• Ναυτιλία

    Tι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    κοντέινερ


    Σε σταθερά επίπεδα διατηρήθηκε η ναυλαγορά στους περισσότερους τύπους Containerships την εβδομάδα 1-5 Ιουλίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σχετικά δραστήρια, παρά την καλοκαιρινή περίοδο, παρέμεινε η ναυλαγορά των Containerships αφού η ροή των νέων απαιτήσεων ειδικά σε πλοία μεγάλης χωρητικότητας ήταν σταθερή με αποτέλεσμα και οι ναύλοι στην πλειονότητα των κατηγοριών να διατηρήσουν την δυναμική τους.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η ζήτηση, παρά την καλοκαιρινή περίοδο συνέχισε να κινείται σε υψηλά επίπεδα. Επίσης, παρόλο που δεν υπήρξαν πληροφορίες σε σχετικές ναυλώσεις, οι υπό διαπραγμάτευση ναύλοι φαίνεται να κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η διαθέσιμη χωρητικότητα για τις επόμενες εβδομάδες περιορίστηκε με αποτέλεσμα και οι operators να προσπαθούν να ανανεώσουν υπάρχουσες συμφωνίες. Ενδεικτικά, σύμφωνα με πληροφορίες, οι τελευταίες διαπραγματεύσεις σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας κυμάνθηκαν στα $10.5k ημερησίως και στα panamax-max στα χαμηλά επίπεδα των $11k ημερησίως.

    Από την άλλη, στον Ατλαντικό καθώς επίσης και στον Ειρηνικό το διαθέσιμο τονάζ της κατηγορίας των 3500 TEU, ήταν σε έλλειψη αφού απορροφήθηκε το προηγούμενο διάστημα. Ως εκ τούτου δεν αναφέρθηκαν νέες συμφωνίες ενώ οι ναύλοι στην Ασία παρέμειναν περίπου στα επίπεδα των $9k ημερησίως και στον Ατλαντικό στα $10k ημερησίως.

    Στην κατηγορία των 2800 TEU, η ναυλαγορά της Ασίας παρέμεινε αμετάβλητη με τους ναύλους να διατηρούνται σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες όπως για παράδειγμα σε πλοία τύπου Mipo, κοντά στα $8.5k ημερησίως. Επίσης, στον Ατλαντικό παρόλο που ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων Ιουλίου ήταν μικρός ακόμη παραμένει αδιευκρίνιστο αν οι ναύλοι θα καταφέρουν να διατηρήσουν την δυναμική τους, έτσι ώστε να κινηθούν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες δηλαδή μεταξύ $9.5-10k ημερησίως.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των 2500 TEU, η καλοκαιρινή επιβράδυνση της ναυλαγοράς ειδικά στις περιοχές της Ευρώπης και της Καραϊβικής οδήγησε σε αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας, αφού οι προοπτικές σε νέες απαιτήσεις ήταν πολύ λίγες. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι στον Ατλαντικό βρέθηκαν υπό πίεση και κυμάνθηκαν μεταξύ $8.5-9k ημερησίως, ενώ παράλληλα σε παρόμοια επίπεδα κινήθηκαν και στην Ασία.

    Στην κατηγορία των 1700 TEU, η κινητικότητα σε σύγκριση με τις προηγούμενες εβδομάδες ήταν αυξημένη. Ενδεικτικά, στην Ασία οι ναύλοι σε πλοία τύπου Wenchong παρέμειναν αμετάβλητοι και ανάλογα με την περίοδο χρονοναύλωσης και την περιοχή δραστηριοποίησης κυμάνθηκαν σε επίπεδα μεταξύ $8-8.5k ημερησίως. Στον Ατλαντικό δεν υπήρξαν σχετικές αναφορές καθώς σε θέσεις spot ή σε σύντομο χρονικό ορίζοντα παρατηρήθηκε έλλειψη νέων απαιτήσεων με αποτέλεσμα και τα διαθέσιμα πλοία σε αντίστοιχες θέσεις να δυσκολεύονται να ναυλωθούν.

    Επιπροσθέτως, οι πληροφορίες σχετικά με την κατηγορία των 1100 TEU ήταν περιορισμένες ενώ οι ναύλοι σε πλοία τύπου CV 1100 φαίνεται να διατηρήθηκαν στα επίπεδα των $6k ημερησίως και σε πλοία οικονομικής κατανάλωσης για μεγαλύτερης διάρκειας χρονοναυλώσεις στα υψηλά επίπεδα των $7k ημερησίως.

    Τέλος, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα feeders των 700 TEU με την διαθέσιμη χωρητικότητα της Ασίας να έχει λίγο αυξηθεί ενώ για τις επόμενες εβδομάδες  η ναυλαγορά δεν έχει παρουσιάσει ακόμη ξεκάθαρη κατεύθυνση.

    ναυτιλία ναυλαγορά containerships

     



    ΣΧΟΛΙΑ