• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    containership της ναυτιλιακής Maersk

    containership της ναυτιλιακής Maersk


    Ανοδικές τάσεις επικράτησαν στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 14-18 Οκτωβρίου 2019.

    Συγκεκριμένα, ο αριθμός των ναυλώσεων σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες πλοίων ανά τον κόσμο ενισχύθηκε αφού ύστερα από την οκνηρία  που παρουσίασε η αγορά τις τελευταίες εβδομάδες, οι ναυλωτές αποφάσισαν ότι ήρθε η ώρα να δραστηριοποιηθούν μειώνοντας έτσι και την άμεσα διαθέσιμη χωρητικότητα.

    Ειδικότερα, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία τύπου post-panamax/panamax οι πληροφορίες ήταν περιορισμένες παρόλα αυτά, η δραστηριότητα ήταν αυξημένη με αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός πλοίων να βρεθεί υπό διαπραγμάτευση. Παρόλα αυτά, η κατεύθυνση της ναυλαγοράς ήταν ασαφής αφού σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρήθηκαν μεγάλες αποκλείσεις μεταξύ των συμφωνιών.

    Επίσης, σύμφωνα με τους αναλυτές, τα πλοία χωρητικότητας 5000 teu φαίνεται να δυσκολεύτηκαν περισσότερο να εξασφαλίσουν κατάλληλη απασχόληση σε σύγκριση με εκείνα των 4250 teu όπου η σύντομα διαθέσιμη προσφορά ήταν περιορισμένη, οδηγώντας έτσι και τα επίπεδα των ναύλων της Ασίας σε υψηλότερα επίπεδα.

    Στο μεταξύ, στην κατηγορία 2000-3000 teu η προσφορά της μοντέρνας διαθέσιμης χωρητικότητας έδειχνε ικανοποιητική ενώ οι αναλυτές αναμένουν γενικά τα ναυλωμένα πλοία να διατηρήσουν τις παρούσες συμφωνίες τους.

    Επίσης, η ναυλαγορά στην κατηγορία των 2500 teu ενισχύθηκε κατά 2,1% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ ανοδικά κατά περίπου 1% κινήθηκε και η  κατηγορία των 2800 teu (άνευ εξοπλισμού φόρτισης) ανακτώντας έτσι και τα χαμένα εδάφη των προηγούμενων εβδομάδων.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των feeders 1000-2000 teu η ναυλαγορά ήταν αρκετά δραστήρια με αποτέλεσμα να ολοκληρωθεί ένας σημαντικός αριθμός ναυλώσεων/επεκτάσεων.

    Την ίδια ώρα, λόγω της αυξημένης προσφοράς του σύντομα διαθέσιμου τονάζ, τα επίπεδα των ναύλων δεν επηρεάστηκαν και έτσι για παράδειγμα σε πλοία τύπου Wenchong ανάλογα με την περιοχή απασχόλησης κυμάνθηκαν μεταξύ 8.5-10k ημερησίως.

    Από την άλλη, η κατηγορία κάτω των 1100 teu φαίνεται να ήταν η μοναδική που παρουσίασε χαμηλή κινητικότητα με αποτέλεσμα ο αριθμός των ναυλώσεων να περιοριστεί και  η προσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας να συνεχίσει να αυξάνεται.



    ΣΧΟΛΙΑ