοράς το ερχόμενο διάστημα λόγω της ολοκλήρωσης των αργιών της Κίνας και Κορέας.

Από την άλλη, η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε σημάδια ύφεσης καθώς ο περιορισμένος αριθμός φορτίων σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά της χωρητικότητας είχαν ως αποτέλεσμα οι ναύλοι να κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα. Αντίθετα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής συνέχισε να ενισχύεται καθώς το αναμενόμενο τονάζ με έρμα μειώθηκε με αποτέλεσμα και οι πλοιοκτήτες να διατηρήσουν τις θέσεις τους σε σχέση με τα επίπεδα των ναύλων.

Ενδεικτικά, στα Supramaxes σε fronthaul ταξίδια κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $14Κ+$400Κ(bb) και στα ultramaxes περίπου στα $15,750+$575Κ(bb). Στην αγορά του κόλπου της Αμερικής παρόλο που οι απαιτήσεις σε fronthaul ταξίδια ήταν λίγες και  η κινητικότητα ήταν περιορισμένη, τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν αμετάβλητα και έτσι, ενδεικτικά στα supramaxes  σε υπερατλαντικά ταξίδια προς την Ευρώπη κυμάνθηκαν περίπου στα $20Κ ημερησίως.

Τέλος, η αγορά της Μαύρης Θάλασσας συνέχισε να κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ενδεικτικά,   στα υπερατλαντικά αλλά και στα fronthaul ταξίδια στα ultramaxes ενισχύθηκαν κοντά στα $25Κ ημερησίως και στα supramaxes κοντά στα $23Κ ημερησίως. Μελλοντικά, υπάρχουν κάποιες ανησυχίες σε σχέση με κάποια θέματα που αφορούν την ποιότητα του ρώσικου σιταριού και την πιθανότητα η Ρωσία να επιβάλει κάποιους περιορισμούς στις εξαγωγές της όμως για την ώρα δεν έχει γίνει κάποια επίσημη ανακοίνωση. Ο δείκτης BSI  την Παρασκευή 5/10/2018  διαμορφώθηκε στις 1,197 μονάδες.

HAΝDYSIZE 

Θετική ήταν η εικόνα της αγοράς του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε ειδικά στις περιοχές της ανατολικής Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας όπου η δραστηριότητα ήταν αρκετά αυξημένη με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να παρουσιάσουν άνοδο. Ενδεικτικά, σε πλοία χωρητικότητας 33,000 dwt με παράδοση στην Μαύρη Θάλασσα για ταξίδι προς την Ευρώπη ενισχύθηκαν κοντά στα $14Κ ημερησίως.

Αντίθετα, στα backhaul ταξίδια δεν υπήρξε κινητικότητα λόγω έλλειψης φορτίων  με μονάχα κάποια σιτηρών από την βόρεια Γαλλία ενώ παράλληλα άλλος σημαντικός παράγοντας που επηρέασε την αγορά ήταν και η αύξηση των καυσίμων στο Γιβραλτάρ που από $475 ανά τόνο ενισχύθηκαν σε $ 515 ανά τόνο.

Στον κόλπο της Αμερικής υπήρξε περιορισμένη προσφορά  χωρητικότητας  με αποτέλεσμα οι ναυλωτές να αναγκαστούν να είναι πιο ευέλικτοι με τις ημερομηνίες των φορτίων τους ενώ παράλληλα, μεγάλη δραστηριότητα παρατηρήθηκε και στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με αρκετές ναυλώσεις σε ταξίδια προς τις περιοχές της Μεσογείου/Ευρώπης που όμως παρέμειναν σε εμπιστευτικό επίπεδο.

Η αγορά του Ειρηνικού λόγω των αργιών παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη ενώ περιορισμένη ήταν η ζήτηση και σε φορτία Βόρειου Ειρηνικού. Ενδεικτικά, οι προσφορές των ναυλωτών σε πλοία χωρητικότητας 30-32,000 dwt διαθέσιμα στην Ιαπωνία κινήθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $9Κ ημερησίως ενώ οι πλοιοκτήτες ζητούσαν υψηλά των $9Κ ημερησίως. Επίσης, η κινητικότητα στην αγορά του Ινδικού Ωκεανού άρχισε σταδιακά να επιβραδύνει καθώς υπήρξε περιορισμένος αριθμός φορτίων από την  Ανατολική και  Δυτική Ινδία ενώ αρκετά πλοία διαθέσιμα στην ανατολική Ινδία ταξίδεψαν με έρμα προς την νοτιοανατολική Ασία σε αναζήτηση απασχόλησης με υψηλότερους ναύλους. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 5/10/2018  διαμορφώθηκε στις  637 μονάδες.

ναυλαγορά ναυτιλία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς οι εφοπλιστές Αγγελικούσης και Κυριακού αιφνιδίασαν την αγορά των VLCC

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί η A. Φράγκου προχωρά σε συγχώνευση των Navios Acquisition και Navios Midstream

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γιατί η BW LPG απέσυρε την πρόταση του 1,1 δισ. δολ. για την εξαγορά της Dorian LPG του Γ. Χατζηπατέρα. Όλο το παρασκήνιο