• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships


    Βελτίωση συνέχισε να παρουσίασε η ναυλαγορά στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των containerships την εβδομάδα 28 Ιανουαρίου-1 Φεβρουαρίου 2018.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η κινητικότητα της αγοράς κυρίως στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία ενισχύθηκε περαιτέρω, καθώς οι νέες απαιτήσεις ειδικά για τον Μάρτιο αυξήθηκαν ενώ σε γενικές γραμμές το κλίμα παρέμεινε θετικό με τους ναύλους να αναμένεται το προσεχές μήνα να ενισχυθούν.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των Panamaxes η αγορά δεν ακολούθησε τις ίδιες τάσεις με εκείνες των μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων, καθώς παρέμεινε υποτονική με κύριο χαρακτηριστικό στην Ασία την υπερπροσφορά σε διαθέσιμο τονάζ. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε στην Άπω Ανατολή ήταν σε πλοίο τύπου Hyundai 4300 για χρονική περίοδο 3-8 μηνών στα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως ενώ στον Ατλαντικό η αγορά να συνέχισε να κινείται σε υψηλότερα επίπεδα δηλαδή περίπου στα $10Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των 3500 TEU, αν και η διαθέσιμη χωρητικότητα φαίνεται να παρουσίασε μικρή αύξηση, παρόλα αυτά, υπήρξαν πληροφορίες ότι κάποια πλοία βρίσκονται ήδη υπό διαπραγματεύσεις οπότε και αναμένεται η αγορά να διατηρήσει τις ισορροπίες της.

    Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU η κινητικότητα της αγοράς κατάφερε να διατηρηθεί σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα του προηγούμενου διαστήματος κυρίως λόγω των υπό διαπραγμάτευση επεκτάσεων όπως επίσης και μερικών νέων ναυλώσεων κυρίως σε πλοία τύπου Aker 2700 και Mipo 2800.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, παρόλο που η αγορά παρουσίασε περιορισμένη κινητικότητα οδηγώντας μερικά πλοία σε θέσεις spot, τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν σε επίπεδα αντίστοιχα με εκείνα του 2018 δηλαδή χαμηλά με μεσαία των $9Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, σημάδια ανάκαμψης παρουσίασε η κατηγορία των 1700 TEU, καθώς το τελευταίο διάστημα αυξήθηκε η κινητικότητα κυρίως σε πλοία οικονομικής κατανάλωσης τα οποία και βρέθηκαν υπό διαπραγματεύσεις σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες. Παρόλα αυτά, στην Ασία ο αριθμός των πρότυπου τύπου διαθέσιμων spot πλοίων παρέμεινε μεγάλος, ενώ στον Ατλαντικό τα περισσότερα ήταν ναυλωμένα και οι ναύλοι βελτιώθηκαν.

    Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU η αγορά παρέμεινε υποτονική με μειωμένη κινητικότητα και με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται περίπου στα $6Κ ημερησίως ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU η κινητικότητα της αγοράς στην Ασία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη και οι ναύλοι παρέμειναν στάσιμοι στα υψηλά επίπεδα των $4Κ ημερησίως.

    Το νεότευκτο containership CMA CGM Antoine De Saint Exupery

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Α. Φράγκου: Συμφωνίες χρηματοδότησης 199 εκατ. δολαρίων από τη Navios Partners

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ελληνική ναυτιλιακή πούλησε με κέρδος τα υπό κατασκευή πλοία της

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Κ. Λεντούδης: Η Evalent Shipping αιφνιδιάζει με τη νέα κίνηση στην αγορά των VLCC



    ΣΧΟΛΙΑ